تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چرا باید کتاب مزرعه حیوانات را خواند؟

چرا باید کتاب مزرعه حیوانات را خواند؟

کتاب مزرعه حیوانات یا قلعه حیوانات از جورج اورول، از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست. داستان از این قرار است که حیوانات مزرعه، علیه صاحب ظالمشان آقای جونز شورش می‌کنند و بعد از بیرون کردن او، خوک‌ها کنترل را به دست می‌گیرند چرا که باهوش‌ترین حیوانات هستند. مزرعه‌ی حیوانات در ابتدا سیستمی دموکراتیک دارد اما آهسته آهسته به دیکتاتوری‌ای ظالمانه‌ای تبدیل می‌شود. اما چرا باید کتاب مزرعه حیوانات را خواند؟

۱_ سادگی

 این کتاب جزو ساده‌ترین کتابهاست. جملات و فصل‌های کوتاه باعث می‎شوند که خواندن آن برای همگان آسان باشد. چنین سادگی‌ای باعث می‌شود خواننده به راحتی متوجه معنای جملات شود.

۲_ حجم

 حجم کم این کتاب آن را از دیگر آثار کلاسیک متمایز می‌سازد.

۳_ تمثیل‌ها

 مزرعه‌ی حیوانات به خاطر تمثیل‌هایش یک شاهکار به حساب می‌آید. همه چیز قبل، در طول و بعد از انقلاب بلشویک‌ها در این رمان به تصویر کشیده شده‌است. هرچه بیشتر تمثیل‌ها را رمزگشایی کنید، بیشتر از کتاب خوشتان می‌آید. اورول با هوشمندی تصویرسازی نموده و از تمثیل و تشبیه استفاده کرده‌است، مثلا اینکه پرندگان و انسان‌ها هر دو دوپا هستند تصادفی نیست!

۴_ سبک روایت

 کتاب به شکل فابل روایت می‌شود. راوی همه چیز را به روشی واضح توصیف می‌کند، انگار که خواننده کودک است، از همین رو ما کتاب را از چشم یک کودک می‌خوانیم و مشتاقیم بدانیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و در نظرمان مزرعه‌ی حیوانات یک کتاب کلاسیک خسته کننده نمی‌رسد.

جامعه‌ی ادبی باید قدردان شخصیتی همچون جوروج اورول به خاطر نوشتن همچین کتابی باشد، چرا که این کتاب جزو کتاب‌های تمثیلی عمیق به شمار می‌آید و هر کس باید حداقل یک بار آن را بخواند! قلعه حیوانات در قالب یک مزرعه پر از حیوان، به تصویرکشنده‌ی دورانی مهم در تاریخ است.

شما می‌توانید این کتاب را با تخفیف از انتشارات مجید خریداری نمایید.

خرید کتاب مزرعه حیوانات

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید