تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
هرمان ملویل کیست؟

هرمان ملویل کیست؟ با این حقایق او را بهتر بشناسید

هرمان ملویل نویسنده‌ای آمریکایی در دوران رنسانس امریکا بود و بیشتر از همه برای رمان ماجراجویانه اش به نام موبی‌دیک معروف است. او در اول آگوست ۱۸۱۹  متولد شد و  پدرش الن یک دلال و مادرش ماریا ملویل بود. هرمان سومین فرزند از هشت فرزند خانواده بود.هرمان در حین تحصیل در مدارس مختلفی درس خواند و بعد از مرگ پدرش، با اینکه تنها ۱۴ سال داشت، برای کمک به خانواده در بانک مشغول به کار شد. بعد از بهبود شرایط مالی خانواده دوباره به مدرسه بازگشت  اما باز هم به علت مشکلات اقتصادی مدرسه را ترک کرد. سرانجام در کشتی‌ای که به مقصد لیورپول می رفت کار پیدا کرد . این سفر  الهام‌بخش یکی از اخرین کارهای او به نام  ردبرن: اولین سفر بود.

blank

حقایقی جالب در مورد زندگی هرمان ملویل

  1. مادر هرمان بعد از مرگ همسرش حرف e را به آخر کلمه ملویل اضافه کرد و نام خانوادگی آنها را به Melville تغییر داد
  2. اولین سفر دریایی ملویل با کشتی سنت لورنس بود. این سفر الهام بخش رمان  او ردبرن: اولین سفر شد که البته تا چند سال بعد از این سفر نوشته نشد.
  3. دومین سفر دریایی او با کشتی آکوشنت در سال ۱۸۴۱ انجام شد. این کشتی یک کشتی صید نهنگ بود. سفر سه سال طول کشید و الهام‌بخش رمان بعدی او به نام تایپی  شد . در رمان تایپی هرمان و یکی از ملوانان توسط آدم‌خواران اسیر می‌شوند و چند ماه طول می‌کشد تا سوار کشتی دیگری به نام لوسی ان شوند.
  4. معروف‌ترین کتاب هرمان ملویل به نام موبی‌دیک در سال ۱۸۵۱ منتشر شد. این کتاب بر اساس تجارب هرمان در روی کشتی‌های صید نهنگ  نوشته شده است.  داستان درباره صیادی روی کشتی اسِکس است که در سال ۱۹۲۰ بعد از آنکه مورد حمله یک نهنگ عنبر واقع شد به زیر آب رفت.
  5. وقتی موبی‌دیک چاپ شد مورد تحسین خوانندگان یا منتقدان قرار نگرفت. وقتی در انگلیس منتشر شد تنها ۵۰۰ نسخه از آن به فروش رفت.  100 سال طول کشید تا کتاب در بین مردم محبوب شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت
  6. هرمان ملویل ۱۱ کتاب نوشت از جمله تایپی:نیم نگاهی به زندگی مردمان پلی نزی ( ۱۸۴۶)، امو:  روایتی از سفرهای ماجراجویانه در دریاهای جنوبی ( ۱۸۴۷) ماردی: و یک سفر دورتر ( ۱۸۴۹)، ردبورن: اولین سفر ( ۱۸۴۹)، ژاکت سفید(۱۸۵۰)، موبی‌دیک(۱۸۵۱)، پیِر (۱۸۵۲)، جزیره کراس ( ۱۸۵۳)، عزراییل پاتر: پنجاه سال در تبعید ( ۱۸۵۵)، شیاد و لباس بالماسکه اش ( ۱۸۵۷) و بیلی بادِ ملوان (۱۹۲۴)
  7. هرمان ملویل داستانهای کوتاهی نیز نوشته است از جمله: بارتل بای نویسنده ( ۱۸۵۳)، افسونگر( ۱۸۵۴)، پودینگ مرد فقیر( ۱۸۵۴)، شکست مبارک ( ۱۸۵۴)، مرد رعد و برقی (۱۸۵۴) ، ویولن زن ( ۱۸۵۴) و بسیاری دیگر
  8. در کنار رمان و داستان کوتاه، هرمان ملویل مجموعه اشعار و مقالات نیز دارد.
  9. هرمان ملویل در ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۱ در نیویورک در اثر سکته قلبی درگذشت. او هیچ وقت ندانست که آثارش چقدر محبوب شده و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. هرمان ملویل یکی از بزرگترین نویسندگان امریکا به شمار می‌رود و بسیاری موبی‌دیک را یک شاهکار قلمداد می‌کنند.
  10. پس از مرگ هرمان ملویل میدانی در نیویورک در سال ۱۹۸۵ به نام او نامگذاری شد. مکان میدان تقاطع خیابان بیست و ششم و خیابان پارک است.
  11. در سال ۲۰۱۰ گونه جدیدی از نهنگ عنبر به نام او، لویاتان ملویل، نامگذاری شد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید