تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نکاتی برای نوشتن یک رمان پرفروش

نکاتی برای نوشتن یک رمان پرفروش

نوشتن یک رمان خوب نیازمند برنامه ریزی، شکیبایی و زمان است. حتی نویسندگان باسابقه در طول فرایند خلاقه به بن بست می‌رسند. نویسندگان مشتاق میتوانند نکات زیر را برای نوشتن کتاب به کار گیرند.

۸ نکته برای نوشتن یک رمان عالی

  1. زمانی برای نوشتن کنار بگذارید. برخی نویسندگان دوست دارند برای جلسات نوشتن‌شان زمان تعیین کنند، و برخی دوست دارند تا به اندازه تعداد کلمات روزانه‌ای که مشخص کرده‌اند، بنویسند. تعیین کردن هدفی برای خود میتواند شما را از استیصال نجات دهد . بهتر است در مکانی آرام یا مکانی که بهتر در آنجا می‌توانید بنویسید بنشینید. فضایی را پیدا کنید که مطمئن شوید افکارتان بدون برخورد به عوامل پرت کننده حواس جاری می‌شوند.
  2. برنامه ریزی کنید. به هر اندازه‌ای که احساس می‌کنید برای بدست آوردن ساختار داستان و طرح اصلی آن نیاز به نوشتن دارید، برنامه ریزی کنید. فرایند نوشتن برای همه نویسندگان متفاوت است – برخی دوست دارند تا همه جزییات را بیان کنند در حالیکه برخی دیگر سراغ پیش نویس اول می‌روند و همه ایده‌هایشان را در یک مکان قرار می‌دهند.
  3. فضاسازی کنید. داستان نویسی نیازمند دنیایی برای هر چیزی است که درون آن اتفاق می‌افتد. بخصوص اگر در ژانر فانتزی یا علمی تخیلی می‌نویسید. دانستن قوانین و محدودیتهای رویدادهایی که میتوانند و نمی‌توانند در دنیای شما پیش بیایند زیرساختی مستحکم برای بنا کردن داستانتان را بر روی آن فراهم می‌آورد.  هر چه دنیای شما باورپذیرتر باشد مخاطبتان، زمان بیشتری را میخواهد صرف آن کند. برخی از نویسندگان از فضاسازی به عنوان نقطه شروع خود استفاده می‌کنند . با این حال خوب است کمی فضا برای قوه تخیل خواننده بگذارید تا دنیای داستان شما را تکمیل کند.
  4. کاراکترهای اصلی قابل باور خلق کنید. صرف نظر از ژانر داستان‌تان، کاراکترها باید بر پایه نوعی واقعیت خلق شوند، حتی کاراکترهای بد. پیش داستان روشی مفید برای تبدیل کردن کاراکتر به شخصیتی است که میتواند وجود خارجی داشته باشد . هر چه قدر که کاراکتری قابل تطبیق تر باشد، خواننده احساس همدلی بیشتری با او می‌کند .
  5. زاویه دیدتان را مشخص کنید. مشخص کنید که آیا میخواهید داستان‌تان را از زبان اول شخص، دوم شخص یا سوم شخص بنویسید. زاویه دید « چشم» یا صدای راوی است که از طریق آن داستان تعریف می‌شود. وقتی داستانی می‌نویسید، باید تصمیم بگیرید چه کسی و برای چه کسی آن را روایت می‌کند.
  6. شروع محکمی داشته باشید. از یک قلاب برای گرفتن توجه خواننده و علاقه مند نگه داشتن او به داستانی که آن را روایت می‌کنید، استفاده کنید. یک رمان خوب با شروعی خوب آغاز می‌شود و داستان نویسان به هنگام شروع رمانشان آزادی زیادی دارند. از لحن و فضاسازی مناسب برای آماده ساختن صحنه برای اولین بار استفاده کنید.
  7. پیچش‌های داستانی غیرمنتظره خلق کنید. خلق داستانی که هیچ کس انتظار آن را نداشته آسان نیست. از کلیشه گویی و ایده‌های تکراری خودداری کنید. از تمرینات نوشتاری خلاقانه برای ایده پردازی شیوه‌های جدید در داستان نویسی استفاده کنید. درگیریهای کاراکترهایتان را بالا ببرید و رویدادها را به اوج خودشان برسانید.
  8. بازنویسی کنید. قبول کنید که اولین پیش نویس شما کامل نخواهد بود. بازنویسی کردن باعث می‌شود به عمق داستان فرو بروید و هر چیز نادرستی را حذف کنید. بردن رمان‌تان در جمع‌ها یا کارگاههای نویسندگی نیز مفید است.  مرور کردن شامل درک نیازها و زوائد داستان می‌شود. از رها کردن ایده‌هایی که در روایت داستان تاثیری ندارند، نترسید. قوسهای داستانی‌تان را به سرانجام برسانید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید