تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نکاتی برای استفاده از تصاویر در پستهای وبلاگی مخصوص وبلاگ نویسان و فریلنسرها

نکاتی برای استفاده از تصاویر در پستهای وبلاگی مخصوص وبلاگ نویسان و فریلنسرها

شما نویسنده هستید و کلماتی که مینوسید اهمیت دارند  – اما آیا صرف نوشتن کلمات کافی است؟ برای خوانندگان مطالب آنلاین خواندن متنِ تنها خسته کننده است. تصویری که توجه آنها را به خود  جلب کند به افزایش خوانندگان شما کمک می‌کند. اگر برای وبلاگ خودتان مطلب می‌نویسید پیدا کردن تصاویر مناسب کاملا به عهده شماست. اگر نویسنده فریلنسری هستید که برای مشتریان‌تان محتوای وبلاگی تهیه می‌کنید، آنگاه آنها از شما میخواهند که تصاویری را پیشنهاد کنید. برخی از مشتریان حتی درخواست می‌کنند که پست کامل شده و دارای تصویر را  آپلود کنید.

چند نکته برای استفاده از تصاویر در پستهای وبلاگی

  • مطمئن شوید که از نظر قانونی میتوانید از تصویر استفاده کنید

وقتی به دنبال تصاویر می‌گردید، ممکن است وسوسه شوید که مستقیما سمت جستجوی تصاویر گوگل بروید، عکس مورد نظرتان را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. اما این کار را انجام  ندهید. احتمالا تصاویری که پیدا می‌کنید شامل حق کپی هستند. استفاده از آنها برای شما یا مشتری‌تان مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در بهترین حالت ممکن است ایمیلی دریافت کنید که در آن نوشته‌اند تصویر را از پست‌تان بردارید. در بدترین حالت ممکن است جریمه سنگینی را متحمل شوید.بهترین مکانهایی که میتوانید تصاویر قانونی برای وبلاگ خود یا مشتری‌تان پیدا کنید عبارتند از :

  • سایتهایی که تصاویر انحصارا رایگان دارند. مثلا سایتهای Pixabay و Pexels منابع مفیدی از این تصاویر هستند.
  • سایتهای عکاسی از جمله iStock و Shutterstock که در آنجا میتوانید عکسهای مورد نظر خود را خریداری کنید
  • گزینه‌های مختلفی برای تصاویر خود در نظر بگیرید

وقتی به دنبال تصویری می‌گردید تا در وبلاگ خود قرار دهید، ممکن است بخواهید اولین عکسی که کارتان را تکمیل می‌کند انتخاب کنید. گاهی اوقات کمی بیشتر گشتن، انتخابهای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به دنبال عکسی هستید که مشتری‌تان آن را تایید کند، بهتر است گزینه‌های مختلفی را در اختیارشان قرار دهید تا از بین آنها انتخاب کنند

  • استفاده از تصاویری که نشان دهنده برند و مخاطب شما هستند

برخی از عکسها به قدری استفاده شده‌اند که دیگر جذابیت خود را از دست داده‌اند. بهتر است به دنبال تصویری بگردید که متناسب با مخاطب و برند شخصی شماست. برای مثال، اگر پستی در مورد این نوشته‌اید که  چگونه موانع به رشد بیشتر شما کمک می‌کنند میتوانید این موضوع را با تصویر نهالی که در حال رشد است نشان دهید. اما این تصویر ممکن است با مخاطبانی که دانشجویان ورزشکار می‌باشند سنخیتی نداشته باشد. مثلا تصویر یک میدان مسابقه برای این مورد بهتر است.  همچنین باید رنگهای بکار رفته در وبلاگ‌تان را در نظر داشته باشید. برای مثال میتوانید  تصاویری با رنگهای بسیار روشن یا سایه‌های پاستلی انتخاب کنید.

  • تصاویر را برای منطبق شدن با نوشته خود برش بزنید و ویرایش کنید 

گاهی اوقات ممکن است تصویر خوبی پیدا کنید که نیاز به کمی اصلاح و ویرایش داشته باشد. اگر تصویر شما افقی است و شما میخواهید پرتره باشد میتوانید بالا و پایین آن را برش بزنید. اگر تصویر بیش از حد تیره یا روشن است میتوانید میزان روشنی و کنتراست آن را تنظیم کنید. لازم نیست نرم افزارهای ویرایش گرافیکی گران قیمتی داشته باشید تا کارهای ویرایشی ساده را انجام دهید. ابزارهای رایگانی چون Paint.NET برای ویرایش مناسبند.

  • تصاویرتان را متناسب با عرض صفحه وبلاگ خود تغییر اندازه دهید

چه برای وبلاگ خود به دنبال تصویر می‌گردید یا برای وبلاگ مشتری خود، باید قبل از آپلود کردن آنها عرضشان متناسب با صفحه وبلاگ شما باشد. در غیر این صورت، باید توسط نرم افزارهای وبلاگ نویسی تغییر اندازه داده شوند . بهتر است برای تمام تصاویری که در وبلاگ خود می‌گذارید عرض استانداردی داشته باشید. عرض تصویر شما نباید بیشتر از مساحت محتوای پست‌تان باشد. در بیشتر موارد فضایی بین 500 تا 800 پیکسل کفایت می‌کند. اگر تصاویر زیادی دارید که باید آنها را تغییر اندازه دهید، میتوانید همه آنها را در یک لحظه توسط ابزاری چون   Bulk Resize Photosتغییر اندازه بدهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping