تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نویسنده‎ی آلیس در سرزمین عجایب، لوئیس کارول را بیشتر بشناسید

نویسنده‎ ی آلیس در سرزمین عجایب، لوئیس کارول را بیشتر بشناسید

لوئیس کارول با نام مستعار چارلز لاتویج دادسون، نویسنده کتاب معروف آلیس در سرزمین عجایب است. کارول در ۲۷ ژانویه ۱۸۳۲ در انگلستان بدنیا آمد و ۱۰ خواهر و برادر داشت. لوئیس کارول در رشته‌ی ریاضیات تحصیلات عالی داشت اما حرفه نویسندگی‌اش از زمانی آغاز شد که برای دختری جوان به نام آلیس در پیک‌نیک داستانی تعریف کرد. این داستان بعدتر تحت عنوان کتاب آلیس در سرزمین عجایب به رشته نگارش درآمد.

۱-لوئیس کارول از یک گوش ناشنوا بود. گویا وی در کودکی به تبی مبتلا شده و همین بیماری باعث ناشنوایی‌اش از ناحیه‌ی یک گوشت شده‌است.

۲-لوئیس کارول لکنت زبان هم داشت که به خاطر همین بسیار مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

۳-درباره نحوه شکل‌گیری داستان آلیس در سرزمین عجایب نظریه‌های مختلفی وجود دارد. بر طبق یک نظریه، لوئیس کارول داستان را برای آلیس لیدل، دختر هنری لیدل تعریف کرده و او سپس کارول را به چاپ داستان تشویق کرده‌است. براساس نظریه‌ای دیگر، لوئیس کارول داستان را برای فرزندان جرج مک‌دونالد (که خودش نویسنده کودک و استاد کارول بوده‌است) تعریف کرده و وی لوئیس کارول را به چاپ داستان ترغیب کرده است.

۴-ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب اولین بار در سال ۱۸۶۵ به چاپ رسید و به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد.

۵-لوئیس کارول عکاس هم بود و به عکاسی از افراد بالا رتبه می‌پرداخت. بسیاری از عکس‌های او امروزه روز نیز موجود و قابل مشاهده هستند.

۶-لوئیس کارول به نامه نوشتن اعتقاد داشت و دیگران را نیز ترغیب به این کار می‌کرد و حتی کتابی در مورد نامه نوشتن هم منتشر کرده است.

۷-اگرچه لوئیس کارول نویسنده ثروتمند و معروفی بود اما کل دوران جوانیش را در کلیسا به تدریس می‌پرداخت.

۸-زمانی که لوئیس کارول در سال ۱۸۹۵ در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت، آلیس محبوب‌ترین کتاب کودکان در کل انگلستان بود. دلیل فوت کارول بیماری ذات‌الریه بود.

2 comments

    blank

    سلام.ای کاش آقای لوئیس کارول زنده بودن
    وما میتونستیم که این نویسنده ی معروف رو
    از نزدیک ببینیم🌹⚘🌷

    blank

    شکیبا جان سلام امروز من رفتم به محل زندگی ایشون و همچنین بر سر مزار ایشون در یک شهرربسیار کوچک و بسیار زیبا و تاریخی .‌متاسفانه خانه ایشون رو بعد از بیست سال خالی از سکنه به یک زوج فروختن و امروز دیدم این زوج درختهای حیاط جلو در ورودی رو قطع کردن و د حال نوسازی خونه هستم متاسفانه ‌. کاش میشد منزل ایشون همچنان دست نخورده برای بازدید عموم نگه میداشتن😔

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping