تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نوشتن و تحلیل رفتن قوای نویسندگی

نوشتن و تحلیل رفتن قوای نویسندگی

اگر این مقاله را میخوانید احتمالا از خستگی بریده‌اید. عمل نوشتن دیگر برایتان تجربه‌ای جذاب نیست. شما دوست دارید هر کاری جز نوشتن انجام دهید. اینها نشانه آن هستند که قوای نویسندگی شما تحلیل رفته است. خبر خوب آنکه غلبه کردن بر این فرسودگی خلاقیتی امکان پذیر است. در این مقاله راهکارهایی برای کمک به شما به جهت مقابله با تحلیل رفتن قوای نویسندگی اشاره می‌کنیم.

تحلیل رفتن قوای نویسندگی چیست؟

تحلیل رفتن قوای نویسندگی یعنی نوعی خستگی که باعث می‌شود کاری که بیش از همه دوست دارید را انجام ندهید و کل هویت خود را به عنوان یک نویسنده زیر سوال ببرید. این با سد نویسندگی که ناتوانی در نوشتن است یکی نیست. تحلیل قوای نویسندگی علتهای زیادی دارد: استرس، خستگی، فرهنگ فراگیر اضافه کاری، و فشاری که ناشی از خویش فرمایی یا فریلنسری است. نویسندگان معمولا ساعات غیرمعمول کار می‌کنند، ضرب الاجلهای فشرده دارند و باید با موضوعات دیگری چون سندروم خودویرانگری، طرد شدن، درامد پایین و صنعتی به شدت رقاتی کنار بیایند.

نشانه‌های تحلیل رفتن قوای نویسندگی

اگر هنوز مطمئن نیستید که قوایتان تحلیل رفته است این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا دائما خسته هستید؟
  • آیا مشکل انگیزشی دارید؟
  • آیا ذهنیت شما به شدت منفی است یا غالبا روحیه بدی دارید؟
  • آیا به سختی هر چیزی را به یاد می‌آورید؟
  • آیا احساس اضطراب و استیصال می‌کنید؟
  • آیا خروجی شما کاهش یافته و روی کیفیت کارتان تاثیر گذاشته است؟
  • آیا نوشتن لذت خود را برای شما از دست داده است؟
  • آیا بد میخوابید؟

اگر پاسخ چندین سوال مثبت است لحظه‌ای درنگ کنید. بپذیرید که دوران سختی را می‌گذرانید و کمی از خودتان مراقبت کنید. پذیرفتن اینکه شما دچار تحلیل قوای نویسندگی شده‌اید اولین گام در بهبود شرایط است.

چگونه به عنوان یک نویسنده مانع از تحلیل رفتن قوای نویسندگی شویم؟

پیشگیری بهتر از درمان است. کارهای مختلفی وجود دارد که میتوانید مانع از بروز این شرایط در خود شوید:

حد و مرزهای محکمی برای خود وضع کنید

حد و مرز ابزاری قدرتمند برای هر نویسنده‌ای است. داشتن ایده‌ای روشن از ساعات کاری خود، روتین، نحوه برقراری ارتباط با شما، تعداد ضرب الاجلها و پروژه‌هایی که با آنها راحت هستید و اینکه با چه کسی میخواهید کار کنید روشی عالی برای مطمئن شدن از تحلیل نرفتن قوای نویسندگی است. حد و مرزهای خود را یادداشت کنید و به آنها پایبند باشید. در این صورت هدایت زندگی‌تان ساده تر و واضح تر می‌شود.

با خودتان مهربان باشید

خودتان را تشویق کرده و هر دستاورد کوچکی را جشن بگیرید. این کار باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید و مانع از تحلیل رفتن قوای شما می‌شود.

همه چیز را ساده و ساختارمند بگیرید

مرتب کردن محیط کار باعث می‌شود ذهنیت آرامتری داشته باشید. همین کار را با روز کاری خود انجام دهید. روز خود را به بخشهای کوچکی تقسیم کنید و ببینید چطور میتوانید از زمان خود استفاده کنید. اگر نوشتن برایتان بسیار دشوار است ادمین بگیرید. به چند ایمیل پاسخ دهید. دفتر یادداشتی بردارید و برنامه ریزی‌های سبکی انجام دهید. همه چیز را ساده بگیرید و برای خود ساختار تعریف کنید. مهمتر از همه آنکه به خودتان استراحت بدهید.

از خودتان مراقبت کنید

شما باید مراقب سلامت فیزیکی و ذهنی خود باشید. یک بدن سالم ذهنی سالم در اختیارتان می‌گذارد و مراقبت از هر دو بسیار اهمیت دارد. با آنکه ورزش کردن و تنفس هوای تازه برایتان مفید است اما همیشه برای نویسندگانی که مشکلات حرکتی دارند مناسب نیست اما میتوانید به اشکال دیگر از خودتان مراقبت کنید. داشتن خواب کافی تغییر زیادی ایجاد می‌کند. میتوانید با دوستان خود وقت بگذرنید. مراقبه کردن نیز مفید است.

به خودتان سخت نگیرید

ارنست همینگوی می‌گوید اگر نمیتوانید بنویسید ننویسید. یکی از بدترین شیوه‌ها برای غلبه بر تحلیل قوای نویسندگی تلاش برای نوشتن بیشتر است. وقتی از نظر ذهنی و فیزیکی خسته هستید نوشتن تنها باعث تحلیل رفتن بیشتر قوای فیزیکی‌تان می‌شود. سریعترین و بهترین راه برای غلبه بر این شرایط آن است که کنترل برنامه کاری‌تان را در دست بگیرید و مهمتر آنکه به خودتان استراحت دهید. اگر می‌توانید وقت بیشتری برای ضرب الاجلهایتان بگیرید. اگر نمیتوانید به طور کامل مدتی کار را به تعویق بیاندازید، تا زمانی که حالتان بهتر شود با سرعت آهسته تری کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping