تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به اسکیزوفرنی مبتلا هستند، اختلال روانی‌ای که همراه با توهمات بصری و شنوایی است و جلوی درست فکر کردن شخص را می‌گیرد

معرفی ۶ رمان درمورد اسکیزوفرنی

بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به اسکیزوفرنی مبتلا هستند، اختلال روانی‌ای که همراه با توهمات بصری و شنوایی است و جلوی درست فکر کردن شخص را می‌گیرد. ازآنجاکه بسیاری از مبتلایان به اسکیزوفرنی علائم آن را از اواخر دوران نوجوانی احساس می‌کنند، کتاب‌هایی در این زمینه به آن‌ها کمک خواهد کرد که حس درک شدن بکنند. در ادامه ۶ تا از بهترین کتاب‌ها در مورد اسکیزوفرنی را معرفی خواهیم کرد.

Made you up از Francesca Zappia

blank

الکس به‌عنوان کسی که مبتلابه اسکیزوفرنی پارانوئید است، در تلاش است تا تشخیص دهد که چیزی واقعی است و چه چیزی نه. او به کمک خواهر کوچک‌ترش و توپ جادویی شماره ۸ در تلاش است تا علائمش را تا زمان ورود به کالج کنترل کند. وقتی الکس در اولین روز مدرسه مایلز را می‌بیند، مطمئن نیست که او واقعی است یا تصورش کرده است. اما همین‌طور که الکس مشغول دوست پیدا کردن و عاشق شدن است، در تلاش است تا واقعیت خود را در زندگی یافته و به سبک زندگی‌اش خو کند.

The place between breaths از An Na

مادر گریس که مبتلا به اسکیزوفرنی بود، باور داشت که تنها راه امن نگه‌داشتن خانواده‌اش این است که بگذارد و برود. گریس برای کنار آمدن ناراحتی خود از این موضوع درصدد است تا با دیگر افراد درمانی برای اسکیزوفرنی پیدا کند. اما به‌مرور خود او علائمی از این بیماری پیدا می‌کند و تشخیص خیال از واقعیت برایش دشوار می‌شود.

The memory of light از Francisco X.Stork

پس از تلاش برای خودکشی، ویکی کروز ۱۶ ساله خودش را در بیمارستان مخصوص بیماران روانی می‌یابد. در آنجا او با افراد دیگری آشنا می‌شود که همچون خودش درصدد کنار آمدن با دنیا هستند، ازجمله گابریل که قبلاً مبتلا به توهمات اسکیزوفرنیایی است. پس از آن که بحرانی روابط دوستانه­ی ویکی را از هم می‌پاشد، او به دنبال قدرتی برای بهبود پیدا کردن از درون است.

A blue so dark از Holly schindler

blank

از بیرون مادر آورا امبروز نقاشی بااستعداد و معلمی دوست‌داشتنی است. اما او به‌تدریج در حال ابتلا به توهمات ناشی از اسکیزوفرنی است و آورا نمی‌داند که چطور باید به او کمک کند. از وقتی پدرش رفته، آورا مسئول مراقبت از مادرش بوده­است. با وخیم‌ترشدن شرایط مادرش، آورا با نقاشی کردن خودش را تسکین می‌دهد. او مستأصلانه در تلاش است تا درد را به چیزی زیبا تبدیل کند و در این میان درمی‌یابد که حتی در تاریک‌ترین شرایط، عشق و خانواده می‌توانند همچون نوری در زندگی او باشند.

Challenger deep از Neal Schusterman

کیدن بُش بر این باور است که در کشتی و در حرکت به‌سوی درازگودال ماریاناست: مأموریتی خطرناک که می‌تواند به قیمت جانش تمام شود. اما در دنیای واقعی او دانش‌آموزی دبیرستانی است که درگیر توهمات غیرقابل تشخیص شده است. هنگامی‌که متوجه واقعیت می‌شود، می‌کوشد تا کنترل ذهنش را بدست بگیرد.

Schizo از Nick Scheff

مایلز حاضر است هر کاری بکند تا برادر کوچک‌ترش تدی که بی هیچ ردپابی گم‌شده است را پیدا کند. اما هر چه فکر می‌کند که به پیدا کردن او نزدیک‌تر شده است، انگار که از ماجرا دورتر می‌شود. مایلز درنهایت باید هم با اسکیزوفرنی و هم با از دست دادن برادرش کنار بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید