تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
معجزه‌ی داشتن کتابخانه‌ی بزرگ در عین کتاب‌خوان نبودن

معجزه‌ی داشتن کتابخانه‌ی بزرگ در عین کتاب‌خوان نبودن

کتاب خواندن ‌مسلما می‌تواند شما را به فردی بهتر و باهوش‌تر تبدیل کند. اما این تنها مزیت مطالعه نیست. کتاب‌ها می‌توانند باعث کاهش استرس شوند، مطالعه تنها به مدت ۶ دقیقه می‌تواند سطح استرس‌تان را تا ۶۸ درصد کاهش دهد. کتاب‌ها همچنین می‌توانند باعث کندی پیری شناختی شوند: در مقایسه با کسانی که کتاب‌خوان نیستند(کسانی که سالانه کم‌تر از یک کتاب می‌خوانند)، کتاب‌خوان‌ها ۳۲ درصد کم‌تر دچار زوال روانی می‌شوند. کتاب‌ها حتی می‌توانند موجب تقویت زبان و حس در شما بشو‌ند. هوش بیش‌تر، استرس کم‌تر عملکرد مغزی تقویت‌شده‌تر، دیگر از یک کتاب چه انتظاراتی می‌توان داشت.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ بر روی بیش از ۱۶۰ هزار بزرگسال در۳۱ کشور انجام شد، بدین نتیجه رسید که هر چه کتاب بیش‌تری در دوران کودکی افراد در خانه‌شان موجود بوده باشد، در بزرگسالی در سه حوزه‌ی مهم سواد ادبی، ریاضیات و استفاده از تکنولوژی با مهارت‌تر هستند. این‌ها برتری‌ها و مزایایی هستند که هم در کار و هم در زندگی بسیار سودمند هستند.

blank

بچه‌هایی که در خانه‌هایی بزرگ می‌شوند که در آن برای کتاب خواندن ارزش قائل هستند و والدین در این کار الگو هستند، به احتمال بیش‌تری در سال‌های آینده‌ی زندگی‌شان به کتاب‌ خواندن علاقه نشان می‌دهند.

از سوی دیگر بزرگسالانی که در کودکی در خانه‌ی خود کتاب زیادی نداشتند‌ و ‌بعدتر مدرک دانشگاهی کسب می‌کنند، سطح سوادشان برابر با کسانی است که کتاب‌خانه‌های بزرگ داشتند و تنها نه سال به مدرسه رفتند. با این اوصاف صرفا پر کردن خانه با کتاب تضمینی بر این نیست که خودتان یا فرزندتان افراد باهوشی خواهید شد.

blank

داشتن کتاب‌خانه‌های بزرگ نشانه‌ی ارزش قائل شدن شما برای تحصیل است، هم به صورت رسمی و هم غیر‌رسمی که هر دو برای موفقیت کاری فرد بسیار حائز اهمیت هستند. این کار همچنین بدان معناست که شما بیش‌تر از دیگران مشوق، حامی و پرورش‌دهنده‌‌ی رشد و توسعه‌ی فکری فرزندتان هستید.

احاطه کردن خودتان با حجم زیادی از کتاب مدام به شما یادآوری می‌کند که چقدر چیزها هستند که نمی‌دانید و همین باعث می‌شود تا کنجکاو‌تر و بیش‌تر تشنه‌ی یادگیری باشید. به گفته‌ی جف بیز‌وس: از نشانه‌های کلیدی هوش، تمایل برای تغییر عقیده‌تان است، چیزی که تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما حاضر باشید اعتراف کنید که شاید این طرز فکرتان، بهترین طرز فکر ممکن نیست. تمام این موارد نشان می‌دهند که حداقل سودی که از احاطه کردن خودتان با حجم زیادی از کتاب می‌برید این است که مدام بهتان یادآوری می‌شود که چقدر چیزها هستند که نمی‌دانید و انعطاف‌پذیری‌تان در فکر کردن بیش‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید