تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
مطالعه ی روزانه چطور زندگی تان را دستخوش تغییر می کند

مطالعه ی روزانه چطور زندگی تان را دستخوش تغییر می کند

فکر نکنید که خواندن و مطالعه کردن فقط یک سرگرمی است. انتخاب یک کتاب و گشت و گذار کردن در میان صفحات آن می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. مطالعه مزایایی فراتر از کسب دانش داشته و می‌تواند کیفیت زندگی‌تان را بهبود ببخشد.

 بیشتر در مورد خودتان می‌آموزید

 مطالعه می‌تواند بیشتر شما را در جریان خودتان قرار دهد. وقتی مطالعه می‌کنید، خود را در دسترس تجربه‌ی عواطف مختلف و آزمودن روحیه‌تان قرار می‌دهید. مثلا ممکن است در مورد یک دوراهی دشوار اخلاقی مطالعه کنید و همین کمک کند تا افکار و استدلال خود را در چنین شرایطی بهتر درک کنید. مطالعه در مورد سفر کردن و آشپزی می‌تواند جرقه‌ای بر علاقه‌ی شما در این زمینه‌ها بوده و کاری کند تا آنها را جدی دنبال کنید. یک کتاب زندگی‌ نامه‌ی ساده از استیوجابز می‌تواند الهام بخش شما بوده و باعث شود به جمع کارآفرینان برتر دنیا بپیوندید.

روابط جدید ایجاد می‌کنید

 کتاب‌ها قدرت این را دارند که کمک کنند روابط جدید شکل بدهید. طبق یک مطالعه خواندن داستان به افراد کمک می‌کند تا به لحاظ اجتماعی بیشتر وفق پیدا کنند. مطالعه همچنین باعث می‌شود تا بیشتر در مورد حالات روحی روانی مردم اطلاعات پیدا کرده و با احساسات‌شان همدردی کنید. وقتی کتاب را دقیق مطالعه کرده و به صورت عمیق متوجه حال و هوای شخصیت‌ها شوید، عادت می‌کنید تا در زندگی واقعی هم نسبت به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های عواطف انسان‌ها حساسیت پیدا کنید. علاوه بر این، مطالعه‌ی روزانه کمک می‌کند تا با فرهنگ‌ها، باورها و رسومات مردم مختلف آشنا شوید. مطالعه همچنین باعث می‌شود تا هنگام صحبت کردن با دیگران، موضوعات بیشتری برای حرف زدن داشته باشید.

متمرکزتر می‌شوید

 در دنیای مدرن ما دائم در معرض اطلاعات بوده و ذهن‌مان بمباران اخبار می‌شود. مغزتان مدام در حال حرکت از این موضوع به آن موضوع است و هرگز آرام نمی‌گیرد، مگر وقتی که در حال مطالعه هستید. مطالعه به شدت برای آرام گرفتن و تمرکز بر یک موضوع حائز اهمیت است. توانایی نشستن، انتخاب یک کتاب و ریختن یک فنجای چای خودش یک حرکت هنری است! اگر بتوانید اندکی از وقت‌تان را اینطور سپری کنید، متوجه اهمیت آرام گرفتن و تمرکز بر یک موضوع در لحظه می‌شوید.

با چیزهای کم لذت بیشتری را تجربه می‌کنید

 با عادت خوب مطالعه‌ی روزانه، می‌توانید تمام عواطف دنیا را به وسیله‌ی ورق زدن صفحات کتاب تجربه کنید. می‌خندید، گریه می‌کنید، عصبانی و متاسف شده و احساس حسادت می‌کنید. به مکان‌های دوردست سفرمی‌کنید، کهکشان‌ها را کاوش می‌کنید و در مهم‎ترین رویدادهای دنیا حضور پیدا می‌کنید.  بهترین بخش قضیه این است که می‌توانید بدون صرف هزینه و فدا کردن زندگی‌تان تمام این‌ها را تجربه کنید. مطالعه راهی ارزان برای تقویت خلق و خو و تجربه چیزهای جدید است. خرید کتاب‌های دست دوم حتی بیش از این از میزان هزینه‌هایتان کاسته و در این ماجراجویی به شما کمک می‌کند.

استرس‌تان کم می‌شود

 کتاب‌ها راهی جادویی برای کاهش استرس دارند و شما حین خواندن‌شان متوجه تغییرات فیزیکی در بدن‌تان می‌شوید. بر طبق یک مطالعه، افرادی که کتاب می‌خوانند کمتر به گرفتگی عضلات دچار شده و در نتیجه از تاثیر استرس بر قلب‌شان کاسته می‌شود. این مسئله باعث ریلکس شدن بدن‌تان شده و حتی باعث می‌شود بیشتر از وقتی که پیاده روی می‌کنید یا به موسیقی گوش می‌کنید، آرام شوید. خواندن کتاب مورد علاقه‌تان حتی باعث می‌شود که حساب زمان از دست‌تان در رفته و کاملا غرق مطالعه شوید.

در انتها به هر ژانری که علاقه مند هستید، باید بیشتر کتاب بخوانید. عادت مطالعه‌ی روزانه نه تنها سطح علم و آگاهی‌تان را بالا می‌برد، بلکه بر کیفیت زندگی‌تان نیز اثر می‌گذارد. از همه مهم‌تر اینکه چندان هزینه بر نیست!

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید