تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
شش راهکار برای نوشتن رمان هیجان انگیز جاسوسی

شش راهکار برای نوشتن رمان هیجان انگیز جاسوسی

اگر به خلق داستانی پرشتاب، دارای صحنه‌های اکشن و جذاب علاقه مند هستید، رمان جاسوسی بنویسید.

رمان جاسوسی چیست؟

رمان جاسوسی یکی از ژانرهای ادبی است که حول محور داستانی با عوامل مخفی و جاسوسی می‌گردد. داستانهای جاسوسی که نیمی اکشن – ماجراجویانه و نیمی هیجان انگیز هستند، معمولا یک عامل دولتی را دنبال می‌کند که برای خنثی کردن حمله بزرگ یا کشف نقشه‌های دشمن برای نجات جان انسانها،  و حتی گاهی جهان، به سرعت در حال حرکت است.

داستانهای ژانر جاسوسی معمولا بر اساس سناریوهای واقعی و روابط بین المللی در دوران جنگ داخلی، جنگ جهانی اول و دوم،  جنگ ویتنام و جنگ سرد بین روسیه و امریکا شکل می‌گیرند. برخی از رمانهای پرفروش جاسوسی عبارتند از: سوراخ سوزن، جاسوس امریکایی، بندزن خیاط سرباز جاسوس، مرد ما در هاوانا، روز شغال، در خطر.

چگونه در ۶ گام رمان جاسوسی بنویسیم

اگر آماده‌اید که یک داستان جاسوسی با مضمون دسیسه‌های بین المللی و اعمال بدون وقفه بنویسید، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید:

  1. به یک مضمون جاسوسی فکر کنید. رمانهای جاسوسی زیادی منتشر شده‌اند، بنابراین باید داستانی بنویسید که زاویه دید جدید و منحصربفردی داشته باشد. اگر به موضوعات تاریخی علاقه مند هستید – مانند ماموران روسی، نازی و آلمان در جنگ جهانی دوم، به آن موضوعات بپردازید. موضوعی تازه پیدا کنید که مردم احساس نکنند قبلا آن را خوانده‌اند. تحقیق کنید. از داستانهای جاسوسی واقعی الهام بگیرید.
  2. با ابزارهای جاسوسی آشنا شوید. از دوربین‌های جاسوسی گرفته تا تجهیزات نظارتی، ابزارهای جاسوسی بخشی از وسایلی هستند که این ژانر را جذاب می‌کنند. تکنولوژی و تکنیکهایی که جاسوسان برای ردیابی دشمن استفاده می‌کنند را بشناسید. لازم نیست از ابزارهای واقعی استفاده کنید. تکنولوژی جاسوسی خاص خود را خلق کنید.
  3. قهرمانی خارق العاده خلق کنید. قهرمانان داستانهای جاسوسی مدتهاست که در فرهنگ عامه جای گرفته‌اند. قهرمانی خلق کنید که خواننده جذب آن شود و صرف نظر از هر مانعی که سر راهش قرار دهید، او را دنبال  کند. 
  4. کاراکتر خود را به  یک ماموریت نجات جهانی بفرستید. شما باید اقدامات بزرگ را با بزرگ جلوه دادن نتایج توجیه کنید. برای این منظور از ضدقهرمان خود شروع کنید. ضدقهرمان شما کیست و از کجا آمده است؟ هدفش در داستان چیست؟ وقتی به این سوالات پاسخ دادید ماجراجویی‌های قهرمان، داستان شما را پیش می‌برد.
  5. صحنه‌های اکشن و پر از جلوه‌های بصری خلق کنید. کتاب‌های جاسوسی فیلم‌های بسیار خوبی می‌سازند زیرا صحنه‌های اکشن  را به خوبی به تصویر کشیده می‌کشند. وقتی میخواهید داستان‌تان را شروع کنید تصویری فکر کنید. خواننده انتظار خواندن صحنه‌های اکشن دارد بنابراین باید یک صحنه دراماتیک را که در آن قهرمان اصلی کار خطرناکی انجام میدهد را توصیف کنید. در طول داستان  به چند صحنه بزرگ  نیاز دارید . اوج داستان نیز باید بزرگ، هیجان انگیز و مملو از جلوه‌های بصری باشد. از کلمات توصیفی استفاده کنید تا خواننده را به میانه‌ی صحنه هیجان آور بکشانید. 
  6. از دستگاههای ادبی جذاب استفاده کنید.  مانند پیچش‌های داستانی، صحنه‌های نفس گیر، طنزهای نمایشی، آتی نمایی، گمراه سازی. وقتی رمان جاسوسی می‌نویسید باید دستگاههای ادبی‌ای را که تا کنون استفاده نکرده‌اید به کار ببرید. برای نوشتن یک داستان جاسوسی جذاب از تمام ابزارهای ادبی استفاده کنید تا بیشترین  هیجان را در داستان ایجاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید