تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
راز خواندن ۱۰۰ کتاب در سال

راز خواندن ۱۰۰ کتاب در سال

تکنولوژی را مدام به خاطر اینکه باعث حواس‌پرتی و وقت تلف کردن می‌شود سرزنش می‌کنند. انگار که هر بار به تلفن همراه‌تان نگاه می‌کنید وقت گران‌بهایی را از دست می‌دهید که می‌توانستید صرف امور دیگری کنید. اما راه‌حل چیست؟ کتاب. کتاب راهی عالی برای تقویت ذهن و پرورش افکار است. با این تفاسیر اگر همین تلفن همراه کمک‌تان می‌کرد بیش‌تر کتاب بخوانید چه؟

این همان موضوعی‌ست که دانشجوی رشته‌ی حقوق Anthony Draper ، در مقاله‌ی خود به آن پرداخته است. این مقاله‌ی بلند‌بالا به توضیح این می‌پردازد که چطور آنتونی توانسته دو کتاب در هفته بخواند. آنتونی برای بالا بردن میزان مطالعه‌ی خود، به موبایلش متکی شده است.

“گزینه‌ی داون تایم را در تنظیمات صفحه‌ی نمایش ‌آیفونم فعال کردم تا تمام برنامه‌ها بعد از ساعت ۱۰ قفل بشن؛ البته به استثنای برنامه‌ی کتاب، پخش صدای طبیعت و ساعت.”

نتایج همین تغییر کوچک بسیار چشمگیر بوده و باعث شده تا او به جای نیم ساعت یوتیوب‌گردی، نیم ساعت قبل از خواب مطالعه داشته باشد. به گفته‌ی آنتونی دریپر، استفاده از موبایلش برای مطالعه، به طرق زیر باعث شده تا بیش‌تر کتاب بخواند:

۱- «سایز کوچک صفحه‌ی نمایش باعث می‌شه که بتونم سریع‌تر و بدون از دست دادن اطلاعات مطالعه کنم. چرا؟ مطالعات نشون می‌دن که کاهش حرکات چشم باعث افزایش سرعت خو‌ندن می‌شه.»

۲- و دوم اینکه «همیشه همراهمه. وقتی منتظرم، توی صف هستم، سوار اتوبوسم، می‌تونم به جای اینکه توی پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام بچرخم، چند دقیقه مطالعه داشته باشم.»

با استفاده از موبایلش، آنتونی توانسته میزان مطالعه‌ی خود را به ۴۵۰ صفحه در روز برساند که این کار وی خلاف عقیده‌ی کسانی است که می‌گویند استفاده‌ از تلفن همراه مانعی برای کتاب خواندن است.

blank

اگر شما هم مدام گوشی موبایل‌تان دستتان است و کاری غیر از سر زدن به شبکه‌های اجتماعی انجام نمی‌دهید، شاید بد نباشد گه‌گاهی از آن برای مطالعه هم استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping