تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
درس‌های نویسندگی که می‌توان در زندگی نیز به کار برد

درس‌های نویسندگی که می‌توان در زندگی نیز به کار برد

نویسندگان مطرح معمولاً توصیه‌های زیادی برای نویسندگان تازه‌کار دارند، از پیوستن به باشگاه نویسندگی گرفته تا خوردن شکلات و بیسکویت. اما آنچه که نکته‌ی مثبتی دراین‌بین محسوب می‌شود این است که درس‌های نویسندگی را می‌توان در زندگی نیز به کار برد. با بررسی توصیه‌های نویسندگان مطرح، در ادامه به اهمیت خلاقیت، انگیزه، روابط و رشد شخصی و فکری می‌پردازیم.

از طریق مطالعه بیاموزید

اگر وقت مطالعه ندارید، وقت یا ابزار نوشتن را نیز نخواهید داشت.

استیون کینگ

 بسیاری از نویسندگان موافق‌اند که برای بهتر شدن در عمل نوشتن باید بسیار مطالعه کنید. کریس برد فورد می‌گوید که:

 مطالعه برای پر کردن چاه خلاقیت درون‌تان حیاتی است. در غیر این صورت کلمات دایره‌های‌تان ته خواهد کشید.

اگرچه می‌توانید برای سرگرمی مطالعه کنید، اما درعین‌حال می‌توانید برای یادگیری در مورد موضوعات مختلف، ورز دادن تخیل‌تان یا همدردی با تجربیات دیگر افراد به مطالعه بپردازید. چه قصد نویسنده شدن داشته باشید چه نه، مطالعه ابزار مهمی برای یادگیری و درک بیشتر جهان است.

خود را ابراز کنید

شروع به تعریف کردن داستان‌هایی کنید که تنها شما می‌توانید تعریف کنید. چون همیشه نویسندگانی بهتر از شما و باهوش‌تر از شما وجود خواهند داشت. همیشه کسانی هستند که در کارهای مختلف از شما بهترند، اما شما تنها نسخه از خودتان هستید.

 نیل گیمن

یکی دیگر از درس‌های نوشتن که می‌توانیم در زندگی روزانه پیاده کنیم اهمیت ابراز فردیت است. ما هر کدام تجربیات و دیدگاه‌های مخصوص به خود را داریم. بااین‌حال از خودمان بودن می‌هراسیم بنابراین تصمیمات، نگرش‌ها و کارهای دیگران کپی می‌کنیم. این مورد بیشتر در مورد نویسندگانی که سعی در تقلید از استایل نویسندگان موفق دارند صدق می‌کند.

به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید

به وسیله‌ی اشتباهات خودتان خود را تعلیم دهید، افراد تنها از طریق خطا کردن است که می‌آموزند.

ویلیام فالکنر.

اگر فردی کمال‌گرا باشید این توصیه خیلی به مذاق‌تان خوش نخواهد آمد، اما خودتان را گول نزنید. اگر به خودتان اجازه‌ی اشتباه کردن ندهید هیچ‌گاه درس‌های اساسی را یاد نخواهید گرفت. این مسئله بر رشد شخصی‌تان اثرگذار خواهد بود. جرئت بد نوشتن را داشته باشید چراکه چیزهای جدید بدون اشتباه کردند خلق نمی‌شوند.

صادق باشید

داستان‌تان را آن‌طور که باید نوشته شود بنویسید. صادقانه بنویسید و آن را به بهترین نحوی که می‌توانید تعریف کنید.

 نیل گیمن

چه موضوع نوشتن است چه تعاملات روزمره، صداقت اهمیت بسیاری دارد. صداقت پیشه کردن کمک می‌کند تا عمیق‌تر در بحر ماجرا فرورفته و جذاب‌تر بنویسید.

پذیرای انتقادات و همین‌طور منتقد آن‌ها باشید

نصیحت من به نویسندگان جوان؟ همواره همان نصیحت قبلی است: یاد بگیریم که به قضاوت خودمان اعتماد کنیم، استقلال درونی را بیاموزیم، بیاموزیم که زمان خوب و بد را از هم جدا خواهد کرد، ازجمله بدی‌های خودمان را.

دوریس لسینگ

پذیرش انتقاد، مثل صداقت، معمولاً کار دشواری است. اما باید انعطاف‌پذیر بود. اما درعین‌حال نباید انتقادات هر کسی را شنید و مدنظر قرار داد. انتقادات سازنده هم برای تقویت نوشتار و هم برای تقویت شخصیت‌مان ضروری هستند.

ادامه دهید، حتی زمانی که اوضاع سخت می‌شود

خودتان را مجبور به منظم نوشتن کنید. نوشتن هم به‌مانند کارهای دیگر است: هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر می‌شوید.

جنیفر گری

سعی کنید، سعی کنید و سعی کنید. بدون سعی کردن نمی‌شود به پیشرفت رسید. نوشتن را برای خودتان به عادت روزانه تبدیل کنید. مصمم باشید و با پشتکار عمل کنید.

به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید

کتابی را بنویسید که مستأصلانه در پی خواندنش هستید. عاشق شخصیت‌هایتان شوید. نوشتن را جایی تمام کنید که دلتان می‌خواهد بدانید بعدش چه اتفاقی خواهد افتاد. به هر روز نوشتن ادامه دهید.

کرن دیوید

عمده‌ی تلاش‌هایی که می‌کنیم معمولاً دیده نمی‌شوند تا زمانی که کاری برجسته از خود ارائه دهیم. اگر مایل به گذراندن دوران سخت نباشید، اگر حاضر به شکست خوردن نباشید، اگر بدون مزایا حاضر به نوشتن نباشید، خیلی چیزها را از دست خواهید داد. از روی عشق بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping