تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
داو پیلکی، نویسنده کاپیتان زیرشلواری را بیشتر بشناسید!

داو پیلکی، نویسنده کاپیتان زیرشلواری را بیشتر بشناسید!

داو پیلکی نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان است که با مجموعه کتاب کاپیتان زیرشلواری اش به شهرت رسید. او در چهارم مارس ۱۹۶۶ در کلیولند، اوهایو متولد شد. داو، دوران دبستان را در اوهایو گذراند و اختلال خوانش پریشی و بیش فعالی در او تشخیص داده شد. از آنجایی که او همیشه برای رفتارش توبیخ می شد زمان زیادی را پشت میزهای راهرو می نشست. در آنجا بود که کاراکتر کاپیتان زیرشلواری  اخلق شد. وی در دوران دانش آموزی اولین کتابش به نام برنده جنگ جهانی را برای یک مسابقه کشوری نوشت و برنده شد. بخشی از جایزه کتاب شامل چاپ آن در سال ۱۹۸۷ بود. از آنجا بود که شغل او آغاز شد.

blank

حقایق جالب در مورد داو پیلکی

  1. داو پیلکی یک خواهر بزرگتر به نام سندی دارد
  2. او زمانی که در پیتزا هات مشغول به کار بود دیکته نامش را عوض کرد
  3. داو پیلکی در دانشگا کنت درس خواند
  4. وقتی داو پیلکی به واشنگتن رفت، با همسر آینده اش سایوری آشنا شد. او صاحب رستوران مورد علاقه داو و یک موزیسین حرفه ای بود. آنها در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر ازدواج کردند
  5. با آنکه داو پیلکی نویسنده و تصویرگر است ، روی چندین کتاب نیز کار کرده است. او تصویرگر کتابهایی چون دوشنبه ها نوشیدنی نخور ( ۱۹۸۸ ) ،  جایی که هیچ کس در آن نایستاد ( ۱۹۹۱) و جولیوس ( ۱۹۹۳) بوده است.
  6. داو پیلکی با اسامی مستعاری چون جورج بِرد، هارولد هاچینز و سو دِنیم، کتاب نوشته است
  7. پس از انتشار اولین کتابش در سال ۱۹۸۷، داو کتابهای کودک بسیاری نوشته است که بسیاری از آنها به صورت مجموعه کتاب بوده اند.
  8. داو پیلکی از مجموعه کتابهای اژدها، جلدهای زیادی نوشته است از جمله : دوستی برای اژدها ( ۱۹۹۱)، اژدها نجات می یابد ( ۱۹۹۱)، تبریک کریسمس اژدها (۱۹۹۱) ، گربه ی چاق اژدها ( ۱۹۹۲) و هالوین اژدها ( ۱۹۹۳)
  9. مجموعه کتاب خرگوش های بی عقل او عبارتند از : خرگوشهای بی عقل ( ۱۹۹۴)، عید پاک خرگوشهای بی عقل ( ۱۹۹۵)، راه را برای خرگوش های بی عقل باز کنید ( ۱۹۹۶)، و خرگوشهای بی عقل به باغ وحش می روند ( ۱۹۹۷)
  10. محبوب ترین مجموعه داستانهای داو پیلکی به نام کاپیتان زیرشلواری با کتاب ماجراهای کاپیتان زیرشلواری در سال ۱۹۹۷ آغاز شد و تا تاریخ آگوست ۲۰۱۵ شامل ۱۴ کتاب بود از جمله کاپیتان زیرشلواری و حماسه احساسی جناب استینکس
  11. مجموعه کاپیتان زیرشلواری دارای چند رمان تصویری جانبی است از جمله ماجراهای بچه پوشکی ( ۲۰۰۲) ، ماجراهای اوک و گلوک .
  12. ریکی ریکاتا، ربات قدرتمند یکی دیگر از مجموعه های کتاب کودک داو پیلکی است که با کتاب ریکی ریکاتا، ربات قدرتمند شروع شد و تحت عناوین مختلفی ادامه پیدا کرد که در آن ریکی ریکاتا با کاراکترهای شرور از جمله دکتر استینکی مک نستی ، آقای پشه، ویکتور کرکسه ، میمون رییسه، عمو تک شاخ، نمرود شب خزنده، استینک باگ و ژنرال جک ربیت می جنگد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید