تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
حقایقی نه چندان خوشایندی  درباره نویسندگان که باید بدانید

حقایقی نه چندان خوشایندی  درباره نویسندگان که باید بدانید

نویسنده بودن همیشه آسان نیست. در این مقاله به حقایقی اشاره می کنیم که شک و تردید را در شما از بین می برد و باعث می شود اعتماد به نفس پیدا کنید و در زمانی که نوشتن برایتان سخت می شود انگیزه تان را حفظ کنید. این حقایق را برای دلسرد شدن شما نمی گوییم بلکه برای برطرف کردن سوء تفاهمات و باورهای غلطی می گوییم که ممکن است جلوی شما را از نوشتن بازدارد.

  • شما از تمام مراحل نوشتن لذت نخواهید برد

نوشتن رمان همیشه آسان نیست و گاهی اوقات بسیار سخت می شود. معمولا نویسندگان از برخی قسمتهای رمان بیشتر از سایر قسمتها لذت می برند: از پیش نویس کردن، بازبینی داستان وکاراکترها، ویرایش کردن متن.

  • اراده شما موفقیت یا شکست تان را رقم می زند

ممکن است در حین نوشتن رمان ایده های جدید و هیجان انگیز توجه شما را جلب کنند اما نباید خود را در آنها غرق کنید. اگر یکی از پروژه های در حال انجام خود را رها کرده و به این فکر کنید که پروژه بعدی جالبتر است هیچ گاه یک رمان را به پایان نمی رسانید. گاهی اوقات شما مجبورید پروژه ای را کنار بگذارید اما انجام این کار تنها برای اینکه نوشتن برایتان سخت می شود باعث ناامیدی و دلسردی شما خواهد شد.

  • ممکن است رمان نوشتن برای شما مناسب نباشد

اگر می نویسید پس نویسنده هستید. اما شیوه های مختلفی برای داستان سرایی وجود دارد. رمان نویسان از سایر انواع نویسندگان موفقیتهای تجاری بیشتری به دست می آورند. به همین دلیل به سمت نوشتن و فروش رمان جذب می شوند حتی اگر دوست داشته باشند شعر، داستان کوتاه یا نمایش نامه بنویسند. در این دام نیفتید. اول از همه برای خودتان بنویسید. موفقیت مالی در صورتی که شما از نوشته خود ناراضی باشید چه فایده ای دارد؟

  • درک ساختار داستان برای خلق اثری جذاب ضروری است

بسیاری از نویسندگان از شناخت ساختار داستان فرار می کنند زیرا دوست دارند به جای ترسیم نمای کلی داستان، پیش نویس  کنند. ساختار داستان ابزاری نیست که تنها در اختیار نویسندگانی باشد که به پیش نویس کردن و برنامه ریزی علاقه مندند. ساختار داستان جریان نهفته ای است که در تمامی داستانهای خوب وجود دارد و خواننده را از یک لحظه جذاب به لحظه ای دیگر می کشاند

شما مجبور نیستید شیوه های نوشتن خود را برای تطبیق با ساختار تغییر دهید. با درک ساختار داستان، رمان خود را پیش نویس و بازبینی کنید.  

  • نوشتن ماهیتی متناقض دارد

ساختار محکم به داستان شما زیربنایی قوی می دهد. کاراکتر‌های ما هر چند تخیلی باشند، اغلب زندگی خودشان را می‌گیرند، همانطور که ما به‌عنوان نویسندگان هم خیال‌پردازان بی‌امان و هم کارگرانی سخت‌کوش هستیم. در مجموع، نوشتن یک فرآیند مبهم و متناقض است که اغلب به همان اندازه که قابل کنترل است، خارج از کنترل به نظر می رسد. توضیح دادن این موارد به فردی که نویسنده نیست دشوار است و همین باعث می شود نویسندگان زندگی آسانی نداشته باشند.

  • همیشه کسانی هستند که کار شما را نمی فهمند و یا به شما به عنوان نویسنده احترام نمی گذارند

اگر همه در زندگی به شما احترام بگذارند و دوستتان داشته باشند، نویسنده خوش شانسی هستید. اکثر نویسندگان از طرف کسانی که فکر می کنند اثر آنها اتلاف وقت است مورد انتقاد قرار می گیرند. هر چقدر هم که شما طالب پذیرش آنها باشید اگر دوست، عضوی از خانواده یا همکار شما متوجه اثر شما نشود نمیتوانید او را مجبور به درک آن کنید. اما میتوانید با وجود انتقادات آنها کارتان را انجام دهید. اگر به دنبال کمی تشویق و حمایت هستید به انجمن نویسندگان آنلاین بپویندید.

  • شما بدون شک با انتقاد روبه رو خواهید شد

شما نمیتوانید کتابی بنویسید که هر نویسنده ای عاشق خواندن آن باشد. شما احتمالا با موارد زیر روبه رو خواهید شد:

  • کتاب شما یک ستاره خواهد شد
  • نقد بدی به آن خواهد شد
  • ایمیلهای وحشتناکی برایتان فرستاده می شود
  • در توییتر به شما توهین می شود
  • به شما فحاشی می شود

اکثر این موارد انتقادهای صحیحی نیستند. نقد خوب به حوزه هایی اشاره می کند که میتواند تقویت شوند. به انتقادها به  عنوان فرصتی برای رشد نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید