تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
جوزف کنراد کیست؟

جوزف کنراد کیست؟

جوزف کنراد نویسنده‌ای لهستانی است که بیشتر به خاطر کتاب‌های دل تاریکی و مرداب شناخته شده است. وی با نام کامل جوزف تئودور کنراد کورزینوسکی در سوم دسامبر ۱۸۵۷ در اوکراین متولد شد. جوزف در لهستان بزرگ شد اما به دلیل درگیری‌های سیاسی پدرش بسیار جابجا شدند و مدتی نیز در تبعید به سر بردند. مادر جوزف در سال ۱۸۶۵ از دنیا رفت و پدرش آموزش‌های مدرسه را در خانه به او می‌داد. اما سرانجام پدرش نیز در سال ۱۸۶۹، هنگامی که جوزف ۱۱ساله بود، از دنیا رفت. پس از ۲ سال زندگی با عمویش، جوزف تصمیم گرفت ملوان شود و از همین رو عمویش در۱۶ سالگی او را به فرانسه فرستاد تا ملوان شود.

۱-جوزف کنراد در کار ملوانی بسیار موفق بود و مراحل پیشرفت آن را پله پله پشت سر گذاشت و حتی تابعیت انگلستان را نیز دریافت کرد. سفرهای مختلف او به نقاط گوناگون دنیا الهام‌بخش او برای نگارش یکی از معروف‌ترین رمان‌هایش، دل تاریکی، بودند.

۲-اکثر شخصیت‌های کتاب‌های جوزف کنراد الهام گرفته از افرادی است که در سفر آن‌ها را ملاقات کرده و حتی خیلی اوقات اسم اصلی آن‌ها را در کتاب‌ها نیز استفاده کرده‌است.

۳-جوزف کنراد در سال ۱۸۹۶ با جسی املین جرج ازدواج کرد. آن‌ها با یکدیگر صاحب دو فرزند شدند.

۴-اولین رمان جوزف کنراد در سال ۱۸۹۵ منتشر شد. او در نوشتن کتاب‌های مختلفی با دیگر نویسندگان همکاری داشته و یکی دوتا از کتاب‌هایش پس از درگذشتش منتشر شده‌اند. همچنین از تعداد زیادی از آثار او اقتباس سینمایی شده است.

۵-رمان دل تاریکی که از روی آن فیلم هم ساخته شده‌است، در سال ۲٠۱۱ به اپرا نیز تبدیل شد.

۶-به افتخار جوزف کنراد، ناوی لهستانی در جنگ جهانی دوم را به اسم او نام‌گذاری کردند.

۷-جوزف کنراد سرانجام در سوم آگوست ۱۹۲۴ در سن ۶۶ سالگی از دنیا رفت. گویا دلیل فوت او سکته قلبی بوده است.

۸-آثار جوزف کنراد به ده‌ها زبان در سراسر دنیا ترجمه شده‌اند و همچنان در مدارس و دانشگاه‌ها برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

blank
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید