تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
تفاوت بین رمان‌های اسرارآمیز، ترسناک و جنایی چیست؟

تفاوت بین رمان‌های اسرارآمیز، ترسناک و جنایی چیست؟

در قرن بیست و یکم ژانرهای جنایی، ترسناک و اسرارآمیز محبوبیت بالایی دارند. این کتابها تا لحظه آخر پر از لحظات نفس گیر هستند و معمولا در لیست کتابهای پرفروش نیویورک تایمز قرار میگیرند .

اما رمانهای جنایی، ترسناک و اسرارآمیز با آنکه ارتباط تنگاتنگی دارند،  در یک ژانر قرار نمی‌گیرند. هر یک خصوصیات مختص خود را داشته و طیف خاصی از مخاطبان را به خود جذب می‌کنند.

 عناصر یک رمان جنایی چیست؟

رمانهای جنایی روی مجرمی تمرکز می‌کنند که باید توسط قانون، ارتش یا نماینده‌ای از قانون متوقف شود. مضمون این رمانها معمولا نبرد خیر علیه شر و پیروزی حق بر باطل است.. گاهی اوقات رمانهای جنایی پایان خوشی ندارند. همانطور که در جامعه همیشه عدالت برقرار نیست، پایان رمانهای جنایی نیز همیشه به عدالت ختم نمی‌شود.

۶ عنصر رمانهای اسرار آمیز

برخلاف رمان‌های جنایی، رمان‌های اسرارآمیز کمتر به مبارزه بین خیر و شر  و بیشتر به این موضوع می‌پردازند که چه کسی جنایت خاصی را مرتکب شده است. در حالی که نویسندگان جنایی اغلب شخصیت شرور خود را در اوایل داستان فاش می‌کنند، نویسندگان رمانهای اسراری بیشتر داستان خود را به کشف پرونده‌های حل نشده اختصاص می‌دهند. عناصر این رمان‌ها عبارتند از:

  1. جرم. معمولا جرم قتل یا قتلهای سریالی است
  2. مجرم ناشناس: این فرد شرور معمولا در انتهای داستان شناخته می‌شود. در برخی از رمانهای اسراری بیش از یک شرور وجود دارد
  3. قهرمان داستان که در نقش کارآگاه ظاهر می‌شود. قهرمان داستان باید از قدرتهای استتناجی خود برای نفوذ به پرونده و حل آن کمک بگیرد
  4. پنهان کاری‌ها. این لایه‌های روایی باعث ایجاد پیچش‌های مختلف در داستان می‌شود.
  5. دنباله‌ای از مظنونان: اکثر آنها ثابت می‌کنند که بی گناه هستند، اما هر کدام انگیزه‌ای دارند.
  6. تعقیب مجرم: این تعقیب و گریز عموماً باعث دستگیری مجرم می‌شود

عناصر رمان ترسناک کدامند؟

یک رمان ترسناک بیشتر تمرکز خود را به تعلیق و ترس از جنایتی در آینده اختصاص می‌دهد. این رمانها اکثرا اسرار یک جنایت را فاش می‌کنند و سپس از کاراکتر‌های اصلی می‌خواهند که به عقب برگردند تا بفهمند چه کسی آن جنایت را انجام داده است. شرور در رمان ترسناک، اغلب در اوایل داستان تثبیت می‌شود و کاراکترهای اصلی باید تلاش کنند تا او را از انجام کارهای بد باز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping