تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
تصویرسازی کتاب کودک در پنج گام

تصویرسازی کتاب کودک در پنج گام

یکی از چالشها ( ولذتهای)ی نوشتن کتاب کودک مصورسازی آن است. در این مطلب به ۵ گام اساسی تصویر سازی کتاب کودک اشاره می کنیم تا شاید نوشتن و انتشار کتاب کودک را برایتان آسان‌تر سازد.

چگونه کتاب کودک را تصویرسازی کنیم

اگر خودتان میخواهید کتاب کودک منتشر کنید، باید یک تصویرگر حرفه‌ای استخدام کنید یا خودتان تصویرسازی کنید. اگر استخدام تصویرگر کتاب کودک در بودجه شما نمی‌گنجد، به یاد داشته باشید که تصویرسازی زمان زیادی می‌برد. در زیر به چند نکته برای تصویرسازی کتاب کودک اشاره می‌کنیم:

  1. دنبال سبک الهامی خود بگردید. اگر اولین باری است که کتاب کودک را تصویرسازی می‌کنید، یک نقطه شروع خوب الهام گرفتن از هنرمندان مورد علاقه خود است. کتابهای جدید را نیز نگاه کنید، تا از سبک رایج روز با اطلاع باشید. از مهارتهای خود در زمینه آبرنگ، طراحی گرافیک، قلم زنی، یا طراحی آدمکها استفاده کنید. در حین تصویرسازی رده سنی کتاب را در نظر داشته باشید.
  2. تمرکز خود را روی کاراکترسازی بگذارید. اکثر کتابهای کودکان یک کاراکتر اصلی دارد که در تمام تصاویر نشان داده می‌شود. تمرین کنید تا این کاراکتر را در وضعیت‌ها و شرایط مختلف بکشید، به یاد داشته باشید که تداوم برای خوانندگان جوان بسیار مهم است.
  3. با یک داستان نما شروع کنید. اگر با انتشارات کار می‌کنید، ممکن است ویراستار، مدیر هنری یا نویسنده کتاب گفتگوی کوتاهی با شما داشته باشند. در این گفتگو به شما گفته می‌شود که هر تصویر باید نشان دهنده چه چیزی باشد. از آنجایی که کتاب کودکان نوشته‌های کمتری دارد، تصاویر برای  روایت داستان بسیار مهم هستند. کل کتاب را بخوانید و یادداشت برداری کنید. زمانی که برای تصویرسازی داستان یک ایده کلی بدست آوردید، برای هر صفحه طرح‌های کوچکی بکشید و یک نمونه را رنگ آمیزی کنید تا نمایی از محصول کلی را نشان دهید. 
  4. به دنبال بازخوردها باشید. اگر از طرف ویراستار، نویسنده، مدیر هنری یا دوستان و اقوام خود یا سایر تصویرگران کتاب کودک بازخورد میگیرید، به خود زمان کافی بدهید تا تصاویر را بر اساس نقد آنها  دوباره طراحی کنید. اگر کتاب خودتان را تصویرسازی می‌کنید، انعطاف بیشتری خواهید داشت. اما اگر برای شخص دیگری تصویرسازی می‌کنید، شاید مجبور شوید چندین بار ویرایش کنید.
  5. تصویرسازی آخر را با متن داستان تنظیم کنید. زمانی که تصاویر شما تایید شدند، باید آنها را با متن داستان تنظیم کنید. اگر با یک انتشارات کار می‌کنید، احتمالا طراح کتابی دارند که متن را با تصاویر شما ادغام می‌کند. اگر خودتان به تنهایی کار می‌کنید، باید ویرایش تصاویر را از جمله طرح، تغییر اندازه و طراحی جلد کتاب را خود انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping