تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
بیوگرافی دنیل استیل

بیوگرافی دنیل استیل

نویسنده امریکایی دنیل استیل بیش از ۱۸۰ کتاب نوشته است که بسیاری از آنها تبدیل به فیلمهای تلویوزیونی شده‌اند. دنیل استیل اولین رمان خود به نام بازگشت به زندگی را در سال ۱۹۷۳ نوشت. تا پایان آن دهه او مخاطبان زیادی برای سبک عاشقانه و داستانی رمانهای خود پیدا کرد و رمانهایی چون پیمان، دو خواهر، و ضربان قلب را نوشت. استیل همچنین یک کتاب شعر، چندین مجموعه کتاب کودکان و آلبومی از اشعار موسیقی را نیز نوشته است. 

دوران کودکی

دنیل استیل در ۱۴ آگوست ۱۹۴۷ در نیویورک متولد شد. او تنها فرزند جان استیل و نورما استون دختر یک دیپلمات پرتغالی بود که در زمان هشت سالگی دنیل از همسرش جدا شد. استیل که از کودکی بین فرانسه و نیویورک در رفت و آمد بود با وقایع جامعه از سن پایین روبه رو شد اما دوران کودکی تنهایی داشت. او خود را غرق کتابهایش کرد و عاشق مد و فشن بود و میخواست در آینده در این مسیر شغلی برای خود انتخاب کند. او بعد از فارغ التحصیل شدن در ۱۵ سالگی، وارد مدرسه طراحی در نیویورک شد اما به دلیل ابتلا به بیماری تومور تخمدان مجبور به ترک دانشکده قبل از فارغ التحصیلی شد.

شغل اولیه

او که به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط بود قبل از آنکه در یک آژانس تبلیغاتی در نیویورک کار کند به عنوان مترجم مشغول به کار شد. در این دوران بود که یکی از مشتری‌ها به نام جان مک کارتر که ویراستار مجله خانه بانوان بود به او پیشنهاد نویسندگی داد. استیل پیشنهاد او را پذیرفت. اما سالها طول کشید تا بتواند به عنوان نویسنده کسب درامد کند.

کتابها

اولین رمان استیل به نام بازگشت به زندگی در سال ۱۹۷۳ منتشر شد. چندین پیش نویس دیگر او رد شدند تا اینکه در سال ۱۹۷۸ با نوشتن رمان پیمان شغلش رونق گرفت. او با رمانهای دیگری از جمله یک غریبه کامل، زویا، ضربان قلب و هدیه سبک خود را در رمانهایش تثبیت کرد و توانست بر مشکلات بیشماری در سر راه خود غلبه کند. از جمله رمانهای اخیر او می‌توان به رمان آپارتمان ( ۲۰۱۶) و ماضی بعید( ۲۰۱۷) و از چشم افتاده ( ۲۰۱۸) اشاره کرد.

blank

موسیقی، هنر و مد

استیل به مدت چهار سال به طور موقت یک گالری هنری را در سانفرانسیسکو اداره کرد. او که دنباله رو مد است معمولا در رویدادهای مد جهان شرکت می‌کند.

رکورد فروش آثار

استیل بیش از ۱۸۰ کتاب نوشته که به  43 زبان ترجمه شده  و در ۶۹ کشور و مجموعا به تعداد ۶۵۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش رفته است. از او در لیست کتابهای گینس به عنوان نویسنده‌ای که ۳۹۰ هفته متوالی کتابش در زمره کتابهای پرفروش بوده نام برده شده است.

ازدواج

استیل ۵ بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با یک بانکدار امریکایی- فرانسوی و در سن ۱۸ سالگی بود. آنها در اوایل دهه ۱۹۷۰ از هم جدا و در سال ۱۹۷۴ طلاق گرفتند.

blank

فرزندان

استیل بعد از ازدواج با کلود – اریک لازارد، اولین دخترش بیاتریکس را در سن ۱۹ سالگی به دنیا آورد. دوازده سال بعد پسرش نیک به دنیا آمد. جان ترایانا هر دو فرزند او را بعد از ازدواج با او به فرزند خواندگی قبول کرد و آنها فرزندانی به نام مکس، تروور، تاد، سامانتا، ویکتوریا، ونسا، و زارا را با هم به دنیا آوردند. فرزند استیل به نام نیک بعد از ابتدا به اختلال دوقطبی در سال ۱۹۹۷ خودکشی کرد. استیل سپس داستان زندگی پسرش نیک ترایانا را در سال ۱۹۹۸ نوشت و آن را معنادارترین کتاب زندگی خود نامید.

افتخارات

در سال ۱۹۹۸ بعد از مرگ دردناک پسرش، استیل بنیاد خیریه نیک ترایانا را به منظور کمک به سازمانهای فعال در حیطه بیماری‌های روانی، کودک آزاری و جلوگیری از خودکشی بنا نهاد. کمی بعد بنیاد خیریه یو آنجل را تاسیس کرد که به تامین غذا و سرپناه برای افراد بی خانمان نیویورک کمک می‌کند. او در سال ۲۰۰۹ وارد تالار مشاهیر کالیفرنیا شد.

محل زندگی

استیل در سانفرانسیسکو و پاریس سکونت دارد. عمارت ۵۵ اتاقی او در سن فرانسیسکو منزل سابق آدولف اسپرکلز است. آپارتمان او در پاریس، که قبلا متعلق به پرینس( نام خواننده) بوده است، دارای تالار بزرگی  از نمونه‌های تاکسیدرمی شده، از جمله یک زرافه در سرسرای آن است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید