تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با ۶ فایده‌ی خواندن زندگی نامه یا بیوگرافی آشناشوید

با ۶ فایده‌ی خواندن زندگی نامه یا بیوگرافی آشناشوید

به احتمال زیاد شما هم با مزایای بی‌شمار روان‌شناسانه، جسمی و عاطفی کتاب خواندن و مطالعه آشنایی دارید. مطالعه راهی موثر برای فعال نگه داشتن ذهن بوده و باعث تقویت حس همدلی و خلاقیت می‌شود. در این مطلب می‌توانید به طور کلی بیشتر با مزایای کتاب خواندن و مطالعه آشنا شوید.

بیوگرافی، یکی از انواع نوشتاری و ادبیات است و مهم‌ترین مزیت خواندن آن دیدن مسائل از دیدگاه یک نفر دیگر است. مطالعه‌ی دقیق زندگی افراد عادی‌ای که کارهای خارق‌العاده می‌کنند، منبع الهام‌بخش شگفت‌انگیزی است. در ادامه‌ی این مطلب به مزایای خواندن بیوگرافی یا زندگی‌نامه اشاره می‌کنیم.

1_ درس‌های ارزشمند زندگی به ما می‌آموزند

 شکی نیست که زندگی خودش بهترین معلم است. مادامی که سن‌مان بیشتر شده و عمرمان می‌گذرد، دانشی که از تجربیات‌مان کسب می‌کنیم روی هم انباشته می‌شود. این دانش تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ما و سبک زندگی‌مان دارد، حتی اگر متوجه آن نباشیم. اگرچه شاید اندوخته کردن تمام تجربیات زندگی و به خاطر آوردن یک به یک آنها خوب باشد، اما گاهی اوقات به سلامتی‌تان آسیب می‌زند و خوشبختانه به خاطر داشتن تک تک خاطرات و تجربیات غیرممکن بوده و ما اصولا تجربیات دردناک‌مان را فراموش می‌کنیم. اما در عین حال درسی که از آنها می‌گیریم را به خاطر می‌سپاریم. مطالعه‌ی زندگی نامه‌ ها به ما اجازه می‌دهند تا خود را در تجربیات، دستاوردها و شکست‌های دیگری غرق کنیم. ما نه تنها در مورد کارهای خوب دیگران مطالبی را می‌آموزیم، بلکه از شکست‌هایشان نیز آگاه می‌شویم.

2_ دید تاریخی بیشتری به ما می‌دهند

 مطالعه‌ی زندگی نامه به منزله‌ی مطالعه و آگاهی یافتن در مورد محیط و شرایط اجتماعی‌ای است که نویسنده در آن می‌زیسته. ما گاهی اوقات تاریخ را بیشتر از شخصیت‌ها می‌آموزیم تا از رویدادها. دانستن تاریخ در درک زمان حال و پیرامون‌مان به ما کمک می‌کند. یادگیری در مورد مسائل فرهنگی‌ای که بر ما اثرگذار است مهم می‌باشد چراکه باعث می‌شود یک سری رویدادها و حوادث را بهتر درک کنیم. مطالعه‌ی زندگی نامه همینطور برای آشنایی با نگرش دیگر افراد نیز مفید است. اساسا خواندن بیوگرافی ‌ها به ما ابزاری ارزشمند برای رویارویی با دنیا می‌دهند.

3_ باعث خود اکتشافی می‌شوند

 خوداکتشافی پروسه‌ای است که به ما کمک می‌کند تا بیشتر با معنا و مفهوم خود آشنا شویم. از طریق مطالعه‌ی جزئیات تجربیات دیگران، شرایط و محدودیت‌هایشان و مقایسه‌ی خودمان با آنها، راحت‌تر می‌توانیم درک و بینشی از اینکه واقعا که هستیم به دست بیاوریم. این کار همچنین، در مورد برخی مسائل باعث گسترش تفکر و دیدگاه‌هایمان می‌شود. مطالعه‌ی بیوگرافی به ما اجازه می‌دهد دنیا را به طرق مختلف دیده و با دیدگاه‌ها و نگرش‌های دیگر نیز، آشنا شویم. حتی ممکن است ما را با استدلال‌هایی آَشنا کند که در تایید عقاید و باورهایمان بوده یا آنها را زیر سوال ببرند.

4_ الهام بخش ما برای رویایی با شکست می‌شوند

 زندگی نامه‌ ی بسیاری از افراد برجسته آموزه‌هایی چند در مورد ترس از شکست دارند. به دلایلی خیلی از ما فکر می‌کنیم که موفقیت تضمین شده‌است، که مسیری مستقیم بوده و ما را به هرکجا که بخواهیم می‌برد. مطالعه‌ی زندگی‌ نامه‌ی افراد موفق باعث می‌شود متوجه شویم که موفقیت مسیری سرراست و قطعی نیست و پشت هر دستاوردی چندین تلاش شکست‌خورده است. زندگی بدون شکست خوردن چیست؟ بعید است که بدون شکست خوردن اصلا بشود چیزی یاد گرفت.

5_ دانش ما را در مورد فرهنگ عمومی گسترش می‌دهند

 به طور کلی کتاب‌های غیرتخیلی مسائل زیادی را در مورد فرهنگ عمومی به ما می‌آموزند. با این حال خواندن کتاب‌های بیوگرافی به ما اجازه می‌دهد تا به دنیا از چشم شخصی دیگر نگریسته و اطلاعاتی دست اول از شرایطی که او پشت سر گذاشته داشته باشیم. زندگی نامه‌ ها ما را با دنیاهای مختلفی که مفاهیم اجتماعی متفاوتی دارند آشنا می‌سازد. دانشی که از طریق مطالعه‌ی این سبک از ادبیات به دست می‌آوریم بسیار متنوع و گسترده است.

6_ مطالعه‌شان آسان است

 علاوه بر مزایای متعدد آن، دلیل دیگری برای لذت‌بردن از مطالعه‌ی زندگی نامه‌ ها وجود دارد: خواندن‌شان بسیار آسان است. به این دلیل و همینطور دلایل دیگری که عنوان کردیم، مطالعه‌ی این نوع سبک نوشتاری به شدت توصیه می‌شود.

یا چیزی بنویس که ارزش خواندن داشته‌باشد، یا کاری کن که ارزش نوشتن داشته‌باشد.

 بنجامین فرانکلین

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping