تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با کتاب خواندن، نویسنده بهتری شوید

با کتاب خواندن، نویسنده بهتری شوید

اگر میخواهید نویسنده خوبی باشید، با خواندن بیشتر شروع کنید. خواندن ژانرهای مختلف افق دید شما را وسعت می‌دهد و تکنیک‌هایی را برای استفاده در نوشته‌های خود در اختیارتان قرار میدهد. نویسندگان مشتاقی که عادت به خواندن دارند،  از کتاب‌هایی که میخوانند چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. برای کشف استراتژی‌های نوشتاری خلاق، استراتژی‌های انتخاب کلمه و دستور زبان، فعالانه مطالعه کنید.

۵ شیوه برای ارتقای نویسندگی

خوانندگان بهتر نویسنده‌های بهتری می‌شوند. شما باید هم برای لذت بردن کتاب بخوانید و هم با این ذهنیت که روی هنر نوشتن خودتان سرمایه گذاری کنید. هنر خواندن فوراً به وجود نمی‌آید. باید روی آن کار کنید در اینجا چند نکته کلیدی در باب کتاب خوانی ارائه میکنیم:

  1. خواندن به شما کمک می‌کند مهارت تفکر انتقادی را فرا بگیرید. در حین خواندن، از خود بپرسید: «آیا من نوشته‌های خوبی می‌خوانم؟ و اگر چنین است، چرا؟ » خودتان تصمیم بگیرید که نویسندگان خوب چه کسانی هستند و کتاب‌های را پیدا کنید که برایتان الهام بخش می‌باشند. مهمتر از آن از خود بپرسید چرا کتاب‌های مورد علاقه خود را عالی می‌دانید. آیا باعث رشد شخصیت شما می‌شوند؟  اگر بتوانید یک اثر ادبی را به طور انتقادی ارزیابی کنیدف بهتر می‌توانید تفکر مشابهی را در کار خود ایجاد نمایید.
  2. خواندن شما را با سبکهای نوشتاری مختلفی روبه رو می‌کند. خواندن سبک‌های مختلف کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا روی سبکهایی تمرکز کنید که ژانرهای مختلف نوشتن را موجب می‌شوند. ارتباط برقرار کردن با آثار ادبی متنوع با توجه به گرایش‌های سبکی نویسندگان، به شما کمک می‌کند سبک خود را پیدا کنید.
  3. خواندن به شما اجازه می‌دهد تا دستور زبان را به طور مفهومی یاد بگیرید. خواندن یک رمان یا داستان کوتاه را به عنوان ترفندی در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد گرامر را بدون نیاز به کار بر روی یک کتاب درسی مطالعه کنید. کتاب‌های خوب پیام‌های خود را به وضوح بیان می‌کنند و برای برقراری ارتباط واضح، باید دانش گرامر داشته باشید.؟ روشی را که آنها از علائم نگارشی و دستور زبان استفاده می‌کنند مطالعه کنید.
  4. خواندن به شما کمک می‌کند دایره لغتتان را گسترش دهید. در حالیکه نیازی نیست تا مانند زمان آماده شدن برای امتحان یادداشت برداری کنید، انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به طور کامل با کتاب درگیر شوید. عباراتی که به نظرتان استادانه نوشته شده‌اند را یادداشت کنید. دور کلمات جدیدی که نمی‌شناسید خط بکشید. آنها را یاد بگیرید و حفظ کنید و در نوشته بعدی خود بکار ببرید.
  5. خواندن ایده‌های جدیدی را به ذهن شما الهام میکند. با خواندن منظم خودتان را مرتبا در معرض ایده‌ها و تکنیکهای جدید قرار می‌دهید و شهد خلاقیت خود را تقویت می‌کنید. واقعیت آن است که خواندن زمانی مفید است که تبدیل به یک عادت روزانه شود.
blank

۴ نکته برای تقویت نوشتن از طریق کتاب خوانی

در ورزش، همیشه باید با فردی ماهرتر از خود رقابت کنید زیرا شما را مجبور می‌کند تا به سطح بالاتری از شایستگی ارتقا پیدا کنید. به طور مشابه، خواندن نوشته‌های نویسندگان معروف، شما را به چالش می‌کشد تا نوشتن خود را ارتقا دهید. در زیر به چند نکته برای ارتقای نویسندگی اشاره می‌کنیم:

  1. حریصانه بخوانید. هر نویسنده، نویسنده‌ای دیگر را شکل می‌دهد.  کتاب‌هایی که در کودکی می‌خوانیم بر سلیقه و سبک نوشتن ما در بزرگسالی تأثیر میگذارند. نویسندگانی که ما را شکل می‌دهند تقریباً مانند مربیان غیررسمی هستند: با مطالعه گسترده و دقیق، خوانندگان حریص می‌توانند از مشهورترین نویسندگان تاریخ بیاموزند.
  2. هدفمندانه بخوانید.تفننی کتاب نخوانید. وقتی رمان میخوانید، شیوه‌هایی که خواننده برای به چالش کشیدن سوژه‌های مختلف از آن استفاده می‌کند را مطالعه کنید. اینکه چطور جملات و ساختار داستانشان را می‌سازند و چگونه دیالوگ می‌نویسند.
  3. دایره لغات‌تان را وسیع تر کنید. اگر کتاب اولیس اثر جیمز جویس را بخوانید احتمالا لغات زیادی یاد میگیرید. ممکن است نوشته شما ضرورتا به این خوبی از آب در نیاید اما فرایند نوشتن‌تان از طریق سبک او ارتقا پیدا می‌کند.
  4. استعداد دیگر نویسندگان را تشخیص دهید. هر نویسنده‌ای درسهای مختلفی به شما می‌آموزید. جی کی رولینگ به شما یاد می‌دهد چطور یک دنیای تخیلی خلق کنید، نیکول کراس به شما می‌آموزد چگونه چندین راوی و دیدگاه را لایه بندی کنید. ربکا کورتیس می‌تواند به شما یاد دهد که چگونه از الگوها و تکرار برای طنز استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که داستان آنها را مطالعه کنید
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید