تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با این ۱۰ دانستنی تام کلنسی را بهتر بشناسید

با این ۱۰ دانستنی تام کلنسی را بهتر بشناسید

تام کلنسی نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های ژانر جاسوسی نظامی بود که بیشتر به خاطر کتاب شکار اکتبر سرخ شناخته شده است. او در ۱۲ آوریل ۱۹۴۷ به دنیا آمد، در سال ۱۹۶۵ از مدرسه‌ای خصوصی فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۹۶۹ مدرک دانشگاهی خود را در رشته‌ی ادبیات کسب نمود. تام پس از فارغ‌التحصیلی در کار بیمه بود و در اوقات فراغت به نوشتن می‌پرداخت. او کتاب شکار اکتبر سرخ را حین کار در آژانس بیمه‌ای که از مادربزرگ همسرش خریده بود، نوشت.

  1. تام کلنسی قصد داشت به ارتش بپیوندد اما نزدیک‌بینی او مانع از خدمت کردنش شد.
  2. تام کلنسی کتاب شکار اکتبر سرخ را در سال ۱۹۸۴ به ارزش ۵ هزار دلار فروخت.
  3. رئیس جمهور رونالد ریگان این کتاب را بسیار موردتوجه خود قرار داد و پس از تعریف‌های او از کتاب، جلد گالینگور آن بیش از ۳۰۰ هزار نسخه و جلد شومیز آن بیش از ۲ میلیون نسخه فروش رفت.
  4. تعدادی از کارهای تام کلنسی به فیلم تبدیل شده‌اند. معروف‌ترین شخصیت تخیلی او جک رایان است که توسط الک بالدوین، هریسون فورد و بن افلک بازی شده‌است.
  5. تام کلنسی در سال ۱۹۶۹ با واندا توماس کینگ ازدواج کرد. آن‌ها ۴ فرزند داشتند اما سرانجام در سال ۱۹۹۹ از یکدیگر جدا شدند. پس از آن تام در سال ۱۹۹۹ با الکساندرا مری لولین ازدواج کرد. آن‌ها تا زمان درگذشت تام زن و شوهر باقی ماندند و یک فرزند به دنیا آوردند.
  6. تام کلنسی در یکم اکتبر سال ۲۰۱۳ در سن ۶۶ سالگی درگذشت.
  7. تام کلنسی یکی از سه رمان‌نویس دهه‌ی ۱۹۹۰ است که توانسته در اولین چاپ کتابی، ۲ میلیون نسخه بفروش برساند. دو رمان‌نویس دیگر جی. کی. روینگ و جان گریشام هستند.
  8. از روی برخی از کتاب‌های تام کلنسی مثل شکار اکتبر سرخ یا آغاز طوفان سرخ، بازی تخته‌ای ساخته شده‌است.
  9. تام کلنسی در سال ۱۹۹۶ یکی از همبنیانگذاران شرکت توسعه‌دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی رد استورم اینترتینمنت بود. این شرکت بازی‌های نظامی و جاسوسی تولید می‌کرد.
  10. موفقیت تام کلنسی به‌حدی بود که مجوز رفت‌وآمد به مراکز نظامی و دریافت برخی اطلاعات محرمانه از سوی آمریکا به او داده شده بود.
blank
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید