تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
ایده‌های انگیزشی برای خلق یک داستان

ایده‌های انگیزشی برای خلق یک داستان

آیا انگیزه شما برای نوشتن کم شده است؟ بی انگیزگی حتی برای بهترین نویسندگان نیز رخ می‌دهد. هیچ انسانی وجود ندارد که در مسیر نوشتن بالا و پایین‌هایی را حس نکند.

نکته مهم آن است که بی انگیزگی خود را تشخیص دهید، روی آن نمانید و به دنبال راه حلی برای غلبه بر آن باشید. بدترین کاری که میتوانید انجام دهید آن است درباره بی انگیزگی خود توییت بگذارید و سد نویسندگی خود را به عنوان بخشی از هویت‌تان کنید.

در زیر به نکاتی انگیزشی برای نوشتن اشاره می‌کنیم

در مکان جدیدی بنویسید

نوشتن در یک مکان ثابت روی بازدهی برخی از نویسندگان تاثیرگذار است. با این حال تغییر دادن مکانی که در آن می‌نویسید میتواند به مغز شما حس تازه بودن بودن بدهد و خلاقیت‌تان را بالا ببرد. مثلا میتوانید در اتاقی دیگر بنویسید یا آنکه به مکانی الهام بخش سفر کنید. همیشه میتوانید حد وسط را انتخاب کرده و در کافه‌ای که هیچ گاه بدان جا نرفته‌اید بنویسید.

از یک اپلیکیشن جدید برای نوشتن استفاده کنید

ابزارهای نوشتاری زیادی در بازار وجود دارند. عوض کردن ابزاری که معمولا از آن استفاده می‌کنید در افزایش انگیزه به شما کمک می‌کند. اگر محیط رسمی Google Docs یا برنامه word برایتان الهام بخش نیست از محیطهای خلاق دیگری استفاده کنید.

از یک وسیله نوشتاری جدید کمک بگیرید

گاهی اوقات نشستن پشت کامپیوتر قدیمی خسته کننده می‌شود. اگر میخواهید تجربه جدیدی داشته باشید، با گوشی یا تبلت خود کمی بنویسید. استفاده از گوشی و تبلت برای جلسات نویسندگی طولانی مناسب نیست اما استفاده از موبایل به شما انگیزه‌ای برای نوشتن می‌دهد. و اجازه میدهد تا  بعد از گرفتن انگیزه اولیه به وسیله‌ای که در ابتدا با آن می‌نوشتید برگردید.

با یک نویسنده دیگر شریک شوید

داشتن شریک نویسندگی روشی بسیار خوب برای انگیزه پیدا کردن در امر نوشتن است. مانند زمانی که دوستی دارید  که میتوانید با او به ورزش بروید. اگر شما روی فرد دیگری تاثیر می‌گذارید، حتی در زمانی که خودتان انگیزه‌ای برای نوشتن ندارید مجبورید حاضر شوید. برخی از شریکهای نویسندگی تنها به فرستادن پیام و قرار گذاشتن با همدیگر بسنده می‌کنند. برخی دیگر برای مدتی مشخص با هم دیگر داستان می‌نویسند.

blank

 موانع کمی را بر سر راه خود قرار دهید

قرار دادن موانع کم در برابر موفقیت مغز شما را برای انگیزه پیدا کردن فریب می‌دهد . اگر بدانید که باید به مدت سه ساعت ۲۰۰۰ کلمه بنویسید، ممکن است برای شروع نیز دچار تردید شوید. اما اگر به خودتان بگویید به مدت ده دقیقه کافی است ۱۰۰ کلمه بنویسید، و بعد از آن میتوانید از نوشتن دست بردارید، احتمالا میتوانید مدت طولانی تری به نوشتن خود ادامه دهید.

به خودتان جایزه بدهید

با آنکه برخی از نویسندگان دیدگاهی غیر واقعی نسبت به نوشتن دارند و تصور می‌کنند هنر را باید فقط بخاطر خود هنر دنبال کرد اما اینطور نیست. همه ما وقتی پای جایزه به میان بیاید انگیزه پیدا می‌کنیم. شما میتوانید برای نوشتن به خود جایزه‌های عینی بدهید. مثلا اگر میخواهید یک برنامه تلویزیونی را تماشا کنید، اجازه ندارید تا زمانی که به هدفی که برای امروز خود تعیین کرده‌اید برسید، آن را تماشا کنید. این پاداشها در صورتی که فردی منضبط بوده یا کسی را در کنار خود دارید که مطمئن می‌شود تقلب نکرده‌اید، جواب می‌دهند .

خودتان را محدود کنید

عکس جایزه دادن نیز جواب می‌دهد . میتوانید خودتان را از انجام کارهایی که لذت می‌برید محدود کنید مگر آنکه آنها را در حین نوشتن انجام دهید. مثلا اگر عاشق رفتن به کافی شاپ استارباکس هستید، شرط کنید در صورتی میتوانید به آنجا بروید که در حال میل کردن به نوشتن نیز ادامه دهید.

به موسیقی انگیزه بخش گوش کنید

برخی از نویسندگان عاشق گوش دادن به موسیقی هستند. مابقی از آن متنفرند. اگر شما از آن دست از نویسندگانی هستید که از طریق موسیقی انگیزه می‌گیرید احتمالا برای ژانرهای مختلف موزیک‌های متفاوتی گوش می‌دهید. اگر دوست ندارید موقع نوشتن به موسیقی گوش دهید، میتوانید قبل از شروع به نوشتن به موسیقی گوش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید