تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
اعتراضات نسبت به ساخت مجسمه برنده جایزه نوبل

اعتراضات نسبت به ساخت مجسمه برنده جایزه نوبل

پروژه ساخت و ساز مجسمه پیتر هاندکه اتریشی، برنده جایزه نوبل ادبیات، در یکی از شهرهای بوسنی و هرزگوین جنجال‌ها را برانگیخته است.

اعطای جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۹ به پیتر هاندکه به خاطر پشتیبانی‌های پیشین او از اسلوبودان میلشویچ، رئیس جمهور سابق صربستان و همینطور نسل‌کشی سربرنیتسا ( قتل و کشتار بیش از ۸ هزار نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان نشین سربرنیتسا) اعتراضات بازماندگان جنگ بوسنی را برانگیخت و حال این نویسنده قرار است صاحب مجسمه‌ای در شهر صرب‌نشین بانیالوکا بشود.

مجسمه پیتر هاندکه ۷۷ ساله هم‌اکنون در دست ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا ماه سپتامبر به اتمام برسد. شهردار بانیالوکا در بوسنی اعلام نموده که مسئولان از جریان ساخت این موسسه اطلاع نداشته‌اند اما سازنده‌ی این مجسمه گفته است که این سازه ۲۲۰ سانتی‌متری قرار است در محوطه‌ی یک مجموعه هتل در دست ساخت، نصب شود.

تصمیم آکادمی نوبل مبنی بر اعطای جایزه نوبل به هاندکه در سال ۲۰۱۹ خشم بسیاری از گروه‌ها، از جمله فعالان حقوق بشر، مورخین و چهره‌های برجسته کشور بوسنی را برانگیخت چرا که آنها وی را به دلیل مواضع سیاسی‌اش لایق دریافت این جایزه با ارزش نمی‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید