تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
ادامه داشتن تخفیف در هزینه پست کتاب

ادامه داشتن تخفیف در هزینه پست کتاب

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در طرح تخفیف سامانه پست کتاب با عنوان عبور از کرونا با کتاب از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۵۸هزار و ۴۶۲ بسته کتاب ارسال شده که بیش از ۴۰ درصد کل بسته های ارسالی در این سامانه بوده است . در این طرح که با هدف عدالت دسترسی به کتاب برای همه شهروندان ایجاد شده، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه «پست کتاب»، برای ارسال هر بسته پستی کتاب به هر نقطه کشور در سرویس «سفارشی» تا دو کیلوگرم صرفاً مبلغ ۳۰ هزارریال دریافت و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می شود.

تا اواسط اسفند ۱۳۹۸، ۴۵۰ فعال حوزه کتاب و نشر شامل ناشر، کتابفروشی و فروشگاه اینترنتی در سامانه پست کتاب عضو شده بودند، اما با اجرای طرح عبور از کرونا با کتاب این تعداد به ۸۱۱ عضو رسیده است.

در طرح عبور از کرونا با کتاب ۵۳ هزار و ۹۶۲ بسته ارسالی (۹۲ درصد) متعلق به شهرها و ۴هزار و ۵۰۰ بسته ارسالی (۸درصد) به روستاها اختصاص داشته است.

همچنین بیشترین میزان ارسال کتاب در این طرح متعلق به تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بوده اند.

ناشران، کتابفروشان، توزیع کنندگان، فروشگاه های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت نام و عضویت اقدام کنند. پس از ثبت نام حداکثر پس از ۲۴ ساعت پنل پستی سامانۀ پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس این طرح، برای ارسال هر بسته پستی کتاب در سامانه پست کتاب تا دو کیلوگرم صرفا مبلغ ۳۰هزار ریال دریافت خواهد شد و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می شود.

این موسسه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور غنی ساختن ایام در خانه ماندن ناخواستۀ هموطنان در اثر تهدید ویروس کرونا، بر آن شد بخشی از یارانۀ کتاب را به حمایت از «سامانۀ پست کتاب» اختصاص دهد تا از این طریق هزینۀ ارسال کتاب از طریق پست تا پایان فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود.

گفتنی است سامانۀ پست کتاب، از حدود یک سال پیش، برپایۀ تفاهم نامۀ میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت پست، توسط خانۀ کتاب راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ ناشر و فروشگاه کتاب در آن عضویت دارند. این سامانه صرفاً به ارسال کتاب اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید