تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آیا روال نوشتن روزانه برای شما مناسب است؟

آیا روال نوشتن روزانه برای شما مناسب است؟

معمولا در دنیای نویسندگی می‌شنوید که « نویسندگان واقعی هر روز می‌نویسند». اما فرایند نوشتن هر نویسنده‌ای منحصربفرد است و روشی که برای یکی جواب می‌دهد ممکن است برای شما جواب ندهد. نکته مهم پیدا کردن تکنیکهایی برای نویسندگی است که با زمان، مهارتها و داستانهای شما منطبق باشد. آیا مطمئن نیستید که روال نوشتن روزانه برای شما مناسب است یا نه؟ در زیر به معایب و مضرات هر یک  اشاره می‌کنیم:

چگونه روال روزانه‌ای برای نوشتن در پیش بگیریم

هر روز باید به حداقل هدف نویسندگی خود برسید تا بتوانید به زنجیره نویسندگی خود بندی اضافه کنید. اگر نتوانید این بند را اضافه کنید و زنجیره را بشکنید باید از ابتدا شروع کنید.

معایب داشتن روالی روزانه برای نوشتن

نوشتن روزانه راه حلی بی عیب و نقص برای تمام مشکلاتی نیست که در زندگی نویسندگی خود با آن روبه رو می‌شوید. هر روز نوشتن باعث نمیشود شما یک نویسنده باشید و به طور خودکار مهارتهای نویسندگی یا داستان سرایی شما را تقویت نمی‌کند. در زیر به برخی از معایب اصلی برای داشتن یک روال روزانه نویسندگی اشاره می‌کنیم:

  • حفظ آن دشوار است

زندگی پیچیده است. و در بحبوحه این پیچیدگی حفظ روال روزانه‌ی نوشتن دشوارتر است. در روزهایی که بیمار یا در حال سفر هستید، وقتی برنامه کاری‌تان شلوغ است یا در دوران غم و اندوه به سر می‌برید، حفظ روال نوشتن روزانه عملی نیست. و اگر مراقب نباشید باعث مشکل بعدی می‌شود

  • مراقبت از خود را دشوار می‌کند

وقتی زندگی به هم ریخته می‌شود و شما تقلا می‌کنید تا  به هدف نوشتن روزانه‌تان برسید، این تقلا بلافاصله تبدیل به احساس شک و گناه می‌شود. شما از خود می‌پرسید: آیا من برای نویسنده شدن به اندازه کافی مهارت دارم؟ چرا نمیتوانم داستانم را سر هم کنم؟

اما زندگی یعنی تعادل و این تعادل شامل زندگی خلاقه‌تان نیز می‌شود. شما به دوران آفرینش و استراحت نیاز دارید. همچنین وقتی زندگی موانعی را در سر بازدهی خلاق شما قرار می‌دهد باید به خودتان مهلت بدهید.

  • فرایند خلاقه برای هر نویسنده‌ای جواب نمی‌دهد

ممکن است روال نوشتن روزانه متناسب با شغل شما نباشد. این معایب ممکن است به شدت سخت به نظر برسند اما با آنکه حفظ روال نوشتن روزانه دشوار است فوایدی هم دارد.

blank

فواید داشتن روال نوشتن روزانه

  • نوشتن ملکه ذهن آنها می‌شود

شاید یکی از واضح ترین فواید نوشتن روزانه پایداری آن است. عمل نوشتن روزانه به شما کمک می‌کند که بخشی لاینفک از برنامه روزانه شما شود و دیگر بدون آنکه نیاز به فکر کردن داشته باشید آن را انجام دهید

  • پیشرفت در آن آشکار دیده می‌شود

یکی دیگر از فواید داشتن روالی روزانه برای نوشتن آن است که میتوانید میزان پیشرفت خود را آشکارا ببینید. تا زمانی که هدفمندانه به نوشتن روزانه خود ادامه دهید، پیشرفتهای خوبی در زمینه رسیدن به اهداف بعدی نویسندگی‌تان می‌کنید. و معمولا دیدن این پیشرفت به شما در ایجاد انگیزه تلاش بیشتر کمک می‌کند.

  • دیگر طفره نمی‌روید

آیا معمولا در نوشتن برخی عناصر داستان خود طفره می‌روید؟ مثلا در پیش نویس کردن؟ داشتن برنامه روزانه برای نوشتن به شما انگیزه می‌دهد و باعث می‌شود کارهایتان را انجام دهید و پروژه‌هایی را انجام دهید که عاشقشان هستید.

توصیه‌هایی برای ایجاد روال نوشتن روزانه
 

  • حداقل تعداد کلماتی را برای خود در نظر بگیرید

برای کار روزانه خود حداقلی را معین کنید تا دچار استیصال نشوید. مثلا میتوانید ۲۰۰ کلمه یا ده دقیقه نوشتن را انتخاب کنید. رسیدن به حداقل کلمات تعیین شده باعث می‌شود مطمئن شوید که مقداری پیشرفت کرده‌اید. اگر حداقلی را برای خود در نظر بگیرید، برای هر جلسه نوشتن خود هدفی خاص نیز انتخاب می‌کنید.

  • فعالیتهای مختلفی را آماده انجام داشته باشید

شما همیشه انرژی کافی برای کامل کردن بخشهایی که از آنها لذت نمی‌برید ندارید. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم فعالیتهای مرتبط با نویسندگی در لیست خود داشته باشید که با حداقل‌های شما نیز همراستا باشند. مثلا ویرایش، تحقیق، برنامه ریزی. همچنین میتوانید زمانی را در جوامع نویسندگی آنلاین بگذرانید، روی پروژه‌های خلاق دیگری کار کنید یا حتی کتاب بخوانید.

اگر برنامه نوشتن روزانه مناسب شما نیست به کسانی که می‌گویند شما نویسنده کاملی نیستید گوش نکنید. اگر می‌نویسید پس نویسنده هستید. به همین سادگی.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید