تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آنچه در مورد الکساندر مک کال اسمیت نمی‌دانید

آنچه در مورد الکساندر مک کال اسمیت نمی‌دانید

الکساندر مک کال اسمیت نویسنده‌ای اهل رودزیا و استاد حقوق پزشکی است که به دلیل مجموعه داستانی‌‌اش به نام آژانس کارآگاهی شماره یک بانوان به شهرت رسیده است. او متولد 24 آگوست 1948 در رودزیای جنوبی ( زیمبابوه کنونی) است و سه خواهر و برادر بزرگتر از خود دارد. پدرش استاد دانشگاه و مادرش نویسنده بود. الکساندر در آفریقا در مدرسه برادران مسیحی تحصیل کرد و سپس به اسکاتلند رفت و به تحصیل حقوق پرداخت و مدرک دکترای خود را از دانشگاه ادینبرگ دریافت کرد. زمانی که مشغول تدریس در دانشگاه کویین بلفاست بود، برنده مسابقه ادبیات در بخش کودکان شد. این مسابقه آغازگر جنبه ادبی حرفه او بود.

حقایقی جالب در مورد الکساندر مک کال اسمیت

۱ـ الکساندر در سالهای 1980 تا 1990 سی کتاب از جمله کتابهای کودکان منتشر کرد . اسب آبی سفید ( 1980)، همبرگر عالی ( 1984)، الیکس و ببرها ( 1988)، سگ حلبی( 1990)، آنیِ ماشین حساب ( 1991)، دزدان دریایی پاپ کورنی ( 1991)، حلقه دونات (1992)، پادی و شکارچی موش( 1994)، ماشین عضله‌ای ( 1995)، درخت آدامسی( 1996) و پنج عمه گمشده هریت بین (1997) در دهه 1990، دو کتاب از مجموعه آکیمبو و سه کتاب از مجموعه هرِیت بین و دو کتاب از مجموعه مکس و مدی منتشر کرد. در سال 1991  اولین کتاب الکساندر مک‌کال به نام آژانس کارآگاهی شماره یک بانوان منتشر شد. این مجموعه پرفروش ترین مجموعه او بود.
۲-     الکساندر مک‌کال اسمیت از سال 1981 تا 1984 در دانشگاه بوتسوانا حقوق درس میداد. او در سال 1981دانشکده را برپا کرد. زمانی که در دانشگاه بوتسوانا درس می‌داد، و به عنوان متخصص اخلاقیات پزشکی از نظر حرفه‌ای شناخته شده بود، تنها کتاب مربوط به سیستم حقوقی بوتسوانا به نام قانون کیفری بوتسوانا را نوشت که در سال 1992 به چاپ رسید.
۳-     الکساندر در سال 1984 به اسکاتلند بازگشت. او در اسکاتلند به عنوان استاد حقوق پزشکی در دانشگاه ادینبرگ تدریس می‌کرد و بعدها به عنوان استاد برجسته دانشکده حقوق ادینبرگ شناخته شد. 
۴-     الکساندر مک‌کال اسمیت تا کنون سمت‌های مختلفی را از جمله رئیس کمیته اخلاق مجله پزشکی انگلیس، نایب رئیس کمیسیون ژنتیک انسانی انگلیس، عضو کمیته بین المللی اخلاق زیستی یونسکو عهده دار بوده است
۵-     الکساندر مک‌کال اسمیت  فاگوت می‌نوازد و بنیان گذار ارکستر the really terrible است. الکساندر به ساخت خانه اوپرای شماره یک بانوان در بوتسوانا، اولین مرکز آموزش اوپرای منطقه، کمک کرد. او نویسنده اولین اجرای آنها روی صحنه بود.
۷-     الکساندر مک‌کال اسمیت مجموعه‌های متعدد دیگری از جمله مجموعه 44 قسمتی خیابانهای اسکاتلند، مجموعه کلوب فلسفی یکشنبه‌ها، عمارتهای مخملی و سرگرمی‌های پروفسور وان ایجفیلد را نوشته است.
۸-     الکساندر مک‌‌کال اسمیت چندین رمان مستقل به نامهای:  ارکستر لوس آنجلس دنیا را نجات می‌دهد، قطارها و عاشقان، دختر ابدی، مهمانی شام فتی اولری و اِما: یک بازخوانی مدرن، نوشته است.

۹-     الکساندر مک‌کال اسمیت در کنار رمانهای داستانی‌اش نویسنده و کمک نویسنده چندین کتاب دانشگاهی از جمله همه چیز درباره سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر(1991)، کالبد سنجی خواب (1997) و خلق انسانها: جایی که سوالات اخلاقی پیرامون تولید مثل و علم با هم برخورد می‌کنند(2004) نوشته است.

۱۰- الکساندر مک‌کال اسمیت در اسکاتلند به همراه همسر پزشکش الیزابت زندگی می‌کنند. آنها دو دختر به نامهای امیلی و لوسی دارند. الکساندر و خانواده‌اش همسایه نویسندگان مشهور دیگری چون ایان رانکین و جی کی رولینگ هستند.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping