تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۹ نکته برای نوشتن یک رمان غیر داستانی تاریخی

۹ نکته برای نوشتن یک رمان تاریخی

به منظور بیان یک داستان واقعی به روشی جذاب، نویسندگان کتابهای غیر داستانی غالباً زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد موضوع خود می‌کنند و سپس در می‌یابند که چگونه اطلاعات را به طرزی جذاب انتقال دهند.

رمان مستند تاریخی چیست؟

مستندنویسی تاریخی مقوله گسترده‌ای است که هر نوع رمان غیر داستانی را که وقایع تاریخی و واقعی زندگی را به تصویر می‌کشد، پوشش می‌دهد. وظیفه شما به عنوان نویسنده موضوعات مستند آن است که با موضوعات تحقیقاتی و آثار مستند آشنا شوید .

blank

۹ نکته برای نوشتن رمان مستند تاریخی

نوشتن در مورد موضوعات تاریخی کاری طاقت فرساست. نکات زیر به شما در این زمینه کمک میکنند.

  1. تحقیق کنید.اولین قانون برای نوشتن در مورد حوادث واقعی تاریخی تحقیق کردن است. خوب است نویسندگان کتابهای تاریخی  مسلط به روشهای تحقیقاتی باشند تا آنچه می‌نویسند کاملا دقیق و مطابق با واقعیت باشد. اگر با دوره زمانی خاص یا موضوع خود آشنا نباشید، روند تحقیق طولانی تر خواهد بود
  2. زاویه دید انتخاب کنید. لازم نیست برای بیان زاویه دید یک فرد خاص از زبان اول شخص استفاده کنید . زاویه دیدی که انتخاب می‌کنید ممکن است در خلال کتاب تغییر کند. اما خوب است بدانید در هر مرحله از کتاب چه کسی محور توجه است.  
  3. قوس داستانی ترسیم کنید. همانند داستان نویسی قبل از ورود به فرآیند نوشتن خلاق، داشتن خلاصه‌ای از داستان و تعیین قوس کلی آن مهم است . حتی خشک ترین گزارش‌های دانشگاهی از وقایع تاریخی نیز دارای یک قوس روایی کلی هستند.
  4. روی کاراکترهای جذاب معروف تمرکز کنید. اگر هدف خود را برای نوشتن پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز اعلام کرده‌اید، خوب است درباره برخی چهره‌های محبوب تاریخ تحقیق کنید. نوشتن درباره یک شخصیت تاریخی مانند جورج واشنگتن، الکساندر همیلتون یا مهاتما گاندی مطمئناً بیشتر جلب توجه می‌کند.
  5. عناصر سایر ژانرها را وارد کنید. نوشتن درباره موضوعات تاریخی به این معنی نیست که نمیتوانید از عناصر ژانری استفاده کنید. برخی از مشهورترین کتاب‌های مستند تاریخی از تکنیک‌های روایی ژانرهایی مانند داستان‌های علمی، داستان‌های روی سن، یا هیجان انگیز استفاده می‌کنند.
  6. از رشد کاراکتر غافل نشوید. فقط به این دلیل که در مورد وقایع واقعی می‌نویسید، نباید برخی از جنبه‌های اساسی رشد کاراکتر را نادیده بگیرید.کاراکترهای شما زمانی زنده بوده‌اند –  وظیفه شما آن است که با آوردن جزییات واقعی، کاراکترها را در ذهن خواننده زنده کنید. بهترین کتاب‌های مستند تاریخ را به ترتیب زمانی بازگو نمی‌کنند بلکه بیشتر به افرادی می‌پردازند که بر رویدادهای مهم تأثیرگذار بوده و سعی در کشف ویژگی‌ها و خواسته‌هایی دارند که باعث تحریک آنها شده و از آنها یک انسان می‌سازد.
  7. بر روی یک رویداد خاص متمرکز شوید. به جای نوشتن در مورد موضوعی مانند جنگ داخلی یا جنگ جهانی دوم، توجه خود را به یک واقعه خاص که در این دوره‌ها رخ داده محدود کنید.
  8. ارتباط مدرن وقایع تاریخی را در نظر بگیرید . خوانندگان علاقه مندند که وقایع تاریخی را با دنیای مدرن مرتبط کنند. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید در حالی که پیوندهای ضمنی یا صریح رویدادها و مسائلی که امروز با آن روبرو هستیم را ترسیم می‌کنید، تاریخ را توصیف کنید
  9. با قطعات کوتاهتر شروع کنید.  اگر برای اولین بار میخواهید یک رمان مستند تاریخی بنویسید بهتر است با نوشتن مقالات مجلات یا داستانهای کوتاه شروع کنید.  این کار به شما کمک می‌کند مهارتهای خود را به عنوان یک مستندنویس تاریخی تقویت کنید و موضوعات جدیدی پیدا کنید که بعدا قابلیت تبدیل شدن به یک کتاب را دارند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید