تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۹ دانستنی جالب از زندگی آیزاک آسیموف

۹ دانستنی جالب از زندگی آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف نویسنده و متخصص بیوشیمی آمریکایی است که بیشتر به خاطر کتاب‌های علمی تخیلی­اش شناخته‌شده است. آیزاک آسیموف متولد ۲ ژانویه ۱۹۲۰ در روسیه می‌باشد، او سه‌ساله بود که خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. آیزاک در ۵ سالگی می‌توانست بخواند، در 11 سالگی شروع به نوشتن داستان‌هایش کرد و از ۱۹ سالگی از راه نوشتن درآمد کسب کرد.

  1. پدر آیزاک موافق نبود که او داستان‌های علمی تخیلی بخواند، اما آیزاک او را قانع کرد که چون کلمه “علمی” در ژانر این کتاب­ها وجود دارد آن‌ها آموزنده هستند.
  2. آیزاک آسیموف در 15 سالگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و سپس وارد کالج شد.
  3. او در ابتدا در رشته­ی جانورشناسی تحصیل می‌کرد اما سپس به شیمی تغییر رشته داد چراکه دلش نمی‌خواست حیوانات را کالبدشکافی کند.
  4. تخمین زده می‌شود که آیزاک آسیموف در طی عمر خود بیش از ۵۰۰ کتاب نوشته یا ویراستاری کرده است.
  5. سیارک آسیموف ۵۰۲۰، به‌افتخار این نویسنده نام‌گذاری شده است.
  6. آیزاک آسیموف در سال ۱۹۵۰ یک مجموعه کتاب به نام من، ربات نوشت. این کتاب در سال ۲۰۰۴ به فیلمی با بازی ویل اسمیت تبدیل شد.
  7. فیلم مرد دویست ساله با بازی رابین ویلیامز، از داستان کوتاهی نوشته­ی آیزاک با همین نام الهام گرفته است.
  8. تا سال ۱۹۶۰ آیزاک آسیموف در دانشگاه کارمی‌کرد، اما درآمد قابل‌توجهی که از نگارش The intelligent man’s guide to science نصیب وی شد، باعث شد بتواند وقتش را کامل روی نوشتن بگذارد.
  9. در سال ۱۹۹۷ حمله قلبی­ای به آیزاک دست داد. در سال ۱۹۸۳ او عمل بای پس سه‌گانه انجام داد. آیزاک آسیموف دست‌آخر در 6 آپریل ۱۹۹۲ درگذشت. دلیل مرگ وی را نارسایی کلیه ذکر کرده‌اند اما بعداً مشخص شد که در طی جراحی بای پس سه‌گانه خود به دلیل انتقال خون آلوده، به  HIV مبتلا شده بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping