تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ توصیه والتر موزلی برای نوشتن رمان

۸ توصیه والتر موزلی برای نوشتن رمان

هیچ راه منحصر به فردی برای نوشتن رمان وجود ندارد. برای نویسنده، والتر موزلی، راه‌های بسیاری وجود دارد که نویسندگان می‌توانند از طریق آنها  به داستان خود نفوذ کرده و روایتی را بیافرینند که مخاطبان را جذب کرده و سرگرم کند.

مختصری در مورد بیوگرافی والتر موزلی

والتر موزلی یک رمان نویس آمریکایی است که بیش از ۶۰ رمان نوشته است. والتر جوایز متعددی را برای داستان سرایی در طول زندگی حرفه‌ای خود دریافت کرده است، از جمله جایزه یک عمر دستاورد از بنیاد ملی کتاب،  جایزه گرمی برای بهترین نت‌های آلبوم در سال ۲۰۰۲، و جایزه استاد بزرگی ادگار در سال ۲۰۱۶. والتر در طول دوران حرفه‌ای‌اش آثار برجسته دیگری مانند بوسه دارچینی (۲۰۰۶)، مردی در زیرزمین من (۲۰۰۴)، دِبی دیگر این کار را نمی‌کند (۲۰۱۴)، و پایین رودخانه تا دریا نوشته است. ۲۰۱۸)، که در سال ۲۰۱۹ جایزه ادگار را برای بهترین رمان دریافت کرد. جدیدترین انتشارات او، مرد سیاه پوست بی دست و پا (۲۰۲۰)، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که طیف وسیعی از استعدادهای والتر را نشان می‌دهد.

blank

۸ توصیه والتر موزلی برای نوشتن یک رمان

  1. نوآوری کنید. رمان مانند قرار دادن لاستیک جلویی فولکس واگن در خط تولید نیست. والتر می‌گوید: رمان در حال ایجاد یک شیوه کاملا جدید برای درک جهان است. فراتر از منابع الهام خود و ساختارهای نوشتاری که با آنها آشنا هستید نگاه کرده  و با کلمات، دنیاها و مضامین بازی کنید.
  2. صادق باشید. والتر می‌گوید حقیقت را بنویسید و به آن ایمان داشته باشید. نوشتن به شدت امری شخصی است و ارتباط با موضوع شما می‌تواند کلید بیان داستانی باشد که با خوانندگان شما منطبق است. در مورد چیزهایی که برای شما مهم هستند بنویسید، خواه این موضوعات بحث برانگیز باشند یا نه، و از نگرانی در مورد اینکه دیگران چه فکر می‌کنند بپرهیزید .
  3. به خودتان ایمان داشته باشید. والتر می‌گوید، نکته زیبای هر روز این است که این همان روزی است که می‌تواند آن اتفاق خاص در آن بیفتد. بیشتر نویسندگان با حواس پرتی و موانع گاه به گاه نویسنده سر و کار دارند، اما پشتکار مخصوصاً هنگام نوشتن اولین رمانتان کلیدی است. اگر ایمانتان را حفظ کنید، در نهایت از آن دیوار عبور خواهید کرد و قادر خواهید بود برای تکمیل داستان خود به جلو حرکت کنید.
  4. ۴-      ثابت قدم باشید. والتر میگوید: «اگر هر روز بنویسید، متوجه خواهید شد که روز بعد، ایده‌هایی از جایی سرچشمه می‌گیرند که شما اصلاً نمی‌دانستید وجود دارند. به زمانی که بیشترین بازدهی را دارید توجه داشته باشید و در آن زمان یک برنامه منظم برای نوشتن ایجاد کنید.  برای ایجاد عادت نوشتن هر روز بنویسید، حتی اگر فقط چند خط باشد.
  5. فقط بنویسید. ژانرهای بسیار متفاوتی وجود دارد، اما در نهایت، نوشتن، نوشتن است. والتر می‌گوید زبان، کلمات و دستور زبان یکی است. ممکن است نوشتن یک داستان در ژانر جدید ترسناک باشد، اما نباید مانع از تلاش شما شود. یک طرح کلی برای داستان خود ترسیم کنید، سپس قلم را روی کاغذ قرار دهید و شروع به نوشتن کنید.
  6. از قضاوت کردن خود بپرهیزید. به گفته والتر، ‘صفحه خالی هیچ قضاوتی درباره شما نمی‌کند.’ ارزیابی کار شما یا مقایسه آن با رمان روی میز کنار تختتان می‌تواند آسان باشد، اما نوشته ما به نوبه خود ما را قضاوت نمی‌کند. آنچه را که احساس می‌کنید بنویسید، آنچه را که می‌خواهید بنویسید و از قضاوت کردن ایده‌های خود حتی قبل از اینکه به صفحه بیایند خودداری کنید.
  7. خودکاوی کنید. هنگام انتخاب داستانی که می‌خواهید بگویید، باید داستانی انتخاب کنید که با شما صحبت و کمک کند جهان و خودتان را بفهمید.. از تخیل خود برای خلق یک اثر ادبی تأثیرگذار استفاده کنید. از پرداختن به موضوعات مد روز یا نوشتن کتاب برای یک ژانر صرفاً به این دلیل که عملکرد خوبی دارد خودداری کنید. روی نوشتن داستان‌هایی تمرکز کنید که احساس می‌کنید برایتان واقعی است.
  8.  موفقیت‌های خود را جشن بگیرید. اگر از قلب خود پیروی کنید، اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید، اگر به جایی رسیدید که در آن موفق شدید، و از ابتدای یک رمان شروع کنید و به پایان رمان برسید، آنگاه بهترین کاری را که می‌توانید انجام داده‌اید. والتر می‌گوید: شما در بهترین لحظه زندگی خود زندگی می‌کنید. تکمیل یک رمان برای نویسندگان حرفه‌ای و آماتور وظیفه‌ای بزرگ است. قبل از شروع کار بر روی پروژه بعدی، زمانی را برای جشن گرفتن موفقیت خود اختصاص دهید. نوشتن یک فرآیند متحول کننده است. حتی اگر محصول نهایی را دوست ندارید، همیشه به کاری که انجام داده‌اید افتخار کنید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید