تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۷ ایده هیجانی برای داستانهای تعلیقی

۷ ایده هیجانی برای داستانهای تعلیقی

توانایی دیدن یک ایده داستانی پنهان از ارزشمندترین مهارتهای خلاق نویسندگی است. گاهی اوقات به هنگام مواجه شدن با صفحه خالی تنها چیزی که لازم است چند عنصر هیجان انگیز داستانی و تمایل برای سپردن خود به دستان تخیل است.

blank

۷ ایده خلاق برای نوشتن داستانهای تعلیقی

چه آماده نوشتن داستان هیجان انگیز، داستان کوتاه ترسناک، قتلی اسراری یا هرنوع داستان ترسناکی باشد، به یاد داشته باشید که در اصل میخواهید یک داستان تعلیقی بنویسید. معلق نگه داشتن خواننده باعث می‌شود تا او خواندن را تا انتها ادامه دهد. می‌توانید از ایده‌های زیر برای نوشتن داستان تعلیقی خود استفاده کنید:

  1. بیرون بروید و یک صحنه عادی را مشاهده کنید. آن را در دفترچه خود یادداشت کنید، حداقل در یک صفحه صحنه سازی و افراد موجود در  آن را توصیف کنید . حال داستان را تغییر دهید و تصور کنید هر چیزی که توصیف کرده‌اید آنگونه نیست که به نظر می‌رسد بلکه رازی سربه مهر در آن صحنه وجود دارد. کاراکترها کسانی نیستند که فکر می‌کنید بوده‌اند. وحشت زده شوید.
  2. دو داستان را به طور تصادفی از یک منبع خبری انتخاب کنید و به شکلی ملموس آنها را بهم ربط دهید. در یک صفحه از دفترچه‌تان درباره روشهایی که دو داستان به طور مخفیانه با هم ارتباط دارند، بنویسید. ارتباطاتی غیرمنتظره بین افراد و عناصر هر دو داستان ایجاد کنید. از پرشهای غیرمعمول نهراسید.
  3.  از روی داستانهای افسانه‌ای که در بچگی با آن بزرگ شدید مطلبی کلیشه‌ای انتخاب و در داستان خود بگنجانید.از زاویه دید شرور یا کاراکتر فرعی صحبت کنید و داستان را از هر جایی به جز ابتدای داستان شروع کنید.
  4. داستانی را آزادانه بر اساس زندگی واقعی بنویسید، اما جهت دیگری به آن بدهید. شاید به تازگی در جشن تولد دوستتان شرکت کرده باشید. داستانی بنویسید که از یک مهمانی شروع شود اما کم کم از واقعیت فاصله بگیرد. روز بعد در بیمارستانی از خواب بیدار می‌شوید. کارآگاهی به شما می‌گوید شما و مهمانی دیگر تنها کسانی هستید که از مهمانی جان سالم به در برده‌اید. اما شما چیزی به خاطر نمی‌آورید.
  5. برای افزودن به بار تعلیقی داستان، از تکنیک وارون پنداشت استفاده کنید. داستانی درباره دو قاتل سریالی رقیب بنویسید که هم اتاقی‌اند اما نمی‌دانند که دیگری قاتل است. وقتی جسدی در نزدیکی خانه آن دو نفر پیدا می‌شود، به هم دیگر مشکوک می‌شوند.
  6. یک داستان تعلیقی حول محور علمی تخیلی بنویسید. داستانی در مورد جهانی ویرانه و علمی تخیلی بنویسید که در آن خاموش مداوم حاکم است و آتش، نور و رگه‌هایی از تکنولوژی منسوخ شده حیات را در آن تعریف می‌کنند و منابع نوری به قدری نایابند که هر کس برای بدست آوردنش حاضر است دیگری را بکشد.
  7. با یک ایده عجیب سرگرم شوید. فرض کنیم در یکی از معدود شهرهایی که توسط ویروس زامبی همه گیر آلوده نشده، جشن هالووین برپا شده است. یک داستان عاشقانه خوفناک بین دو زامبی در حال فرار بنویسید: که یکی می‌خواهد دراز بکشد و از دید همه پنهان شود اما دیگری نشانه‌های از تسلیم شدن در برابر جنون افراطی خود را نشان می‌دهد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید