تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۴ ویژگی یک نویسنده خوب

۴ ویژگی یک نویسنده خوب

با ایجاد عادات مثبت و پایبند بودن به آنها میتوانید مهارتهایی را برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب بدست آورید.

چگونه میتوان به نویسنده خوبی تبدیل شد؟

برای آنکه نویسنده تاثیرگذاری شوید باید از کلمات و جملات به عنوان ابزاری برای بیان ایده و احساسات به شکلی که مختص شماست استفاده کنید. نویسندگان بزرگ، چه داستان نویس باشند یا مورخ، شاعر یا وبلاگ نویس،  باید لحن خاص خود را بوجود آورند. برای آنکه به نویسنده خوبی تبدیل شوید چهار ویژگی زیر را در نظر بگیرید:

  1.  وضوح: یک نویسنده خوب به طور موثر با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کند. وضوح اجازه می‌دهد بدون نیاز به تلاش اضافی از سمت خواننده، ایده‌هایتان را بیان کنید. اول، باید بدانید چه میخواهید بگویید، پس از آن به بهترین شکل آن را بنویسید. قواعد نویسندگی را بدانید تا از نوشتن موارد اضافی و اشتباهات گرامری در نوشته خود پرهیز کنید.
  2. منظم بودن: یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر سد نویسندگی، رعایت یک برنامه منظم است. برخی از نویسندگان سختگیر هستند و روزانه تعداد کلمات مشخصی را می‌نویسند. برخی دیگر زمان خاصی از روز را برای نوشتن اختصاص می‌دهند. نویسندگان موفق عادت منظم نوشتن را در خود ایجاد می‌کنند .
  3. ریسک: برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر، باید خودتان را به چالش بکشید بدین منظور باید از حاشیه امن خود خارج شوید. در این زمان است که تخیل خود را به کار می‌اندازید و با خطرکردن  دستاورد بیشتری بدست می‌آورید.
  4. پشتکار: حتی نویسندگان بزرگ نیز با ناامیدی و طرد شدن روبرو هستند. بازنگری اولین پیش نویس خود می‌تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است پس از  دریافت بازخورد دچار آسیب  روحی شوید. بهترین کار آن است که به نوشتن ادامه دهید.
blank

چگونه نویسنده خوبی شویم

بهترین راه برای تقویت مهارت نوشتن آن است که نوشتن را آغاز کنید. نوشتن کلمات بر روی کاغذ اولین گام در تبدیل شدن به یک نویسنده خوب است . برای تقویت مهارت نویسندگی خود نکات زیر را به کار ببرید:

  • تمرکز کنید. به عنوان یک نویسنده مشتاق، اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید آن است که چه نوع محتوایی می‌خواهید بنویسید. آیا شما بیشتر به نوشته‌های خلاقانه علاقه دارید؟ آیا علاقه مند به روزنامه نگاری، تاریخ نگاری یا خاطره نویسی هستید؟ بسیاری از نویسندگان در چندین ژانر کار می‌کنند.  با خواندن کتابهای مختلف یاد میگیرید که چه نوع نوشته‌ای الهام بخش شماست و میتوانید لحن خاص خود را بدست آورید.
  • برنامه روزانه‌ای برای نوشتن طراحی کنید.  عادت نوشتن روزانه  را در خود ایجاد کنید. خوب است که آثار نویسندگان دیگر را بخوانید تا رویکرد آنها را نسبت به نوشتن متوجه شوید. آیا آنها صبح زود می‌نویسند یا آخر شب؟ آیا آنها زمان مشخصی را برای نوشتن پیش نویس اول اختصاص می‌دهند؟
  • از دوستان و مربیان خود بازخورد بگیرید.بازخورد گرفتن در مراحل مختلف گامی ضروری در فرایند نوشتن است. چه از بازخوردی غیر رسمی از جانب دوستتان باشد یا بازخوردی رسمی از جانب یک ویراستار.
  • نوشته‌تان را مرور کنید. چه نویسنده کتابهای داستانی باشید یا غیر داستانی، دقت داشتن در امر نویسندگی ضروری است. دقت داشتن یعنی خلق یک دنیای باورپذیر یا جمع آوری، سازمان دهی و ارائه اطلاعات به خوانندگان به شکلی واضح و مشخص. در هر صورت دقیق بودن، یکی از خصوصیات نویسندگان خوب است.
  • دامنه لغات خود را گسترش دهید. وقتی کتاب میخوانید لیستی از کلمات ناآشنا را تهیه کرده و معنای آن‌ها را جستجو کنید. این کار به شما کمک می‌کند لغات بهتری برای نوشته خود انتخاب کنید. داشتن دامنه لغات وسیع باعث می‌شود کلمات خاصی را پیدا کنید که برای بیان ایده شما مناسب بوده و به شما در پرهیز از بکار بردن کلمات کلیشه‌ای کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید