تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۴ مزیت شگفت انگیز خواندن کتابهای داستانی

۴ مزیت شگفت انگیز خواندن کتابهای داستانی

در دنیای ارتباطات و فناوری دیجیتالی، کتاب خواندن با وجود فواید شگفت انگیزی که دارد به تاریخ پیوسته است. علیرغم در دسترس بودن کتاب‌های الکترونیکی و مطالب خواندنی رایگان، مطالعه به عنوان یک عادت یا نیاز  بشری به طور مداوم در حال کاهش است. مردم به جای صرف وقت بر روی برخی کتاب‌ها یا مقالات، روی چیزهای دیگری مانند رسانه‌ها، ابزارها، فیلم‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند. در نتیجه از فواید آشکار مطالعه غافل می‌شوند.هر دلیلی که هم افراد برای کتاب نخواندن بیاورند باز هم هیچ چیز نمیتواند از اهمیت کتاب خواندن کم کند چرا که کتاب خوانی همچنان یکی از سازنده ترین و مفیدترین عادات بشری است. کاملا حیاتی که عادت کتاب خوانی را در خود احیا کنیم. در مقاله‌ی امروز به فواید خواندن کتابهای داستانی می‌پردازیم .

  • بینش و درک بهتر نسبت به جامعه

 دنیا، زمین بازی نیست که همه چیز بر اساس آنچه شما فکر می‌کنید یا تصمیم می‌گیرید پیش برود. دنیا یک مکان ترسناک است که در آن زندگی می‌تواند هر لحظه تغییر کند. اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که چگونه یک شبه زندگی شما به دلیل یک تصمیم یا رویداد زیر و رو می‌شود، خواندن کتابهای داستانی به شما توصیه می‌شود. کتاب‌های داستانی موقعیتی شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند که به شما می‌آموزد از زندگی در جامعه امروزی چه انتظاری داشته باشید.

  • کتاب خواندن دانش و مهارتهای شما را تقویت می‌کند

وقتی مطالعه می‌کنید، همیشه چیز جدیدی یاد می‌گیرید. داستان به شما می‌آموزد که چگونه چیزها را تصور کنید، بر اساس انتظارات و تفکر خود تصمیمات منطقی بگیرید، و همچنین موقعیت خاصی را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کنید.
دانش همچنین به شما کمک می‌کند موضوعات خوبی را برای ایجاد مکالمات جذاب در یک محیط اجتماعی پیدا کنید، که به نوبه خود اعتماد به نفس شما را در سخنرانی در جمع و با افرادی که با آنها آشنا می‌شوید افزایش می‌دهد.

blank
  • کتاب خواندن آگاهی شما را بالا می‌برد

همانطور که خواندن مهارت نگاه کردن به موضوعات از دیدگاه‌های مختلف را به شما می‌آموزد، داستان خواندن به شما کمک می‌کند تا هوشیارتر شوید. یکی از فواید مطالعه این است که به شما یاد می‌دهد که مراقب محیط اطراف خود بوده و از موقعیت‌هایی که در زندگی روزمره با آن‌ها روبرو می‌شوید چه انتظاراتی داشته باشید.

  • خواندن به مغز شما کمک می‌کند سلامت  خود را حفظ کند

گفته می‌شود اگر می‌خواهید مغز خود را سالم و دور از انواع استرس، افسردگی و عادات بدی که می‌تواند به سلامتی شما نیز آسیب برساند، حفظ کنید، شروع به خواندن کتاب‌های تخیلی جالب کنید.
این کار ذهن شما را مشغول می‌کند و اجازه نمی‌دهد ایده‌های عجیب و غریبی به ذهنتان برسد. یکی از مزایای خواندن داستان‌های تخیلی این است که با ارائه ایده‌های مختلف برای فکر کردن یا تمرکز بر روی آنها  ذهن‌تان را آرام و در عین حال باز نگه می‌دارند.  

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید