تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۴ مزیت خواندن کتاب‌های تخیلی

۴ مزیت خواندن کتاب‌های تخیلی

علیرغم دسترسی آسان به کتاب‌های الکترونیکی و محتواهای آنلاین، روند مطالعه همچنان رو به نزول است. تمرکز مردم بیشتر روی رسانه، گجت‌ها، فیلم‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی است تا اینکه وقت خود را صرف مطالعه‌ی کتاب و مقالات کنند. در نتیجه از مزایای مطالعه بی بهره  می‌مانند.

 با تمام این‌ها نمی‌توان اهمیت مطالعه را به عنوان یکی از مفیدترین و بهره‌ورترین عادات نادیده گرفت. در ادامه‌ی این مطلب به مزایای خواندن کتاب‌های غیرواقعی یا تخیلی اشاره می‌کنیم.

۱_ پیدا کردن بینشی بهتر نسبت به جامعه

 دنیا طبق خواسته‌ها و تصمیمات ما پیش نمی‌رود. دنیا جای ترسناکی است که زندگی‌مان در آنی می‌تواند دچار تغییر شود. اگر می‌خواهید بدانید که چطور یک شبه، زندگی‌تان به خاطر اتفاقی که افتاده یا تصمیمی که گرفته‌اید می‌تواند زیرورو می‌شود، باید خواندن کتاب‌های تخیلی را امتحان کنید. کتاب‌های تخیلی با صحنه سازی‌هایی که می‌کنند و سناریوهایی که می‌چینند به شما یاد می‌دهند که از زندگی در جامعه‌ای مدرن چه انتظاراتی باید داشت.

۲_ مطالعه، دانش و مهارت‌هایتان را تقویت می‌کند

 وقتی مطالعه می‌کنید، همواره چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید. کتاب‌های تخیلی به شما آموزش می‌دهند چطور مسائل را تجسم کنید، چطور بر پایه‌ی انتظارات تصمیمات منطقی بگیرید، چطور بهتر فکر کنید و همینطور به یک مسئله از چشم اندازهای مختلف نگاه بیندازید. دانش همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید در دورهمی‌های اجتماعی موضوعات خوبی برای گفت و گو کردن داشته باشید و در عوض اعتماد به نفس‌تان را برای صحبت کردن در جمع بالا می‌برد.

۳_ مطالعه آگاهی‌تان را افزایش می‌دهد

 همانطور که مطالعه به شما مهارت نگاه کردن به یک شرایط از منظرهای گوناگون می‌دهد، مطالعه‌ی مطلب تخیلی همچنین به شما کمک می‌کند تا آگاه‌تر و هوشیارتر شوید. یکی از مزایای مطالعه این است که به شما می‌آموزد خودآگاه مانده، حواستان به اطراف‌تان باشد و چه انتظاری از شرایطی که روزانه برایتان پیش آمد می‌کنند داشته باشید.

۴_ مطالعه کمک می‌کند مغزتان سالم بماند

 گفته می‌شود که اگر می‌خواهید مغزتان را سالم و به دور از استرس، افسردگی و عادات بد که این‌ها به نوبه‌ی خود به سلامتی‌تان آسیب می‌رسانند نگه دارید، شروع به مطالعه‌ی کتاب‌های تخیلی جالب کنید. این کار ذهن‌تان را مشغول نگه داشته و نمی‌گذارد برای خودش پرسه بزند و همچنین باعث می‌شود ایده‌های بکری به ذهن‌تان برسد. یکی از مزایای خواندن کتاب‌های تخیلی ریلکس نگه داشتن ذهن و همینطور باز نگه داشتن آن در برابر افکار و ایده‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید