تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۶ دانستنی درمورد باربارا کارتلند

۱۶ دانستنی درمورد باربارا کارتلند


باربارا کارتلند نویسنده‌ای انگلیسی بود که به دلیل رمانهای عاشقانه و تالیف بیش از 700 کتاب در طول عمرش شهرت داشت. او در نهم جولای 1901 در بیرمینگهام انگلیس بدنیا آمد. پدرش برترام کارتلند افسر ارتش و مادرش مری همیلتون اسکوبل بود. او دو برادر کوچکتر به نامها رونالد و آنتونی داشت. پدرش در جنگ جهانی اول در میدان نبرد فلاندر کشته شد و مادرش با بازکردن یک فروشگاه لباس فروشی در لندن خانواده را تامین می‌کرد. باربارا در مدرسه الیس اوتلی و سپس دانشکده دختران مالوِرن تحصیل کرد و قبل از آنکه گزارشگر و نویسنده رمانهای عاشقانه شود در ابی هاوس تحصیلاتش را به پایان رساند.


حقایقی جالب در مورد باربارا کارتلند


1- باربارا کارتلند بعد از اتمام تحصیلش در ابی هاوس به عنوان مقاله نویس ستون شایعات روزمره در روزنامه دیلی اکسپرس مشغول به کار شد.
2- اولین رمان منتشر شده باربارا اره مویی(1922) بود که در زمان کارش به عنوان مقاله نویس ستون شایعات روزنامه به چاپ رسید.
3- باربارا در سال 1920 نمایشنامه‌هایی را نوشت . یکی از نمایشنامه‌های او به نام پول خون توسط دفتر لرد چمبرلین به دلیل داشتن صحنه‌های مستهجن ممنوع شد
4- باربارا با یک افسر ارتش انگلیسی به نام الکساندر جورج مک کورکودال در سال 1927 ازدواج کرد. او اهل اسکاتلند و وارث چاپخانه بود. آنها در سال 1933 از یکدیگر جدا شدند. او یک فرزند دختر به نام رِین داشت.
5- باربارا با عموزداه‌ی شوهر اولش هیو مک کورکودال در سال 1936 ازدواج کرد. از او هیو دو فرزند پسر به نامهای ایان و گلن به دنیا آورد.
6- باربارا کارتلند آنقدر کتاب مینوشت که در سال 1976 به دلیل داشتن بیشترین کتاب منتشر شده در طول یک سال نامش وارد کتاب رکوردهای گینس شد.
7- باربارا کارتلند تا دهه 1970 هر سال به طور متوسط 23 کتاب می‌نوشت. وی معروف بود که رمان‌هایش را دیکته می‌کند
8- اگرچه درصد زیادی از کارهای او به رمان‌های عاشقانه اختصاص داشت، اما وی همچنین به نوشتن موسیقی، نمایشنامه، شعر، مقالات مجله و اپرا می‌پرداخت.
9- رمان‌های عاشقانه باربارا کارتلند اغلب مربوط به عاشقانه‌های دوران ویکتوریایی قرن نوزدهم بود، اگرچه برخی از کارهای قبلی او برای زمان خود بسیار مستهجن بود.
10- باربارا کارتلند در کل زندگی خود 723 رمان نوشت. رمان‌های او به بیش از 36 زبان ترجمه شده و بیش از 2 میلیارد نسخه فروش داشته است.
11- باربارا کارتلند یکی از پرفروش ترین و موفق ترین نویسندگان قرن بیستم است.
12- باربارا کارتلند با خانواده سلطنتی ارتباط داشت. دیانا، پرنسس ولز نوه ناتنی او بود
13- باربارا کارتلند در سال 1991 توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان بانوی فرمانده والا مقام امپراتوری بریتانیا معرفی شد. این افتخار به دلیل فعالیتهای ادبی، سیاسی و اجتماعی 70 ساله او به وی اعطا شد
14- مجله Vogue از باربارا کارتلند به عنوان \”ملکه عاشق\” یاد کرده است
15- باربارا به پوشیدن لباسهایی به رنگ مورد علاقه‌اش یعنی صورتی و کلاههای پردار شهرت دارد.
16- باربارا کارتلند در 21 مه 2000 در سن 98 سالگی درگذشت. او در زیر درختی در املاک شخصی‌اش دفن شد. درخت توسط ملکه الیزابت اول کاشته شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping