تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۳ نقل قول از ارونداتی روی، نویسنده‌ی خدای چیزهای کوچک

۱۳ نقل قول از ارونداتی روی، نویسنده‌ی خدای چیزهای کوچک

سوزانا ارونداتی روی رمان نویس، مقاله نویس و فعال سیاسی هندی است. او به خاطر رمان معروف خود « خدای چیزهای کوچک » یکی از  تأثیرگذارترین چهره‌های ادبی در دنیای مدرن به حساب می‌آید. روی معمار است و در دانشکده برنامه ریزی و معماری در دهلی نو، هند تحصیل کرده است. او در چند فیلم مستقل به طور تفریحی بازی کرد اما سرانجام به نویسندگی روی آورد. رمان « خدای چیزهای کوچک» او در سال ۱۹۹۷ تنها رمانی است که تا به حال نوشته است. روی جنبش‌های سیاسی مختلفی را دنبال کرده است از قیام ناکسال در هند گرفته تا جدایی طلبی کشمیر. اغلب او  را در حال بیان افکار خود در زمینه‌های مختلف اجتماعی میتوان دید. او سخنوری بسیار با استعداد است و به همین دلیل در بیان مسائل مختلف اجتماعی کاملاً جدی است. در زیر مجموعه‌ای از گفته‌ها و نقل قول‌های آرونداتی روی آورده شده‌اند که مطمئناً آن را دوست خواهید داشت.

blank
  1. اگر قرار بود توانایی ابراز احساسات، توانایی خشمگین شدن و فریاد زدن را از دست میدادیم تبدیل به ربات می‌شدیم. من نمیخواهم ربات باشم
  2. بدا به حال جامعه‌ای که نویسندگانش را برای بیان افکارشان ساکت می‌کند
  3. همه فکر می‌کنند من تنها زندگی می‌کنم در حالی تنها نیستم. شخصیتم همواره با من است
  4. امروز، به نظر می‌رسد به دنبال بی عدالتی هستیم، آن را تحسین می‌کنیم، انگار یک رویای شایسته است، که توسط طبقه‌ای مقدس ساخته شده است.
  5. رمانها موجودات مرموز و بی شکل و لطیفی هستند
  6. کاری تحقیرآمیزتر از تکرار پرونده‌ای که قبلاً ساخته شده برای نویسنده‌ی یک رمان وجود ندارد.
  7. من فکر می‌کنم یکی از غم انگیزترین اتفاقاتی که برای ادبیات می‌افتد این است که توسط ایده‌های سیاسی کودکانه ساده انگاری شده است.
  8. افرادی هستند که روابط راحتی با قدرت  دارند و افرادی هستند که دارای تضاد طبیعی با قدرت میباشند. به نظرم ساده بتوان حدس زد که من جزو کدام دسته می‌باشم.
  9. من با این ایده که همه مردم دنیا باید علاقه مند به انتخابات امریکا باشند مخالفم.
  10. اینکه مرا یک فعال سیاسی – نویسنده بنامید اینطور نشان می‌دهد که نوشتن درباره جامعه‌ای که نویسنده در آن زندگی می‌کند جزو وظایفش نیست. اما قبلا این وظیفه به عهده ما بود.
  11. سالها زندانی کردن و سربریدن نویسندگان هرگز موفق به خاموش کردن آنها نشد. با این حال قرار دادن آنها در مرکز بازار و دادن پاداشهای مالی فراوان خاموششان کرده است.
  12. در کالیفرنیا، مشکلات بزرگی به دلیل سد سازی وجود دارد. من فی نفسه مخالف سدهای بزرگ هستم، زیرا فکر می‌کنم از نظر اقتصادی غیرممکن است. از نظر زیست محیطی پایدار نیستند. و آنها به شدت غیر دموکراتیک هستند.
  13. جمله‌هایی مانند اینکه ما باید طالبان را از بین ببریم، این به چه معناست؟ طالبان تعداد ثابتی از مردم نیستند. طالبان یک ایدئولوژی تاریخی است که می‌دانید به هر حال  امریکا آن را ایجاد کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید