تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۰ دانستنی از زندگی جکی کالینز، نویسنده معروف در سینما و تلویزیون

۱۰ دانستنی از زندگی جکی کالینز، نویسنده معروف در سینما و تلویزیون

جکی کالینز رمان‌نویسی انگلیسی است که کتاب‌هایش به‌طور مکرر در لیست کتاب‌های پرفروش قرارگرفته و از آن‌ها اقتباسات سینمایی شده است. وی در ۴ اکتبر ۱۹۳۷ در انگلستان به دنیا آمده است. جکی یک برادر کوچک‌تر به نام بیل و یک خواهر بزرگ‌تر به نام جوآن دارد که خواهر او بازیگر شناخته‌شده‌ای است. جکی در جوانی به شغل خوانندگی و بازیگری روی آورد و حدوداً پس از دو دهه آن‌ها را کنار گذاشت. اولین رمان او با نام دنیا پر از مرد متأهل است در سال ۱۹۶۸ منتشر شد.

  1. استرالیا و آفریقای جنوبی اولین رمان جکی را به دلیل محتوای آن ممنوع اعلام کردند اما به خاطر تبلیغات، فروش آن در آمریکا و انگلستان اوج گرفت.
  2. دومین رمان جکی به نام The stud سال ۱۹۶۹ و سومین رمان به نام ساندی سیمونز و چارلی بریک در سال ۱۹۷۱ منتشر شدند. رمان Love head در سال ۱۹۷۴ انتشار یافت که به مسئله جرائم سازمان‌یافته می‌پرداخت.
  3. اولین فیلم از آثار جکی کالینز، از کتاب The stud اقتباس شد. خود جکی در نوشتن فیلم­نامه نیز همکاری کرد و خواهر او نیز در این فیلم بازی کرد.
  4. در سال ۱۹۷۹ از روی کتاب دنیا پر از مرد متأهل است نیز فیلمی ساخته شد. فیلم­نامه­‌ی این فیلم را خود جکی کالینز نوشت.
  5. زنان هالیوودی تا به امروز موفق‌ترین رمان جکی کانیز است. این کتاب چاپ سال ۱۹۸۳ می‌باشد و بیش از ۱۵ میلیون نسخه بفروش رفته است.
  6. جکی کالینز مدت کوتاهی در سال ۱۹۹۸ تاک­شوی خودش را داشت اما پس از مدتی این برنامه به پایان رسید و او بر سر کار نویسندگی خودش بازگشت و همان سال کتاب Thrill را منتشر نمود.
  7. جکی کالینز در سال ۱۹۶۰ با والاس آستین ازدواج کرد و در سال ۱۹۶۱ از او صاحب دختری به نام تریسی شد. ازدواج این دو چهار سال دوام داشت.
  8. جکی کالینز در سال ۱۹۶۵ با اسکار لرمن ازدواج کرد. آن‌ها با هم دو فرزند به دنیا آوردند. اسکار در سال ۱۹۹۲ بر اثر سرطان درگذشت.
  9. جکی سپس با تاجری در سال ۱۹۹۴ رابطه داشت، اما او در سال ۱۹۹۸ بر اثر تومور مغزی از دنیا رفت. آن‌ها نتوانستند با یکدیگر ازدواج کنند.
  10. جکی کالینز هم‌اکنون در بورلی هیلز زندگی می‌کنند و یک میلیونر است.
۱۰ دانستنی از زندگی جکی کالینز، نویسنده معروف در سینما و تلویزیون
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping