تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک توضیح پشت جلد جذاب بنویسیم

چگونه یک توضیح پشت جلد جذاب بنویسیم

وقتی خواننده‌ای طرح روی جلد کتاب را می‌بیند و عنوان آن به نظرش جذاب می‌آید سپس چه اتفاقی می‌افتد؟ چه عاملی تعیین می‌کند که آیا کتاب را خواهد خرید یا نه؟ ممکن است کتاب را برگردانند و توضیح پشت آن را بخوانند.

توضیحات پشت جلد کتاب معمولا در بازاریابی کتاب نادیده گرفته می‌شود . بعد از آنکه وقت زیادی را صرف نوشتن کتاب جدید کردید ممکن است نوشتن پاراگرافی دیگر  برایتان طاقت فرسا به نظر برسد – این توضیحات در واقع بخشی ضروری برای فروش کتاب هستند و یک رمان گمنام را به رمانی پرفروش تبدیل می‌کنند.

توضیح پشت  جلد کتاب چیست؟

توضیحات پشت جلد کتاب توصیفی کوتاه از کاراکتر اصلی داستان و درگیری‌های اوست که معمولا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه درازا دارد و در داخل جلد یا پشت جلد کتاب نوشته می‌شود.

چگونه در سه گام  توضیح پشت جلد جذابی بنویسیم

  1. قلاب: قلاب اولین یا دومین جمله از توضیح پشت جلد است و باید به سرعت توجه خواننده را جلب کند. برای آنکه متوجه شوید کدام قسمت از کتاب، قلاب بهتری می‌سازد از خودتان بپرسید چه نکته جالب یا هیجان انگیزی در مورد کتاب وجود دارد.
  2. کاراکتر: یک توضیح خوب، خوانندگان را با کاراکتر اصلی آشنا می‌کند. از آنجایی که کاراکتر اصلی کسی است که خواننده باید در چند صد صفحه با او وقت بگذارند، باید مطمئن شود که از خواندن درباره زندگی او لذت خواهد برد.
  3. درگیری: هر کتاب خوبی حول یک درگیری می‌چرخد و اگر همه چیز همیشه به طور خوبی برای کاراکتر اصلی پیش برود خواننده به سرعت از داستان خسته خواهد شد. درگیری موجود در کتاب شما عاملی است که خواننده را به ادامه خواندن مجاب می‌کند زیرا میخواهد بداند این درگیری چگونه برطرف می‌شود. در قسمت توضیح پشت جلد، درگیری را کامل توضیح ندهید زیرا هدف آن است که خواننده نتواند بعد از خواندن توضیح پشت جلد آن را زمین بگذارد.

بسیاری از توضیحات پشت جلد  شامل نقل قولی از منتقد کتاب یا ذکر جوایز یا افتخارات گذشته نویسنده می‌باشد

نکاتی برای نوشتن یک توضیح پشت جلد فوق العاده

  1. آنچه خواننده بدان نیاز دارد را به او بدهیداما نه به طور کامل. توضیح پشت جلد شما باید با درگیری اصلی داستان بازی کند و خواننده را تشویق کند تا برای کاراکترهایتان نگران شود اما داستان را لو ندهد.
  2. مطمئن شوید برای ژانر شما مناسب است. توضیح پشت جلد باید با لحن کتابتان یکی باشد تا خواننده‌ی درستی را به سمت خود جذب شود. اگر داستان ترسناک می‌نویسید، توضیح پشت جلد کتابتان باید به طور واضح خطرات را نشان دهد. اگرکتاب خودآموز می‌نویسید توضیح پشت جلد کتابتان باید محاوره‌ای و دوستانه باشد و درباره مشکلی که میخواهید آن را حل کنید صحبت کند. اگر از لحن اصلی کتاب فاصله بگیرید ممکن است مخاطبان اشتباهی را جذب کنید.
  3. بر روی خوانایی متن تمرکز کنید. خوانندگان با دقت توضیح پشت جلد را نمی‌خوانند در واقع اکثر خوانندگان توضیح پشت جلد را میخوانند تا ببینند قبل از آنکه توجه کاملشان را به آن بدهند جذاب هست یا نه. توضیح پشت جلدتان را ساده و قابل و فهم و با جملات، و پاراگرافهای کوتاه بنویسید.
  4. مثالهای دیگر را بخوانید. اگر اولین باری است که توضیح پشت جلد کتاب می‌نویسید و هنوز نمی‌دانید چطور آن را بنویسید بهترین راه برای یادگیری آن خواندن مثالهای دیگر است. چند نمونه از کتابهای مورد علاقه‌تان را بردارید و ببینید نویسنده برای جذب خواننده چه کاری انجام داده است.

 .

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping