تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کاراکتر مونث قدرتمندی را خلق کنیم

چگونه کاراکتر مونث قدرتمندی را خلق کنیم

کاراکترهای  قوی در هر شکل، اندازه و جنسیتی وجود دارند. برای آنکه هنگامی که تمرکزتان بر روی خلق یک کاراکتر مونث است مطمئن شوید مخاطب متوجه نوع کاراکتر شما شده است، چند روش وجود دارد.

چهار مشخصه کاراکترهای مونث قدرتمند

کاراکترهای مونث قدرتمند، شامل انواع مختلفی از زنان می‌شوند. برای خلق کاراکترهایی با شخصیت قوی،  از آوردن کلیشه‌های قدیمی خودداری کنید. در زیر به برخی از مشخصه‌های این افراد اشاره میکنیم:

  1. او عقاید مربوط به خود را دارد. یک زن قدرتمند به غرایز درونی خود گوش می‌کند و بر اساس نظام ارزشی خود تصمیم میگیرد. ممکن است اشتباه کند اما همیشه سعی می‌کند از اشتباهاتش درس بگیرد. از تاثیرپذیری از دیگران در امان نیست اما افکار و عقاید خودش را نسبت به دنیا دارد.
  2. او آدم خودش است. کاراکترهای مونث قوی لازم نیست مجرد و مستقل باشند. میتوانند متاهل باشند و بدون وابستگی به شریک زندگی خود، از او مراقبت کنند. با این حال یک کاراکتر مونث  قوی خارج از رابطه‌ای که در آن است،  هویت، آرزو و اهداف خاص خود را دارد.
  3. ممکن است نقصهایی داشته باشد. کاراکترهای مونث قوی مانند هر کس دیگری نقایصی دارند اما چیزی که آنها را قوی می‌سازد نحوه روبه رو شدن با کمبودهایشان است. حتی قویترین کاراکترها هم نقطه ضعفهایی دارند اما این ضعفها همان چیزی هستند که او را با مخاطب در ارتباط قرار میدهند.
  4. در حق خودش سختگیری می‌کند. چه چیزی یک زن را سرسخت می‌کند؟ این مفهوم انتزاعی است. آیا منظور از سرسختی توانایی فیزیکی در شکست دشمنان است؟ یک مادر خانه دار میتواند به اندازه یک سرباز سرسخت باشد – نقش یک زن لزوما تعیین کننده هویت او به عنوان یک فرد نیست.

چگونه درباره کاراکترهای مونث قدرتمند بنویسیم

به طور کلی خلق کاراکترهای زن قوی همانند روند خلق کاراکترهای قوی است، آنها به پیش داستان، انگیزه و عمق نیاز دارند تا برای خواننده باورپذیر باشند. در زیر به چند روش برای خلق کاراکترهای مونث قوی اشاره می‌کنیم:

  • احساسات پیچیده‌ای به او ببخشید. آسیب پذیری و داشتن عمق عاطفی برای کاراکترهایی از هر جنسیت مشخصه‌های مهمی هستند. یک زن قوی نباید به عنوان یک زن تک بعدی در نظر گرفته شود . مردم پیچیده واغلب غیرقابل پیش بینی هستند، بنابراین بخشیدن احساسات پیچیده‌ای که خودتان به عنوان یک انسان در خود احساس می‌کنید به کاراکتر مونث داستان، روشی خوب برای خلق کاراکتر مونث قوی است.
  • قدرتهای مختلفی به او بدهید. قدرت فیزیکی همه چیز نیست – حتی قویترین انسانها هم میتوانند در مبارزه با فردی باهوش و با سیاست شکست بخورند. یک کاراکتر مونث  برای قوی بودن لازم نیست بدنساز یا ورزشکار حرفه‌ای باشد. کاراکترهای مونث انواع مختلفی از قدرتها را دارند. آنها عقاید و اخلاق خود را دارند و فقط برای زن بودن آفریده نشده‌اند.
  • به او هم پیمانان مونث بدهید. گاهی اوقات نویسندگان سعی می‌کنند با تبدیل کردن کاراکتر مونثشان به دختری با رفتارهای پسرانه که فقط دوستان مذکر دارد، او را قوی نشان دهند. با این حال قهرمان مونث شما میتواند به همان نسبت از طرف دوستان مونثش نیرو بگیرد. دادن دوستانی مونث به کاراکتر مونث اصلی داستان در واقعی تر کردن شخصیت او کمک میکند.
  • فقط به خصوصیات ظاهری او نپردازید. طوری قهرمان اصلی مونث خود را توصیف کنید که گویای شخصیت او باشد. آیا او مشخصه فیزیکی خاصی دارد که مرتبط با داستان است؟ آیا زبان بدن او گویای یک خصوصیت شخصیتی خاص است؟ از کلیشه گویی پرهیز کنید زیرا روی اولین حسی که خواننده از کاراکتر شما می‌گیرد تاثیر می‌گذارد.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping