تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کاراکترها را معرفی کنیم: ۵ نکته در باب معرفی کاراکترها

چگونه کاراکترها را معرفی کنیم: ۵ نکته در باب معرفی کاراکترها

معرفی شخصیت‌های به یاد ماندنی خواننده را به خود جلب می‌کند و باعث میشود تا از نظر احساسی در داستان سرمایه گذاری کنند.

blank

چگونه کاراکترها را در نوشته خود معرفی کنیم

در یک نوشته خوب کاراکترها به خوبی معرفی می‌شوند.  در زیر به چند راهکار برای کمک به شما در جهت معرفی موثر کاراکترها اشاره می‌کنیم:

  1. درگیر خصوصیات ظاهری نشوید. وقتی میخواهید کاراکتری را معرفی کنید، شاید وسوسه شوید خصوصیات ظاهری او را بیان کنید. به جای آنکه به خواننده بگویید کاراکترتان موهای قهوه‌ای و چشمان آبی دارد، روی توصیف شخصیت کاراکتر و اعمال او تمرکز کنید. این جزییات بیشتر توجه خواننده را جلب می‌کنند تا خصوصیات ظاهری. از قوه تخیل خواننده به نفع خود استفاده کنید: اگر اجازه دهید تا جزییات فیزیکی نظیر قد و رنگ چشم را خودش تخیل کند، کاراکتر بیشتر در ذهنش می‌ماند.
  2. به کاراکتر خود یک ویژگی شخصیتی به یادماندنی بدهید. با آنکه عاقلانه نیست وقت زیادی را صرف توضیح خصوصیات فیزیکی ظاهر بکنید، بخشیدن ویژگی‌های شخصیتی ِبه یاد ماندنی به کاراکتر در ابتدای فرایند نوشتن، به شما در خلق کاراکترهای ماندگار و منحصربفرد کمک میکند. وارد کردن خصوصیات اخلاقی در داستان به خواننده در تفکیک کاراکترها و کسب بینش نسبت به تصویر شخصی آنها یاری میرساند.
  3. هر زمان که مناسب است با پیش داستان شروع کنید. وقتی کاراکتر جدیدی را معرفی می‌کنید میتوانید با شرح پیش داستان او آغاز کنید. اما یک هشدار وجود دارد: پیش داستان باید با قوس داستانی نهایی کاراکتر مرتبط باشد، و روی رویدادهای آگاهی دهنده‌ای در زندگی کاراکتر متمرکز باشد که از آن قوس پشتیبانی می‌کنند. وقتی به درستی این کار را انجام دهید، آوردن پیش داستان در اولین لحظه‌ی  ورود کاراکتر، به خواننده کمک می‌کند تا از نظر احساسی با او مرتبط شود.
  4. کاراکتر را به شکل عملی معرفی کنید.، نظاره کردن کاراکتر اصلی یا فرعی که کارهای روزمره‌اش را انجام میدهد، راهی عالی برای شناساندن او و نحوه تعاملش با دنیای اطراف است. مشاهده یک شخصیت در عمل نه تنها  خلق و خوی عمومی و دیدگاه او را به خواننده القا می‌کند، بلکه به آنها این امکان را می‌دهد تا با انواع دیگر کاراکتر‌هایی که می‌توانند جزئیات دیگر داستان را پر کنند درهم آمیخته شوند.برای همین است که در بسیاری از اولین صحنه‌های نمایشنامه‌ها، رمانها و داستانها کوتا، ه خواننده با کارهای روزمره کاراکتر رو به رو می‌شود. شما میتوانید از طریق عادات زندگی روزمره و تعاملات کاراکتر با دنیای خود، مطالب زیادی در مورد زاویه دیدش یاد بگیرید.
  5. کاراکتر اصلی را هر چه زودتر معرفی کنید. رمان نویسان تازه کار معمولا معرفی قهرمان داستان را به عقب می‌اندازند تا خواننده را معلق نگه دارند، صحنه آرایی‌ها را توصیف یا روی فضاسازی تمرکز کنند.  با آنکه این موارد اهمیت دارد، دلیل اصلی جذب خواننده به یک کتاب آن است که با قهرمان داستان ارتباط عاطفی برقرار کند. سعی کنید کاراکتر اصلی خود را در فصل اول معرفی کنید تا به خواننده اجازه دهید هر چه سریعتر روی داستان و سفر قهرمان شما سرمایه گذاری احساسی کند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید