تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کاراکترهای پویا خلق کنیم: چهار نکته برای خلق کاراکترهای قابل باور

چگونه کاراکترهای پویا خلق کنیم: چهار نکته برای خلق کاراکترهای قابل باور

بهترین رمانها و داستانهای کوتاه مشخصه‌هایی دارند که سطح داستان را بالا می‌کشند. یکی از عناصری که باعث وحدت داستان میشود وجود کاراکترهای سه بعدی قدرتمند است. در اکثر موارد، این کاراکترهای قدرتمند از ابتدا تا انتهای داستان تغییر می‌کنند. خوانندگان و منتقدان به سمت نویسندگانی کشیده می‌شوند که میتوانند به شکل قابل قبولی تغییرات خوبی در کاراکترها ایجاد کنند.

هدف از ایجاد تغییر در کاراکتر چیست؟

تغییر شخصیت قهرمان، داستان شما را باورپذیر می‌کند و  به او اجازه می‌دهد تا در طول داستان رشد کند. این موضوع در مورد کاراکترهای فرعی هم صادق است. کاراکترهای پویا در طول داستان تغییر می‌کنند زیرا افراد واقعی در طول زندگی تغییر می‌کنند.  اگر میخواهید کاراکتر اصلی‌ای را خلق کنید که خوانندگان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، باید خصیصه‌های شخصیتی‌ای داشته باشد که خواننده را به یاد انسانهای واقعی بیاندازد و در طول داستان رشد کند.

blank

۴ نکته برای خلق تغییراتی قابل باور در کاراکترها

  1. نمایه شخصیتی بسازید. نمایه شخصیتی تصویر دقیقی از کاراکتری است که برای رمان، رمان کوتاه، داستان کوتاه یا مجموعه تلویزیونی خود خلق کرده‌اید. نمایه شخصیتی شامل تمام چیزهایی است که از یک کاراکتر میدانید از پیش داستان او گرفته تا خصوصیات شخصیتی، عادات عجیب و غریب و خصوصیات ظاهری. همچنین میتوانید به روابط، کارهای روزمره، امیدها، ترس‌ها و انگیزه‌هایشان نیز توجه کنید. کاراکترهای جالب درگیر نوعی تضاد درونی هستند که آنها را در طول داستان مجبور به تغییر می‌کند.
  2. کاراکترهای خود را بر اساس افرادی که می‌شناسید خلق کنید. کاراکتر داستانی خود را بر اساس تصویرفردی در زندگی خود بسازید. شاید کاراکتر شما از نظر ظاهری شبیه به فردی واقعی باشد. یا خصوصیات اخلاقی آنها مانند آشنایان‌تان باشد. استفاده از صفات افراد واقعی در خلق کاراکتر در نوشتن قوسهای داستان قابل باور به شما کمک می‌کند.
  3. تغییرات را  به تدریج در طول داستان وارد کنید. همه تغییرات کاراکتر را به انتهای داستان موکول نکنید. در طول روایت داستان آن را وارد کنید تا وقتی که خواننده به ابتدای کتاب برمیگردد قوس داستانی وسیع تری را ببیند. به قهرمان اصلی خود قوس شخصیتی‌ای ببخشید که طی لحظات شخصی چالش برانگیز، مراحل مختلف رشد را طی کند. 
  4. بازخورد بگیرید. بهترین راه برای آگاهی از چگونگی پذیرش داستان توسط خوانندگان، تماس گرفتن با برخی از آنها است.  گروهی از نویسندگان اغلب برای بررسی پیش نویس‌های یکدیگر و ارائه بازخورد دور جمع می‌شوند. همچنین برای نویسندگان مشتاقی که به دنبال ارتقای مهارتهای نوشتاری خود هستند دوره‌هایی وجود دارد که تکنیکهای نویسندگی و قوانین گرامری را آموزش می‌دهند. با مطالعه آثار نویسندگان مورد علاقه خود ببینید چطور تغییرات کاراکتر را در طول داستان اعمال می‌کنند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید