تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه پشت جلد کتاب را طراحی کنیم

چگونه پشت جلد کتاب را طراحی کنیم

پشت جلد کتاب نقش مهمی در متقاعد کردن خواننده برای خریدن و خواندن آن بازی می‌کند. پشت جلد مهمترین ابزار بازاریابی برای مشتریان بالقوه در یک کتاب فروشی است. در حالی که طرح روی جلد کتاب شامل عنوان، نام نویسنده، تصویر جلد اصلی و نقل قولی از نویسنده است، پشت جلد آن اغلب حاوی اطلاعات اساسی تری است.

چرا پشت جلد یک کتاب اهمیت دارد؟

روی جلدی که  خوب باشد، باعث می‌شود خواننده کتاب را انتخاب کند اما پشت جلد خوب او را وامیدارد تا کتاب را ورق زده و بخواند. زیرا پشت جلد خوب دارای اطلاعات کافی برای جلب توجه خواننده و برانگیختن کنجکاوی اوست.

۵ موردی که باید در طراحی پشت جلد کتاب درنظر گرفت

  1. بیوگرافی نویسنده: این بخش باید شامل اطلاعات شخصی، جوایز دریافتی و رفرنسی به سایر آثار او باشد. برخی از نویسندگان تازه کار که خودشان کتابشان را چاپ می‌کنند ممکن است از بخش بیوگرافی برای عنوان روزمه کامل خود استفاده کنند. به هنگام توصیف خود باید از قانون، هر چه کمتر بهتر، تبعیت کنید.
  2. اعلان مبالغه آمیز: اعلان مبالغه آمیز باید توصیفی از نوشته شما باشد که معمولا نقل قول یا سخن برگزیده کوتاهی از داستان را شامل می‌شود. در این بخش میتوانید کاراکتر اصلی خود را معرفی کنید.
  3. شعار تبلیغاتی: در صورتی که کتاب شما یک اثر ادبی داستانی نباشد، میتوانید از وجود یک شعار تبلیغاتی در کنار سایر عناصر پشت جلد کتاب بهره ببرید. شعار تبلیغاتی عبارتی موجز و پرمعناست که از اعلان مبالغه آمیز کوتاه تر است.
  4. تحسین‌ها و تشویقها: اگر نویسندگان یا منتقدان دیگر از اثر شما تعریف کرده‌اند  آوردن آن در پشت جلد کتاب به ارزش کتابتان اضافه می‌کند.
  5. اطلاعات مهم: شما باید در پشت جلد کتاب خود بارکدی را اضافه کنید که شامل شماره شابک و قیمت آن باشد. همچنین نام ناشر را نیز باید بیاورید.
blank

سه نکته در طراحی پشت جلد کتاب

پشت جلد کتاب نقش ملموسی در فروش و موفقیت آن دارد. شما برای نوشتن کتاب زحمت زیادی کشیده‌اید و بنابراین باید به مرحله نهایی آن به درستی توجه کنید. به یاد داشته باشید که هدف جذب مخاطب و تحریک آنها به خواندن محتوای کتاب است.

  1. فرد متخصصی را استخدام کنید. یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هایی که میتوانید در زمینه بازاریابی کتابتان انجام دهید استخدام طراح متخصصی است که پشت جلد کتاب شما را طراحی کند. طراحان کتاب مانند طراحان گرافیست  به شکل و کارایی طرح شما دقت می‌کنند.
  2. ساده بگیرید. اگر پشت جلد کتاب شما به خوبی طراحی شده باشد، تاثیر مثبتی بر روی شما دارد. طرح پشت جلد کتاب نباید شلوغ باشد. حتی اگر طرح روی جلد یک سانتی متر فضای خالی هم نداشته باشد یک طراح متخصص شما را به سمت طرح پشت جلدی خلوت و مینیمال سوق می‌دهد.
  3. از الگو استفاده کنید. بسیاری از نویسندگان مستقل توانایی پرداخت هزینه طراح کتاب را ندارند و باید خودشان پشت جلد کتاب را طراحی کنند. وبسایتهای زیادی برای شروع وجود دارد. با استفاده از نرم افزار ادوب فتوشاپ میتوانید بدون صرف هزینه طرحی را بسازید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید