تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه وبسایتی برای فروش آثار خود بسازیم

چگونه وبسایتی برای فروش آثار خود بسازیم

برای موفقیت در کسب و کار نویسندگی و فروش کتاب، نیاز به مکانی در فضای مجازی دارید که خوانندگان بتوانند هرچه که میخواهند درباره شما بدانند پیدا کنند و با نوشته‌هایتان آشنا شوند و کتابهایتان را بخرند. به بیان دیگر، نیاز به وبسایت دارید. وبسایت باید ساده و در عین حال حرفه‌ای باشد. وبسایت‌ها به شما به عنوان یک نویسنده اعتبار می‌دهند، اطلاعات لازم را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند و به عنوان پایگاه آنلاین شما برای بازاریابی کتابتان عمل کرده و خوانندگان را تشویق می‌کنند تا در لیست ایمیل شما نام نویسی کنند. یک نویسنده چه اطلاعاتی را باید در وبسایت خود قرار دهد؟ وبسایت چگونه ساخته می‌شود و زمان مناسب برای ساخت و رونمایی از وبسایت خود چه زمانی است؟

۶ محتوایی که هر نویسنده باید در وبسایت خود قرار دهد

وبسایت هر نویسنده‌ای متفاوت است. اطلاعاتی که نویسنده‌ای در سایت خود می‌گذارد به ژانر نوشته، مخاطب و میزان تجربه او در شغل نویسندگی بستگی دارد. حال بیایید به شش محتوای کلیدی که هر نویسنده‌ای باید در وبسایت خود بگذارد نگاهی بیاندازیم:

  • صفحه خانه

وقتی خوانندگان از وبسایت شما دیدن می‌کنند، صفحه خانه اولین چیزی است که می‌بینند. برای ایجاد تاثیر مثبتی در نگاه اول، صفحه خود را با بیوگرافی طولانی یا توضیحات زیاد در مورد کتاب خود شلوغ نکنید. در عوض از صفحه خانه برای معرفی خود به خوانندگان و نوشته‌های خود استفاده کنید و سپس آنها را به سمت صفحاتی هدایت کنید که میتوانند مطالب بیشتری بیاموزند.

  • صفحه درباره نویسنده

صفحه « درباره نویسنده» جایی است که کمی بیشتر در مورد خود و آثارتان به خواننده‌ها توضیح می‌دهد. اما در واقع این صفحه درباره شما نیست بلکه درباره خوانندگان است. مخصوصا صفحه « درباره» باید خوانندگان را تشویق کند تا کتابهای شما را بخوانند. با آنکه ایرادی ندارد اطلاعاتی در مورد محل زندگی، تعداد فرزندان یا سرگرمی‌های خود به خوانندگان ارائه دهید اما توصیه می‌شود به جای آن نحوه خدمات رسانی به خوانندگان را مطرح کنید. در صفحه « درباره نویسنده» باید عکسی از خود نیز داشته باشید. میتوانید لینک مربوط به مصاحبه‌ها، مقالات یا نقدهای کتابتان را بگذارید تا باعث جلب اعتماد خواننده شوید.

blank
  • توضیحات کتاب

شما باید در وبسایت خود درباره کتابتان صحبت کنید. بیشتر نویسندگان یک صفحه اصلی می‌سازند که حاوی نمای کلی از کتابهای چاپ شده است و به صفحاتی که خوانندگان میتوانند در مورد هر کتاب اطلاعات بیشتری کسب کنند، لینک‌هایی را میدهد. صفحات مربوط به توضیحات کتاب باید دارای تصویر رو و پشت جلد کتاب و لینکهایی برای خرید آنلاین آنها باشد.

  • صفحه « ارتباط با ما»

وبسایت شما باید دارای صفحه « ارتباط با ما» باشد که از طریق آن خوانندگان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. در این صفحه یک فرم ایمیلی وجود دارد. آدرس ایمیلی که به خوانندگان خود می‌دهید باید کاری و مختص کارهایتان باشد. اگر میتوانید آدرس ایمیلی با استفاده از نام وبسایت خود بسازید. اگر نمیتوانید با استفاده از نام دامنه خود آدرس ایمیل بسازید توصیه می‌شود جیمیلی را با استفاده از نام خود بسازید. به جز فرم ارتباط یا ایمیل ممکن است بخواهید صفحه پرسش و پاسخ نیز اضافه کنید. در این صفحه به سوالاتی که خوانندگان در مورد نحوه خرید کتاب و برنامه رونمایی کتابهای آینده می‌پرسند پاسخ داده می‌شود.

  •  لینک شبکه‌های اجتماعی

اگر برای کتابهای خود در صفحات اجتماعی حضور دارید باید لینک اکانتهای خود را در وبسایت‌تان قرار دهید. اکثر نویسندگان در قسمت بالا یا پایین صفحه لینک صفحات مجازی خود را قرار می‌دهد.

  • صفحه « ثبت نام خبرنامه»

هیچ خواننده‌ای تا زمانی که مطمئن نشود با ثبت نام در خبرنامه ایمیل با ارزشی دریافت می‌کند در خبرنامه شما عضو نمی‌شود. برای همین است که ایمیل نویسنده ابزار قدرتمندی است. ایمیل خط ارتباطی مستقیم با اکثر هواداران است. قرار دادن صفحه مخصوص عضویت در خبرنامه یکی از روشهای تشویق خوانندگان برای ثبت کردن ایمیل خود در لیست ایمیلهای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید