تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
هیچ کس نمیتواند به شما بگوید که چگونه آن ایده‌های جادویی ذهنتان را به یک رمان پرفروش تبدیل کنید. ما فقط میتوانیم برخی از کارهایی که در این زمینه کمکی به شما نمی‌کنند را

چگونه نویسنده نباشیم

هیچ کس نمیتواند به شما بگوید که چگونه آن ایده‌های جادویی ذهنتان را به یک رمان پرفروش تبدیل کنید. ما فقط میتوانیم برخی از کارهایی که در این زمینه کمکی به شما نمی‌کنند را برایتان بیاوریم. مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید اشتباهات رایجی که برخی از نویسندگان تازه کار مرتکب می‌شوند کدامند.

اجازه دهید صفحه سفید بر شما چیره شود

صفحه سفید هیولایی ترسناک است، اما همه باید قدرت نابود کردن آن را داشته باشند. وقتی انگشتانتان با ترس و واهمه روی دکمه‌های کیبرد می‌لغزند، به یاد داشته باشید که: کلماتی که ضعیف انتخاب شده‌اند یا جملات بدقواره، زیربنای نوشته شما را فراهم می‌کنند نه صفحه سفید.

در اولین پیش نویس متوقف شوید

شما موفق شدید که کلمات را روی صفحه بیاورید. تبریک می‌گوییم. تصور نکنید که تمام مراحل سخت را پشت سر گذاشته‌اید. به قول همینگوی: تنها نوع نوشتن بازنویسی کردن است .» برای آنکه نثر یا شعر خود را به بالاترین جایگاه خود برسانید پاک نویس کردن ضروری است.

در مشاجرات توییتری شرکت کنید

بسیاری از نویسندگان دوست دارند در فضای اجتماعی توییتر کمی استراحت کنند. متاسفانه ممکن است به راحتی درگیر مشاجرات توییتری شوند. آرام بوده و به خاطر داشته باشید که حضور شما در فضای مجازی بخشی از شخصیت حرفه‌ای شماست.

پذیرفته نشدن شما را از مسیرتان خارج می‌کند

وقتی از طرف ناشری رد می‌شوید طبیعی است که احساس بدی داشته باشید. اما بهتر است کمی در احساسات ناامید کننده خود غرق شوید و سپس خود را تکانده و آماده حرکت جدید شوید.

به کلیه بازخوردها بی توجهی می‌کنید

گاهی اوقات از طرف کسی که جواب رد شنیده‌اید، توصیه‌هایی می‌شنوید. به این توصیه‌ها به شکل منبعی با ارزش نگاه کنید. ممکن است با کسی که نظرش را می‌گوید موافق نباشید حال او چه ناشر، کارگزار، ویراستار یا دوست شما باشد. اما قبل از آنکه تصمیم بگیرید به نظر او بی توجهی کنید آن را به خوبی ارزیابی کنید. گاهی اوقات یک بازخورد مناسب میتواند کمک زیادی به شما بکند.

به کارگزاران/ ناشران بگویید چگونه کارشان را انجام دهند

ممکن است فکر کنید بهترین کتاب را نوشته‌اید و هر ویراستار یا کارگزاری که ارزش آن را متوجه نشود احمق است. اگر این طور است، لطفا این نظر را برای خودتان نگه دارید. آنها نوشته شما را بر اساس معیارهای خودشان می‌سنجند.

با نقدهای بد درگیر شوید

یک نقد بد تلخ است و هیچ شکی در آن نیست. متاسفانه جواب دادن به آن ایده بدتری است. حتی اگر آنها اسامی / جزییات یا متن داستان را کاملا اشتباه متوجه شده و منظور شما را نفهمیده باشند، جواب دادن به آنها باعث می‌شود گستاخ دیده شوید.

وقتی عرصه بر شما تنگ می‌شود تسلیم شوید

ممکن است احساس کنید مرتبا در حال خواندن موفقیتهای یک شبه و نویسندگانی هستید که در اوقات فراغت خود یک شاهکار ادبی نوشته‌اند، اما مطمئن باشید که برای اکثر افراد این طور نیست. شغل نویسندگی نیازمند تلاش فراوان است و موانع زیادی سر راه خود دارد  .بنابراین با اولین مشکل جا نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید