تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه نویسنده تبلیغاتی شویم

چگونه نویسنده تبلیغاتی شویم

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چه کسی ایده تبلیغات خنده‌داری که در زمان اجرای سوپر بال پخش می‌شود به ذهنش می‌رسد یا چه کسی پست‌های وبلاگی  در مورد نحوه آشپزی یا تعمیر کردن ماشین‌تان را می‌نویسد؟ به احتمال زیاد کار نویسندگان تبلیغاتی است. اگر قلم خوبی دارید و احساس می‌کنید میتوانید در صنعت بازاریابی فعالیت کنید، تبلیغ نویسی  شغل مناسبی برای شما است.

تبلیغ نویس کیست؟

تبلیغ نویسی فردی است که شغل او نوشتن متون جالب برای تبلیغات یا بازاریابی برندهای خاص، محصولات، خدمات یا سبک زندگی است. دو دسته تبلیغ نویس وجود دارد:

  1. تبلیغ نویسان داخلی: اگر تبلیغ نویس داخلی هستید، برای یک کسب و کار فعالیت میکنید، چه یک برند خاص باشد یا یک شرکت تبلیغاتی که همزمان برای چندین برند کار میکند، معمولا شغل دفتری تمام وقت بوده و شما در طول روز مشغول تبلیغ نویسی  و گزارش دادن به کارگردان هنری هستید و آخر ماه مبلغ مناسبی حقوق می‌گیرید.
  2. تبلیغ نویسان مستقل: فریلنسرها رییس خود هستند، یعنی شما کسب و کار تبلیغ نویسی خودتان را دارید، و مهارتهای تبلیغ نویسی خود را به طور قراردادی به شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهید. تبلیغ نویسی به شیوه آزاد میتواند نیمه وقت یا تمام وقت باشد و روی دریافتی آن کمتر میتوانید حساب کنید زیرا باید خود مشتریان‌تان را پیدا و مدیریت کنید و برایشان صورت حساب بفرستید.
blank

وظیفه تبلیغ نویس چیست؟

تبلیغ نویسان خوب ستون اصلی موفقیت بازاریابی محتوایی هستند. آنها نسخه فروشی از مطالب بازاریابی را می‌نویسند که توجه خواننده را جلب می‌کند، مزایای یک محصول یا خدمات را به آنها اطلاع می‌دهند و خواننده یا بازدید کننده را مجاب به خرید می‌کند. تبلیغ نویسی انواع مختلفی دارد و به شکلهای متفاوتی ارائه می‌شود از جمله:

  • ارائه مفاهیم تبلیغاتی خلاقانه
  • کار بر روی کمپین‌های روابط عمومی
  • ویرایش متون طولانی
  • ایجاد زمینه فروش برای مشتریان احتمالی
  • ویرایش نوشته‌های نویسندگان دیگر
  • برگزاری کمپین‌های بازاریابی دیجیتال هدفمند
  • نوشتن پستهای وبلاگی
  • ساخت تبلیغ برای صفحات اینترنتی
  • نوشتن متون روی بیلبوردها
  • نوشتن فیلم نامه ویدیویی
  • نوشتن اوراق فروش، سفید و نامه‌های مستقیم
  • خلاصه نویسی مورد پژوهی
  • نوشتن متون خبری
  • تهیه پستهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی

چگونه تبلیغ نویس شویم؟

مسیر تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس هموار نیست – راههای زیادی برای شروع و ساخت رزومه‌تان وجود دارد. در زیر به برخی از این روشها اشاره می‌کنیم:

  1. در دانشگاه یا مدرسه در رشته تبلیغات، ارتباطات یا تبلیغ نویسی مطالعه کنید. حتی اگر به دنبال گرفتن مدرک رسمی در زمینه تبلیغ نویسی نیستید، یک دوره  نویسندگی یا تبلیغ نویسی ساده در آموزشگاه یا دانشگاه میتواند مطالب زیادی در مورد تبلیغ نویسی به شما آموزش دهد.
  2. از کم شروع کنید. حتی اگر هیچ فرصت شغلی در زمینه تبلیغ نویسی ندارید، امیدتان را از دست ندهید. معمولا کسب و کارهای کوچک یا محلی نویسندگان آزاد کم تجربه را نیز استخدام می‌کنند. با گرفتن چند مورد از شغلهای تبلیغ نویسی تجربه لازم را بدست می‌آورید و لیستی از مشتریان احتمالی برای خود تهیه می‌کنید.  
  3. آلبوم کاری تهیه کنید. اگر تبلیغ نویسید و دنبال شغلی در زمینه تبلیغات می‌گردید، آلبوم کاری شما فرصت نهایی برای نشان دادن نوع قلمتان است. به آلبوم کارتان به چشم صفحات فروشی نگاه کنید که در آن مهارت تبلیغ نویسی‌تان را برای جذب مشتریان احتمالی نشان می‌دهید. حتما از گرامر و املای صحیح استفاده کنید. به کارتان شخصیت بدهید. به آنها نشان دهید توانایی نوشتن سرخطهای خبری و تهیه تبلیغاتی که توجه حتی بی علاقه‌ترین مشتری را جلب می‌کند، دارید.
  4. با سئونویسی آشنا شوید. چالش اصلی در بازاریابی گرفتن تبلیغ و دیده شدن محتوا توسط افراد درست است. به همین دلیل است که بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر ( سئو) اهمیت دارد. سئو رویکردی استراتژیک نسبت به ایجاد محتوایی است که قابلیت جستجوپذیری صفحه را بالا می‌برد – یعنی احتمال آنکه صفحه شما بالای صفحات دیگر رقیبان ظاهر شود بیشتر است. قوانین سئو دائما در حال تغییرند و میتواند شامل استفاده از کلمات کلیدی، شمارش کلمات، فرمت‌های محتوایی خاص و غیره باشد. بنابراین یادگیری سئونویسی شما در این عرصه برجسته تر می‌کند. اما یادتان باشد سئو همه چیز نیست – اگر میخواهید نظر خواننده را جلب کنید، باید یک  محتوای تبلیغاتی بنویسید که توان مجاب کردن آنها را داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید