تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه می‌توان نوشتن را از سر گرفت: ۹ روش برای احیای مجدد عادت نوشتن

چگونه می‌توان نوشتن را از سر گرفت: ۹ روش برای احیای مجدد عادت نوشتن

اگر نوشتن خلاقه را دوست دارید اما به عنوان یک شغل تمام وقت آن را دنبال نمی‌کنید ممکن است عادت به نوشتن را از دست بدهید و گاهی تا سالها ننویسید. بعد از یک وقفه طولانی مهارتهای نوشتاری قدیمی یک روزه برنمی گردند. بازیابی مهارتهای نوشتاری کمی به زمان احتیاج دارد.

چگونه به نوشتن برگردیم

  1. زیاد بخوانید. هیچ چیز مانند کتاب خواندن و الهام گرفتن شما را به سرعت به نوشتن برنمیگرداند. مهم نیست چه کتابی را برای خواندن انتخاب می‌کنید اما از آثار نویسندگان معاصری چون استفان کینگ و دن براون بیشتر از نویسندگان کلاسیک میتوانید الهام بگیرید.
  2. برای ایجاد عادت نویسندگی جدول زمانی تهیه کنید. هر نویسنده‌ای به شما می‌گوید که راز تبدیل شدن به نویسنده‌ای بهتر داشتن برنامه منظم است. به جهت ایجاد عادت نویسندگی در خود اکثر نویسندگان سر ساعت مشخصی در هر روز می‌نویسند. برخی تعداد کلمات یا صفحات مشخصی را برای خود در نظر می‌گیرند و برخی دیگر مدت زمان مشخصی را. اگر در طول روز کار می‌کنید میتوانید نوشتن را در هر ساعتی از روز انجام دهید.
  3. برای خود تمرینات نوشتاری خلاقانه تعیین کنید. بعد از یک وقفه طولانی نیاز به تمرین کردن دارید.  دستورالعمل‌های نوشتاری خلاقانه می‌تواند یک روش عالی برای شروع تمرین نوشتن باشد.
  4. برای گرفتن ایده داستانی، خاطرات روزانه‌تان را بنویسید. میتوانید با نوشتن ایده‌های کلی یا نوشتن جزییات قبل از شروع داستان روند نوشتن را آغاز کنید. هدف آن است که به صفحه سفید کاغذ زل نزنید و بتوانید یک ایده برای داستان‌تان پیدا کنید.
  5. از زندگی واقعی الهام بگیرید. زندگی واقعی شما پر از منابع گوناگون برای نوشتن است. اساس داستان خود را بر روی یکی از اعضای خانواده و دوست صمیمی‌تان بگذارید و تغییرات واقعی زندگی آنها برای هدایت داستان کاراکترتان استفاده کنید. از جزییات شهر خود برای ساخت دنیای داستان‌تان بهره بگیرید. اگر نمی‌خواهید شخص یا مکانی را که شخصاً با شما ارتباط دارد ذکر کنید به زندگی افراد دیگر نگاه کنید.
  6. به نوشته‌های قدیمی خود سر بزنید. نوشته‌های دوران جوانی خود را ورق بزنید و ببینید آیا داستانی قدیمی نیمه تمامی وجود دارد که ارزش بازبینی داشته باشد. روحیه تازه نفس شما هزاران ایده برای اتمام داستان نیمه تمام‌تان دارد . شاید هم دلیل رها کردن داستان را به خاطر بیاورید و روی کتاب جدیدی تمرکز کنید.
  7. از راههای غیرمعمول ایده بگیرید. اگر ایده زیادی ندارید به طور تصادفی ایده انتخاب کنید. برای مثال کتابی که آن را تحسین می‌کنید بردارید و و پیش نویس رمان خود را با اولین کلمه از آن کتاب شروع کنید. یا پیش نویس خود را با یک کلمه کاملاً تصادفی شروع کنید و سپس اولین سطر را بنویسید. آزادنویسی کردن را امتحان کنید. . در مورد داستانی که می‌سازید خیلی به جزییات نپردازید. اگر بعد از سالها به نویسندگی برگشته‌اید هیچ کس انتظار ندارد برنده جایزه پولیتزر باشید.
  8. محتوا نویسی کنید. محتوا نویسی به دو دسته تقسیم می‌شود: بازاریابی و نگارش فنی که نحوه انجام کاری را توضیح می‌دهد.همچنین میتوانید مهارتهای نوشتاری خود را از طریق وبلاگ نویسی و ثبت روزانه خاطرات بالا ببرید.
  9. بخاطر نوشتن بنویسید. واقعیت آن است که اکثر ایده‌های داستانی منتشر نخواهند شد، و حتی کمتر در لیست پرفروش ترین‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین به جای اینکه زمان زیادی روی جذابتر کردن نوشته خود از نظر تجاری صرف کنید، نسبت به خود صادق باشید.درباره اینکه چه چیزی شما را به هیجان در می‌آورد بنویسید، نظرات و دیدگاههای قوی بدهید، و به هیچ دلیل دیگری به جز علاقه خود، روی هنر نویسندگی سرمایه گذاری کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping