تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در زمانی که گفتگوی درونی منفی بر ما غالب می‌شود انگیزه خود را حفظ کنیم

چگونه در زمانی که گفتگوی درونی منفی بر ما غالب می‌شود انگیزه خود را حفظ کنیم

آیا منتقد درونی‌تان مرتب زیر گوش شما حرفهای منفی می‌زند؟ گفتگوی درونی منفی کمکی به خلاقیت شما نمی‌کند اما کمی خود انتقادی میتواند همان تکانی باشد که برای حرکت کردن رو به جلو و پایان بردن نوشته‌تان بدان نیاز دارید.

هر نویسنده‌ای نوشتن را از یک کاغذ سفید آغاز می‌کند و منتظر بارقه‌ای از الهام می‌ماند. در حالیکه منتظر هستید، میتوانید از نکات و ابزارهای یاد شده در زیر استفاده کنید تا سریعتر روی روال قرار بگیرید

۱۵ روش برای انگیزه دادن به خود به عنوان نویسنده

  1. هر روز خود را متعهد کنید تا به هدفی برسید. میتوانید به خودتان قول بدهید که یک صفحه، یک ساعت یا بیش از ۵۰۰ کلمه در روز بنویسید. هر هدفی که برای خود در نظر بگیرید، به آن متعهد بمانید.
  2. خودتان را در حال نوشتن تصور کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما خودتان را  پشت کامپیوتر ببینید و لمس کلیدهای کیبورد، و نحوه‌ی نقش بستن کلمات بر روی صفحه نمایش را تجسم کنید. این کار برای ایجاد حس هدفمندی در زمینه نوشتن بسیار حیاتی است.
  3. فضای کاری خود را ارتقا دهید. اشیایی که حواستان را پرت می‌کنند از محیط کار خود حذف کنید. محیط کار خود را تمیز کرده و نور آن تنظیم کنید
  4. استراحت کنید. ضروری است تا پس از نوشتن به خود استراحت دهید. استراحت‌های ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای بین جلسات نویسندگی به بهبود نوشتن کمک می‌کند.
  5. نظراتی که در مورد نوشته‌های قبلی‌تان ارائه شده بررسی کنید. به جای آنکه با دیدی منفی به نظرات دیگران نگاه کنید، به آنها به چشم ابزاری مفید برای ارتقای کارتان بنگرید.
  6. به دوستان نویسنده و ویراستار خود تکیه کنید. سراغ دوستان نویسنده و ویراستار خود بروید. آنها میتوانند نظرات خوبی در مورد مشکلاتی که دارید به شما بدهند.
  7. برای کمک به خود از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آنلاین استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آنلاین زیادی وجود دارد که برای کمک به شما در تولید محتوای بیشتر طراحی شده‌اند.
  8. دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید. هر زمان که یکی از وظایف روزانه خود را به پایان بردید، وظایف و اهدافی که برای روز بعد در نظر دارید را یادداشت کنید. وقتی آنها را انجام دادید جلوی آنها علامت بزنید..
  9. الهام بگیرید. ممکن است شما از خواندن یک کتاب، وبلاگ یا مقاله الهام بگیرید. ممکن است از انجام کاری خلاق مانند نقاشی کشیدن الهام بگیرید. الهام همان عاملی است که برای حرکت به سطح بعدی و غلبه بر سد نویسندگی بدان نیاز دارید. 
  10. کارهایتان را جابه جا کنید. بر خلاف هر روز، نوشتن را به صبحها یا شبها منتقل کنید. ساعات کاری خود را به گونه‌ای تغییر دهید که مناسب شما و سطح انرژی‌تان باشد
  11. به خودتان پاداش بدهید. وقتی به اهداف روزانه خود می‌رسید به خودتان پاداش بدهید. مغزتان به حس خوب پاداش گرفتن در ازای تکمیل نوشتن عادت میکند و سپس منظم تر می‌نویسد.
  12. مسئولیت پذیر باشید. به همه اعلام کنید که قرار است در گروهها یا انجمنهای آنلاین بنویسید یا به خانواده و دوستان خود اعلام کنید. هیچ کسی دوست ندارد شکست بخورد. شکست خوردن در جلوی دیگران سختتر است.
  13. وقتی کلمات جاری می‌شوند جلوی آنها را نگیرید. اکنون بنویسید و بعدا ویرایش کنید. توقف کردن به جهت ویرایش، فرایند نوشتن را کند می‌کند. ابتدا هر چه به ذهنتان می‌رسد بنویسید و سپس آن را ویرایش کنید.
  14. برای خود ضرب الاجل تعیین کنید. وقتی ضرب الاجلی دارید  به  تقویم، و تعداد کلماتی که باید هر روز بنویسید  دقت کنید. برای رسیدن به ضرب الاجل خود تعداد کلمات روزانه را کامل کنید. هیچ چیز مانند داشتن ضرب الاجل به شما انگیزه نمی‌دهد.
  15. روی مسیر نوشتن تمرکز کنید نه روی مقصدی که میخواهید به آن برسید. ضرب الاجلها، عنوان‌های سخت، یا تعداد کلمات زیاد ممکن است حتی با تجربه ترین نویسندگان را بترساند. کلید در تمرکز کردن بر روی فرایند نویسندگی و نه مسابقه دادن برای رسیدن به خط پایان است. روی هدف روزانه خود متمرکز شوید.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید