تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در ده گام پست وبلاگی بنویسیم

چگونه در ده گام پست وبلاگی بنویسیم

وبلاگ نویسی به نویسندگان اجازه می دهد تا با مخاطبان گسترده ای در اینترنت ارتباط برقرار کنند. چه شما برای معرفی کسب و کار خود وبلاگی راه اندازی می کنید یا در حال کار بر روی یک وبلاگ شخصی هستید ، یادگیری نحوه وبلاگ نویسی برای همه نویسندگان یک مهارت مفید است.

گامهای ده گانه به جهت وبلاگ نویسی

blank
  1. موضوع جذاب انتخاب کنید. پستهای محبوب موضوعات جذابی دارند که مخاطب هدف شما را به سمت خود می کشند. وقتی موضوع مناسب محتوای پست وبلاگی تان را انتخاب کردید وقت آن است که از مهارت های نویسندگی خود استفاده کرده و یک پست عالی بنویسید.
  2. عنوانی جذاب انتخاب کنید. عنوان در جذب مخاطب به وبلاگ و بازدید آنها از صفحه شما نقش بسزایی دارند. بدون عنوان جذاب پست وبلاگی شما بی اثر می شود. عنوانی گیرا انتخاب کنید که با جذب خواننده به سمت مقاله شما در او میل به خواندن ایجاد کند.
  3. نمای کلی پست تان را بنویسید. قبل از شروع به نوشتن باید نمای کلی پست تان را مشخص کنید. وبلاگ ها به شما این آزادی را می دهند که ساختار و اشکال مختلف را تجربه کنید. ببینید چگونه می خواهید ایده های خود را بیان و پست خود را ترسیم کنید تا خوانندگان را در جریان روند فکری خود قرار داده و به آنها در ارتباط گرفتن با دیدگاه خود کمک کنید.
  4. ارتباط خود را با موضوع بیان کنید. وبلاگ نویسی از ابتدا شیوه ای شخصی برای نوشتن بوده است. وبلاگ نویسان با شخصی سازی وبلاگ خود و نشان دادن محتوای آن با مخاطبان شان ارتباط برقرار کرده و محتوای عالی تولید می کنند. 
  5. از طرح بندی واضح استفاده کنید. اکثر وبلاگ های موفق دارای پاراگراف های کوتاه با موضوعات مشخص هستند. مطمئن شوید که پست شما از نظر بصری منظم است تا در دنبال کردن مطالب وبلاگ به خواننده کمک کند.
  6. از اعماق وجود خود بنویسید. وبلاگ نویسان با سایر نویسندگان تفاوتی ندارند و گاهی با سد نویسندگی روبه رو می شوند. مهمترین کاری که برای غلبه بر این مانع میتوانید انجام دهید آن است که ایده هایی برای وبلاگ خود خلق کنید که در سطح عمیق و شخصی با آنها رابطه دارید. وبلاگ نویسی باید کاری از روی عشق باشد.
  7. راه حل ارائه دهید. مهم است که در وبلاگهای خود زاویه دید مشخصی داشته باشید و پستها را با نتیجه گیری یا راه حلی واضح در مورد مشکلی که روی آن متمرکزید، پایان ببرید. تنها کافی نیست که نمای کلی از موضوع مورد بحث بدهید. به جای آوردن مثال های ساده ، منبع خوب و مرتبطی با موضوع مورد بحث در اختیار خوانندگان خود قرار دهید.
  8. بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که سئوی صفحه شما برای جذب خواننده و کلیک بر روی مطالب شما آماده است. در مورد روشها و کلمات کلیدی سئو تحقیق کنید.  پست وبلاگ خود را با نتایج رتبه بندی برتر برای عبارتهای جستجوی مرتبط با موضوع تان مقایسه کنید
  9. ویرایش کنید. وقتی پیش نویس پست وبلاگی خود را آماده کردید باید آن را مرور کنید و غلطهای املایی و نگارشی آن را تصحیح کنید. معمولا وبلاگ نویسان تازه کار این بخش را در نظر نمی گیرند و به سرعت برای پست کردن محتوایشان گام بر می دارند. تمرکز کردن بر سئو یا طراحی اطلاعات نگاشتیِ جذاب برای صفحه خانه کافی نیست.
  10. نوشته های خود را تبلیغ کنید. وقتی به اندازه کافی پست در وبلاگ خود نوشتید وقت آن است که وبلاگ خود را تبلیغ کنید. این موضوع بخصوص اگر وبلاگ شما در راتباط با کسب و کارتان باشد اهمیت زیادی دارد. پادکست ضبط کنید، یا در وبلاگی مرتبط با وبلاگ خود به صورت مهمان وبلاگ نویسی کنید تا کارتان را تبلیغ کنید. بازاریابی محتوایی برای موفقیت در وبلاگ نویسی نقش بسزایی دارد. پستهای خود را در توییتر و شبکه های اجتماعی پست کنید .

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید