تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور بیو بنویسیم

چگونه بیوی خوبی بنویسیم

هر چقدر که نوشتن درباره زندگی دیگران ساده و آسان به نظر می‌رسد، وقتی نوبت به توصیف خودمان میشود نوشتن بسیار دشوار است. اگر میخواهید بدانید چگونه یک بیوگرافی خوب بنویسید، آنگاه دانستن  این نکات به شما کمک می‌کنند.

چگونه کاری که انجام می‌دهید را برای یک فرد غریبه توصیف می‌کنید؟ وقتی به بیوگرافی خود فکر می‌کنید، میتوانید از این نقطه شروع کنید. کافی است توصیفی دقیق و جامع را به همراه مهمترین اطلاعات ارائه دهید. شما در اکثر اوقات کنید حال چه برای معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی باشد یا بخشی از پشت جلد کتابتان،  از یک  بیو کوتاه استفاده می‌کنید.

در زیر به چند نکته کلیدی اشاره می‌کنیم:

  • نام
  • شغل فعلی، شرکت یا برندی که در آن مشغول به کار هستید 
  • علایق، دستاوردها، اهداف
  • اطلاعات تماس

اگر فضای بیشتری دارید، یا مخاطب شما غیر رسمی است، میتوانید اطلاعات شخصی تر از جمله علایق، کتاب یا نویسنده مورد علاقه‌تان را نیز اضافه کنید.

blank

چگونه بیو بنویسیم

در بیو خود سر اصل مطلب بروید

 از تعداد کلمات محدودتان نهایت استفاده را ببرید. بیوگرافی‌های کوتاهی که به خوبی نوشته شده‌اند، توجه خواننده را به خود جلب کرده و الهام بخش هستند. اما حتی اگر محدودیت فضایی ندارید، باز هم بیوگرافی خود را موجز بنویسید. مخاطب شما چه اطلاعاتی را باید بداند؟ آن اطلاعات را به بیوگرافی خود اضافه کرده و مابقی را حذف کنید.

حقیقت را بگویید

شما نباید به قیمت جذاب نوشتن بیوی خود دروغ بگویید. بیوگرافی شما باید نمایشی دقیق از خودتان بوده و باعث جلب اعتماد در خواننده شود. تعادل را مابین اغراق کردن و کم جلوه دادن دستاوردهای خود رعایت کنید تا در مسیر صحیحی قرار بگیرید. وقتی مطمئن نیستید درباره چه بنویسید، بیوگرافی نوشتن غیرممکن به نظر می‌رسد.

به پرونده کاری خود لینک بزنید

اگر فضای کافی در اختیار دارید، به پرونده کاری خود لینکی بزنید. این بهترین ابزار بازاریابی شما است و به مخاطبتان اجازه می‌دهد تا شما و کارتان را بهتر بشناسد.

ویرایش کنید 

بیوی شما هیچ جایی برای اشتباهات دستوری یا غلط‌های املایی ندارد . برای ویرایش کردن پرونده کاری خود زمانی را اختصاص دهید تا مطمئن شوید پیامی که میخواهید انتقال دهید به همان صورتی که میخواهید، مخابره می‌شود. اگر مطمئن نیستید که بیوگرافی شما جواب می‌دهد، از  یک دوست یا ویراستار بخواهید تا به شما کمک کند.

نوشتن بیوی خوب به چند عنصر کلیدی ختم می‌شود: بیان اینکه چه کسی هستید، چه هدفی دارید و چگونه می‌شود با شما در ارتباط بود. مابقی اطلاعات زاید است.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید