تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه به هنگام نوشتن تعداد کلمات خود را در سندنگار گوگل ببینیم

چگونه به هنگام نوشتن تعداد کلمات خود را در سندنگار گوگل ببینیم

در دنیای نویسندگی، تعداد کلمات بیش از آنچه که فکر می‌کنیم اهمیت دارند . بسیاری از ناشران بر اساس  تعداد کلمات نوشته شده به فریلنسرها دستمزد می‌پردازند. تعداد کلمات برای نویسندگان نیز مهم است. تعداد کلمات یک رمان چقدر باید باشد؟ آیا می‌دانستید که یک رمان حداقل ۵۰ هزار کلمه دارد.؟ و شرح حال‌ها باید زیر ۱۰۰ هزار لغت داشته باشند اما زندگی نامه‌ها میتوانند به ۲۰۰ هزار لغت نیز برسند؟   

آیا شما به عنوان نویسنده پیش نویسهای خود را در سندنگار گوگل می‌نویسید؟ شاید بخواهید بدانید که چگونه در سندنگار گوگل تعداد کلمات خود را ببینید. خبر خوب آنکه پیدا کردن تعداد کلمات در سندنگار گوگل آسان است .

چگونه تعداد کلمات خود را در سندنگار گوگل ببینیم

 وقتی نوبت به شمارش کلمات می‌رسد سه نوع نویسنده وجود دارد: آنهایی که بعد از تکمیل پیش نویس خود تعداد کلماتشان را می‌شمارند، نویسندگانی که ترجیح می‌دهند هر از گاهی تعداد کلماتشان را بشمارند و آنهایی که میخواهند تعداد کلماتشان را در کل فرایند ببینند . اگر در هر یک از دو دسته بندی اول قرار دارید، استراتژی‌هایی برای دیدن تعداد کلمات‌تان در سندنگار گوگل به شما ارائه می‌دهیم . ( اگر جزو دسته سوم هستید نگران نباشید. روشی نیز برای شما وجود دارد )

  1. در گوشه بالایی سمت چپ سندنگار گوگل، روی Tools کلیک کنید  و روی گزینه‌ی  تعداد کلمات بیایید. جعبه‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود و تعداد صفحات، کلمات، کاراکترها را در سندنگار گوگل نشان می‌دهد. وقتی نگاه کردید روی دکمه OK کلیک کنید و صفحه را ببندید.
  2. روش دیگری نیز برای شمارش تعداد کلمات در سندنگار گوگل وجود دارد: استفاده از کلید میان بر! Ctrl+Shift+C  را با هم فشار دهید تا جعبه‌ای که در بالا گفتیم روی صفحه ظاهر شود .

چگونه برای قسمتی از متن، تعداد کلمات را در سندنگار گوگل بشماریم

آیا حس می‌کنید فصل سوم رمان شما کمی طولانی شده است؟ روشی برای چک کردن تعداد کلمات در سندنگار گوگل بدون نیاز به کپی کردن متن فصل در یک سند مجزا وجود دارد . متن مورد نظر را هایلایت کنید سپس از روی گزینه Tools تعداد کلمات را انتخاب کرده یا از کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+Cبرای دیدن تعداد کلمات استفاده کنید.

چگونه در حین تایپ کردن، تعداد کلمات را در سندنگار گوگل ببینیم

این استراتژی برای دسته سوم نویسندگان است. فرض کنیم ویراستاری از شما میخواهد که تعداد کلمات مقاله‌تان زیر ۱۲۰۰ لغت باشد. شما نباید در حالیکه ۱۸۰۰ لغت نوشته‌اید پیش نویستان را تمام کنید و قبل از ارائه مقاله آن را سخت ویرایش کنید. بلکه باید در حین نوشتن تعداد کلمات‌تان دستتان باشد. از کلید میانبر داده شده یا Word count استفاده کنید تا تعداد کلماتتان را در حین نوشتن ببینید. سپس در حالیکه تایپ می‌کنید روی نمایش تعداد کلمات ( Display word count)  کلیک کنید. مستطیل کوچکی در قسمت پایین سمت چپ سندنگار گوگل ظاهر می‌شود که تعداد کلمات را نشان می‌دهد . روی پیکان مستطیل کلیک کنید تا تعداد کلمات و کاراکتر‌ها را ببینید.

چه مواردی در شمارش کلمات لحاظ نمی‌شود

آگاه باشید که سندنگار گوگل برخی موارد مشخص را در شمارش کلمات نمی‌آورد. مثلا کلماتی که در سرصفحه و پاصفحه یا پاورقی نوشته شده‌اند، حتی اگر این کلمات را در موقع شمارش هایلایت کرده باشید. سندنگار گوگل همچنین نمادها از جمله # یا  

 $, را در شمارش خود نمی‌آورد. شمارش کلمات مانند وزن کم کردن است. برخی افراد ترجیح می‌دهند مرتبا روی وزنه بروند و برخی دیگر دوست دارند هر از گاهی خود را وزن کنند و برخی فقط زمانی که رژیم‌شان را کامل کرده باشند خود را وزن می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید