تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه برای کتاب خود طرح روی جلد بسازیم

چگونه برای کتاب خود طرح روی جلد بسازیم

یک طرح روی جلد خوب، نویسندگان جدید را جذب می‌کند و فروش کتاب را بالا می‌برد. رمان نویسان باید تلاش کنند اصول اولیه طراحی روی جلد را بیاموزند تا توجه خوانندگان بالقوه را جلب کنند.

چرا طرح روی جلد خوب اهمیت دارد؟

طرح روی جلد اولین تاثیر را بر روی خواننده می‌گذارد و با آنکه همه طرحها یکسان نیستند، عناصر یکسانی دارند. در زیر به برخی از اهدافی که طرح روی جلد کتاب آنها را محقق می‌کند می‌پردازیم:

  1. طرح روی جلد حاوی اطلاعات ضروری است. روی جلد کتاب شامل اطلاعاتی چون عنوان، نام نویسنده، ناشر و قیمت آن است.
  2. طرح روی جلد سرنخ‌هایی در مورد محتوا و لحن کتاب بدست می‌دهد. طرح روی جلد نشان می‌دهد آیا کتاب شما اثری جذاب و گیراست، رمان است یا نوشته‌ای غیرداستانی.
  3. روی جلد کتاب ژانر آن را مشخص می‌کند. معمولا با نگاه کردن به طراحی روی جلد کتاب میتوان فهمید که آیا کتاب موجود در سبک ترسناک است، یا خاطره نویسی، علمی تخیلی یا ادبیات کلاسیک قرن نوزدهمی.
  4. طرح پشت جلد کتاب دربرگیرنده محتوای بیشتری است. طرح پشت جلد شامل نقل قول منتقدان و نویسندگان دیگر است. کتابهای جلد کاغذی ممکن است حاوی خلاصه طرح یا بیوگرافی نویسنده در پشت صفحه باشند. این خلاصه‌ها معمولاً به صفحات داخلی کتابهایی با جلد گالینگور منتقل می‌شوند.

چگونه یک طراح جلد کتاب حرفه‌ای استخدام کنیم

طرح روی جلد کتاب از اقلام بازاریابی است و طرح روی جلدی که خوب طراحی شده  باشد می‌تواند کتاب شما را در بین رقبا متمایز کند. اگر می‌خواهید فردی متخصص در زمینه طراحی جلد استخدام کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کاور آرتیست استخدام کنید. کاور آرتیست تصاویری را  به تنهایی یا با گرفتن اطلاعاتی از نویسنده و ناشر می‌کشد که روی جلد کتاب شما ظاهر خواهد شد
  • طراح گرافیک استخدام کنید. برخی از طراحان گرافیک متخصص در آرایه بندی هستند. آنها طرحی که شما برای روی جلد انتخاب کردید را اعمال می‌کنند.
  • طراح روی جلد آنلاین پیدا کنید. Reedsy  یکی از منابع آنلاین برای نویسندگان و ناشران مستقل و هر کسی است که به دنیای کتاب متصل است. بسیاری از طراحان کتاب حرفه‌ای خدمات خود را در Reedsy لیست می‌کنند. یا با جست و جو در وبسایت های معتبر داخلی کسی را برای این کار پیدا کنید.
  • از شبکه خصوصی خود استفاده کنید. گروه نویسندگان محلی را در فیس بوک جستجو کنید. در این گروهها، افراد در مواردی که یک کتاب جدید در دست تهیه است، توصیه‌های حرفه‌ای را به اشتراک می‌گذارند و به یکدیگر کمک می‌کنند. گروهی از افراد همفکر می‌تواند منبع ارزشمندی برای طراحی جلد کتاب باشد.

چگونه طرح روی جلد کتاب طراحی کنیم

اگر بودجه برای استخدام طراح روی جلد ندارید به سادگی میتوانید طرح آن را طراحی کنید. فناوری مدرن طراحی تصویر روی جلد را برای هر کسی که دارای رایانه است قابل دسترسی کرده است.

  1. از قالب استفاده کنید. وب سایت‌های متعددی وجود دارند که قالب جلد کتاب و آموزش‌های گام به گام مهارت‌های اولیه طراحی جلد را پوشش می‌دهند. برخی حتی یک ابزار ایجاد جلد کتاب رایگان، همراه با ایده‌های روی جلد، نکات طراحی، الگوهای طراحی از پیش ساخته شده و ابزارهای تصویر جلد دیجیتال دارند.
  2. از نرم افزارهای طراحی استاندارد استفاده کنید. جلد کتاب را می‌توان با استفاده از نرم افزارهای خانگی استاندارد از جمله فوتوشاپ و ورد تهیه کرد.  این امر به ویژه در صورت وارد کردن تصویر جلد از پیش ساخته شده از منبع دیگر بسیار آسان است.
  3. نمونه اولیه بسازید. فرآیند جمع آوری یک کتاب فرایندی ساده و رضایت بخش است. اگر می‌خواهید شکل چاپ شده کتاب خود را ببینید، می‌توانید خودتان یاد بگیرید که چگونه یک نسخه را صحافی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping